Deus Ex: Rozłam Ludzkości - Misja 7: Cel Rucker, cz. 2 - zadania poboczne

Misje dodatkowe: Uwolnienie Dusana, Zdobycie karty dostępu Tibora, Pomów z Lubosem.

Poniżej znajdują się opisy misji dodatkowych, których możesz podjąć się w trakcie przebywania w kompleksie Utopek. Dwa pierwsze otrzymasz po rozmowie z Tiborem Sokolovem, który przebywa w celi. Trzecie możesz otrzymać od jego brata Dusana, o ile uwolnisz go z rąk policji.

Warto dodać, że wykonanie tych misji nie jest wymagane do przejścia wątku głównego. Warto jednak nieco się pomęczyć i je wypełnić, ponieważ w ten sposób zdobędziesz alternatywny sposób dotarcia na terytorium ARC, a przede wszystkim zarobisz sporo punktów doświadczenia.

Mapa - Kompleks Utulek

m004_kompleks_utulek

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - miejsce startu.
  • 2 - Dr Martina Onziema.
  • 3 - pokój dr Martiny Onziema (komputer i sejf z kodem 9990).
  • 4 - mieszkanie Sokolova.
  • 5 - mieszkanie z laptopem z hasłem do policyjnych magazynów (6123).
  • 6 - posterunek, gdzie możesz przekupić policjanta.
  • 7 - cela z Tiborem Sokolovem.
  • 8 - cela z Dusanem Sokolovem.
  • 9 - pomieszczenie, gdzie na półce z lewej znajdziesz Skrzynię z zaopatrzeniem (przedmiot fabularny).
  • 10 - Louis Gallois.
  • 11 - pokój z Wiktorem Marczenko.
  • 12 - przejście do Gardzieli.
  • A1-A2 - szyb pod schodami prowadzący do wnętrza posterunku.
  • B - schody między 1 i 2 poziomem cel na posterunku.
  • C - schody między 2, a 3 poziomem - jedyna droga dostania się do wschodniej części kompleksu. Aby z nich skorzystać przejdź pod dziurą w siatce z lewej.
  • D - schody między 3 i 4 poziomem po wschodniej stronie kompleksu.
  • E - winda między 4 i 8 poziomem wschodniej strony kompleksu. Znajdziesz tu również Lubosa związanego z celem dodatkowym Pomów z Lubosem.
  • F - schody między 4 i 5 poziomem wschodniej strony kompleksu.
  • G - schody między 5 i 6 poziomem wschodniej strony kompleksu.
  • H - drabina między 6 i 8 poziomem, do której dostęp może zapewnić ci Lubos.

Uwolnienie Dusana

Pod koniec rozmowy z Tiborem (7 na mapie) mężczyzna poprosi cię, abyś uwolnił jego brata. Po tych słowach w dzienniku pojawi się nowy cel dodatkowy, które możesz wypełnić. Oczywiście warto to uczynić, chociaż nie jest to krok konieczny.

056
Zwab na górę policjanta i obezwładnij go

Jeśli postanowiłeś uwolnić Dusana, to musisz wiedzieć, że przebywa on w celi na 1 poziomie (8 na mapie). Możesz dostać się do niego na dwa sposoby. Korzystając ze schodów prowadzących na dół (B na mapie) lub wskakując wprost do jego celi przez dziurę w suficie. Druga opcja wymaga odsunięcia ciężkich skrzyń na lewo od schodów na 2 poziomie (wymagane ulepszenie Zoptymalizowane umięśnienie) i przejścia do lokacji z lewej, skąd trafisz wprost do celi Dusana. Problem w tym, że musisz jeszcze rozprawić się z 4 strażnikami i z tej pozycji może to okazać się dość trudne.

Druga możliwość, to wyeliminowanie strażników zanim dotrzesz do Dusana. W tym celu ustaw się przy barierce na górze schodów i daj się dojrzeć funkcjonariuszowi patrolującemu teren na dole (poczekaj, aż wrogowie się rozejdą, aby nie wbiegli na górę razem). Następnie ukryj się za którymś z obiektów i obezwładnij policjanta (obrazek powyżej).

