Cyberpunk 2077 i wielkie, „żywe” miasto - co planują polskie studia

Car Mechanic w VR.

Jak informowaliśmy w kwietniu, Narodowe Centrum Badań i Rozwoju ogłosiło konkurs, w ramach którego polscy twórcy mogą starać się o dofinansowanie na prace badawczo-rozwojowe z puli 80 mln zł. Właśnie pojawiła się lista wniosków, dająca interesujący pogląd na to, co planują rodzimy firmy.

Najważniejszy jest CD Projekt, starający się o pieniądze na kilka inicjatyw, związanych bez wątpienia z nadchodzącą grą Cyberpunk 2077. Jedna z technologii nosi nazwę City Creation.

To „kompleksowa technologia służąca do kreacji »żywego« miasta o wielkiej skali” - czytamy. Już sam opis brzmi całkiem futurystycznie.

1
Horror >observer_ przeanalizuje nasze zachowanie?

System „bazuje na zasadach, sztucznej inteligencji i automatyzacji oraz uwzględnia opracowanie innowacyjnych procesów i narzędzi wspierających tworzenie najwyższej jakości gier z otwartym światem.”

Dalej mamy Animation Excellence, czyli „technologię umożliwiającą znaczny wzrost jakości i produktywności skomplikowanych animacji ciała i twarzy na potrzeby gier RPG z otwartym światem”.

CD Projekt wnioskuje także o dofinansowanie do mniej konkretnego projektu Cinematic Feel. Jak sama nazwa wskazuje, mowa o „unikalnej, filmowej jakości w grach RPG z otwartym światem”. Być może mowa o automatycznym zmniejszaniu płynności do 24 klatek na sekundę?

Listę inicjatyw tego studia zamyka Seamless Multiplayer, czyli „kompleksowa technologia umożliwiająca tworzenie unikalnej rozgrywki dla wielu graczy, uwzględniająca wyszukiwanie przeciwników, zarządzanie sesją oraz wsparcie różnorodnych trybów rozgrywki”. W sam raz dla sieciowego Gwinta.

Lista projektów obejmuje 68 pomysłów i wniosków, od wszystkich większych polskich producentów. Dowiadujemy się na przykład, że CI Games poszukuje 2,5 mln złotych dofinansowania na projekt o roboczym tytule „LADAI”. Jest tajemniczo.

Drugi projekt tej firmy na liście Gameinn mówi o „innowacyjnej technologii opartej o zaawansowane algorytmy sztucznej inteligencji dedykowane do generowania otoczenia gracza, w tym tłumu oraz stada zwierząt”.

Techland powraca z czymś, co bardzo przypomina Hellraid. Opis „opracowanie grywalnego prototypu interakcji z przeciwnikami nietypowych rozmiarów, dla gier z kategorii FPP, action-RPG, rozgrywanej w autorskim świecie fantasy” sugeruje rozpoczęcie od podstaw. Wnioskuje zespół z Warszawy.

2
Hellraid. Pamiętamy.

Szykujące się do debiutu na giełdzie w Warszawie studio PlayWay planuje tymczasem przenosiny Car Mechanic Simulator do rzeczywistości wirtualnej.

Bloober Team stawia na futuryzm i chce opracować „system automatycznego modelowania spersonalizowanych wariantów rozgrywki w horrorach, w oparciu o interpretację reakcji i psychologii gracza”.

Na wirtualną rzeczywistość stawia także The Farm 51, szukając dofinansowania na „narzędzia i techniki służące do tworzenia fotorealistycznej grafiki 3D na potrzeby najnowszych aplikacji”.

Ta firma nie od dzisiaj współpracuje z wojskowym Ośrodkiem Badawczo - Rozwojowym Urządzeń Mechanicznych „OBRUM”, co ma odzwierciedlenie w innym wniosku: „przeprowadzenia prac badawczych z zakresu hiper-realistycznej balistyki pocisków i pancerzy”.

Dowiadujemy się też, że Flying Wild Hog - twórcy Shadow Warrior 2 - pracują nad nową wersją autorskiego silnika graficznego RoadHog, a GOG chce systemu „wsparcia cross-platformowej rozgrywki wieloosobowej”, najpewniej dla Gwinta.

Wszystkie wnioski zaakceptowane do kolejnego etapu można znaleźć w dokumencie Gameinn. Nasz lider to firma BWRZ, planująca „innowacyjną grę prowadzącą szlakami dawnych browarów”.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami