Remaster pierwszego BioShock z technicznymi problemami na PC

Brakuje opcji.

Dzisiaj premierę ma zestaw BioShock: The Collection, dostępny na PS4 i Xbox One. Odświeżone wersje pierwszej i drugiej części serii trafiły także na PC, jako osobne produkcje (z opcją darmowej aktualizacji dla posiadaczy oryginałów).

1
Rapture

Niestety, wiele wskazuje na to, że w przypadku komputerów osobistych dostajemy po prostu port prosto z konsol. Zwłaszcza w przypadku BioShock 1 gracze nie są zadowoleni z listy opcji graficznych czy problemów z myszą.

Główne zastrzeżenie to właśnie ograniczenie funkcji w menu do wyboru rozdzielczości, wygładzania krawędzi, synchronizacji pionowej oraz filtrowania tekstur. Gracze zauważają, że już oryginał z 2007 roku był dużo bardziej rozbudowany pod tym względem, z osobnymi ustawieniami jakości dla cieni i tak dalej.

Zobacz: BioShock - Poradnik, Solucja

Przedsiębiorczy fani zauważyli, że pewne właściwości zmienić można w pliku konfiguracyjnym, do znalezienia pod ścieżką C:\Użytkownicy\[nazwa_użytkownika]\AppData\Roaming\BioShockHD\BioShock. Nie ma jednak gwarancji, że wprowadzane tu zmiany mają jakieś efekty w grze.

Nie ma też opcji dla dźwięku przestrzennego w 5.1. To również można zmienić we wspomnianym wyżej pliku, zmieniając opcję SpeakerMode na =SM_5_1 oraz dodając poniżej linię SpeakerModeValue=5.

Więcej osób narzeka na wygładzanie ruchów myszy, co może być irytujące. Aby usunąć kłopot, trzeba zmienić ReduceMouseLag oraz DoubleBufferMouseLag na =False. Zapisujemy plik, po czym w user.ini dodajemy MouseAccelThreshold=0, na dole.

Pliki konfiguracyjne pozwalają także ustawić własną rozdzielczość, ponieważ gra wydaje się oferować maksymalnie wartość 1920×1200.

To wszystko jednak prowizoryczne środki, a rozwiązywaniem podobnych kłopotów powinni zająć się raczej deweloperzy, a nie gracze z programem Notatnik. Podsumowują to recenzje na Steamie, gdzie BioShock Remastered spotkało się ze sporą krytyką.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami