Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Gwałtownie spada zainteresowanie No Man's Sky na PC

90% w dwa tygodnie.

Zaledwie dwa tygodnie wystarczyły, by 90 procent graczy No Man's Sky na PC straciło zainteresowanie produkcją.

Ups. Wykres: SteamSpy.

Jak wynika z danych serwisu SteamSpy, stale przeczesującego bazę danych tego systemu dystrybucji cyfrowej, liczba osób włączających produkcję wynosiła w dniu debiutu około 212 tysięcy. Wczoraj maksymalna wartość wyniosła już nieco ponad 20 tys., ze wskazaniem na dalszy trend spadkowy.

Warto zauważyć, że nie jest to pełna liczba graczy danego dnia, lecz maksymalna suma użytkowników, którzy jednocześnie włączyli No Man's Sky.

Nie są to także dane oficjalne, a zebrane przez SteamSpy. Serwis ten cieszy się jednak dobrą opinią, mieszcząc się w granicach błędu statystycznego. Co więcej, Steam publicznie podaje informacje na temat liczby grających, więc tutaj kwestią jest tylko zebranie ich i przedstawienie w dogodnej formie.

Taki odpływ graczy nie jest niczym nowym w świecie gier wideo, ale zazwyczaj następuje nieco wolniej. W przypadku The Division wyniósł na Steamie „tylko” 53 procent w trzy tygodnie, a Dark Souls 3 - 39 proc. w takim samym okresie.

Zobacz: No Man's Sky - poradnik i najlepsze wskazówki

Dla pełnego obrazu zainteresowania No Man's Sky potrzebowalibyśmy jeszcze spojrzenia na dane z PlayStation 4, lecz Sony nie udostępnia tego typu statystyk.

Zobacz na YouTube

Najnowsza produkcja Hello Games nadal wywołuje spore kontrowersje wśród graczy, narzekających na nudę, powtarzalność, rozczarowujące zakończenie czy niespełnione obietnice twórców.

Jest nawet specjalna strona internetowa o wiele mówiącej nazwie onemanslie, dokumentująca wszystkie przypadki przedpremierowych zapewnień deweloperów, które nie zostały zrealizowane.

Read this next