Electronic Arts ujawniło oficjalne wymagania sprzętowe dla strzelanki Battlefield 1, która po raz pierwszy w serii przenosi graczy na pola I wojny światowej.

Zmieniona sceneria to okazja na zaprezentowanie technicznych możliwości silnika graficznego, ale EA i studio DICE udowadniają po raz kolejny, że silnik Frostbite świetnie się skaluje - gra zadziała też na słabszych konfiguracjach.

Twórcy postawili na wymianę ognia na nieco bliższym dystansie. Gracze otrzymają możliwość walki wręcz, także na bagnety. Broń charakteryzuje się krótszym zasięgiem.

W myśl wojny totalnej na polu bitwy pojawią się pojazdy. Wśród nich samoloty, czołgi, okręty, a nawet opancerzone pociągi i potężne zeppeliny.

Dostępne lokacje zaoferują otwartą przestrzeń, jak również wąskie sekcje miejskie, wąwozy i kaniony. Zauważalna będzie destrukcja otoczenia.

Battlefield 1 - minimalne wymagania sprzętowe

Minimalne wymagania sprzętowe są identyczne z tymi z otwartych testów beta i sugerują, że Battlefield 1 zadziała także na słabszym sprzęcie, o czym świadczy między innymi postawienie na GTX 660 z 2012 roku.

  • System operacyjny: Windows 7, Windows 8.1 lub Windows 10 (64-bitowy)
  • Procesor: AMD FX-6350 lub Intel Core i5 6600K
  • Karta graficzna: AMD Radeon HD 7850 2 GB lub Nvidia GeForce GTX 660 2 GB
  • Pamięć RAM: 8 GB
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca
  • DirectX: 11

Battlefield 1 - rekomendowane wymagania sprzętowe

Rekomendowane wymagania także nie są specjalnie wygórowane, a sugerowaną kartą graficzną jest stosunkowo skromny GTX 1060 z 3 GB pamięci, czyli współczesny odpowiednik GTX 970.

  • System operacyjny: Windows 10 (64-bitowy)
  • Procesor: AMD FX 8350 Wraith lub Intel Core i7 4790
  • Karta graficzna: AMD Radeon RX 480 4 GB lub Nvidia GeForce GTX 1060 3 GB
  • Pamięć RAM: 16 GB
  • Dysk twardy: 50 GB wolnego miejsca
  • DirectX: 11.1

Taka konfiguracja powinna pozwolić na płynną rozgrywkę w wysokich ustawieniach graficznych w rozdzielczości 1080p.

Strona techniczna gry

Silnik graficzny Frostbite Engine od wielu lat napędza kolejne części serii Battlefield. Najnowsza wersja została wykorzystana w Battlefield 4, Battlefield Hardline, Star Wars Battlefront, Need for Speed, Mirror's Edge: Catalyst oraz Dragon Age: Inkwizycja. Deweloperzy zastosują go także w FIFA 17 oraz Mass Effect: Andromeda.

Technologia pozwala na generowanie rozległych i zróżnicowanych lokacji. Cechą charakterystyczną jest między innymi zaawansowana destrukcja otoczenia. W Battlefield 1 gracze będą mogli zniszczyć wiele elementów, począwszy od ceglanych murów, poprzez drobne budynki, a na wieży ciśnień kończąc.

Frostbite 3 umożliwia też generowanie zróżnicowanych efektów pogodowych w czasie rzeczywistym. W rozgrywce przełoży się to na szalejące burze piaskowe czy ograniczającą widoczność mgłę.

Część elementów została przeniesiona do gry za sprawą fotogrametrii, czyli skanowania prawdziwych obiektów. Podobną technologię zastosowano w Star Wars Battlefront.

„Dzięki ulepszeniom kodu sieciowego i symulacji z częstotliwością 60 Hz Battlefield 1 to najlepiej działająca gra w całej serii” - zapewnia Per Olof Romell, dyrektor ds. technologii w DICE.

Ustawienia grafiki

Battlefield 1 pozwoli dostosować poziom grafiki do możliwości posiadanego PC. Gracze będą mogli zmienić jakość tekstur, oświetlenia, efektów czy terenu.

Kluczową opcją będzie jakość siatki obiektów na dalszym planie. Niższe ustawienia sprawią, że będą wyglądały gorzej i szybciej zaczną znikać.

Poziom ultra wyeliminuje nagle pojawiające się obiekty. Zwiększy też detale elementów znajdujących się na horyzoncie. Opcja ma jednak duży wpływ na wydajność.

Na jakość obrazu wpłyną też wyższe detale cieni i cieniowanie powierzchniowe. W przypadku ambient occlusion Battlefield 1 zaoferuje maksymalnie HBAO.

Więcej informacji: Battlefield 1

Następnie: Battlefield 1 - wszystkie trailery i gameplaye

Na kolejnej stronie znajdują się wszystkie opublikowane do tej pory oficjalne materiały wideo z gry Battlefield 1, wraz z ich krótkimi opisami.

Reklama