057
Elektryczny pocisk EMP ogłuszy wroga w egzo-szkielecie, co pozwoli ci go obezwładnić

Całkiem prawdopodobne, że ogłuszenie rywala spowoduje, że na górę wejdzie drugi policjant, z którym postąp identycznie, jak z pierwszym. Następnie po schodach może wejść opancerzony rywal. Jego nie będziesz już w stanie obezwładnić w tradycyjny sposób, ale po celnym strzale z pocisku EMP (obrazek powyżej) nic nie stanie na drodze, żeby do niego podejść i ogłuszyć go na dobre.

Walka z dużym wrogiem powinna zwabić na górę ostatniego z przeciwników, z którym dasz sobie radę bez problemu. Zejdź na dół i uwolnij Dusana siedzącego w celi z prawej. Jeśli chcesz możesz jeszcze skorzystać z komputera z lewej, aby wyłączyć kamerę przy celach powyżej.

Za uwolnienie Dusan przekaże ci hasło, które możesz przekazać Lubosowi, aby wpuścił cię do windy jadącej do ARC (patrz zadanie opcjonalne Pomów z Lubosem).

Zdobycie karty dostępu Tibora

Po odwiedzeniu Sokolova w jego celi (7 na mapie) dowiesz się od niego o karcie dostępu do ARC, którą zabrał mu jeden z gliniarzy w trakcie aresztowania. Jeśli ją odzyskasz, to dotarcie do Tuckera może okazać się łatwiejsze.

058
Dziura w siatce (#1), dzięki której możesz ominąć posterunek i dostać się do wschodniej części kompleksu

Głównym śladem jest fakt, że gliniarz pracuje w pobliżu lokalnego rynku. Aby się do niego dostać przejdź przez drzwi od strony cel na posterunek w okolicy schodów (C na mapie) prowadzących do wschodniej części kompleksu. Poczekaj, aż jeden ze strażników się oddali, po czym, jeśli chcesz, obezwładnij tego, który opiera się o biurko.

Powrót do spisu treści: Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Możesz go jednak równie dobrze zostawić na miejscu, ponieważ do schodów dostaniesz się przechodząc przez dziurę w siatce (#1 na obrazku powyżej). Wejdź na górę po schodach. Z prawej strony znajdują się małe pomieszczenia. W drugim od lewej (9 na mapie) znajdziesz skrzynię zaopatrzenia (przedmiot fabularny). Aby wejść do środka wystarczy złamać kod 1 poziomu (przy okazji z prawej strony jest kratka prowadząca do dwóch pozostałych pomieszczeń - warto je przeszukać, ponieważ znajdziesz tu między innymi amunicję EMP i usypiającą).

059
Policjant posiadający kartę dostępu do ARC należącą do Tibora

Skieruj się na schody prowadzące na 4 poziom (D na mapie) - na szczycie z lewej strony zobaczysz łysego policjanta (obrazek powyżej) rozmawiającego na temat karty przez telefon. Poczekaj, aż skończy i wyruszy w stronę zaułka. Tam obezwładnij go bez świadków i przeszukaj ciało, przy którym znajdziesz kartę. Dzięki niej będziesz mógł skorzystać z windy (E na mapie) prowadzącej na wyższy poziom kompleksu.

Pomów z Lubosem

Cel ten pojawi się w dzienniku, jeśli wykonałeś poprzednią misję dodatkową i uwolniłeś z więzienia Dusana Sokolova. W podziękowaniu były więzień poda ci hasło dla Lubosa (E na mapie), który może uruchomić windę prowadzącą do ARC.

060
Lubosa (#1) przekonasz do siebie, jeśli wyjawisz mu podane przez Dusana hasło, możesz też skorzystać z windy (#2) jeśli zdobyłeś kartę Tibora

Lubos (#1 na obrazku powyżej) stoi przy wspomnianej windzie (#2 na obrazku powyżej). Podejdź do niego i rozpocznij rozmowę, napomykając, że uwolniłeś jego kumpla Dusana. Następnie podaj odpowiednie hasło (lewa opcja dialogowa - Człowiek, któremu zabraliście...), dzięki czemu będziesz mógł skorzystać z windy.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Michał Basta

Michał Basta

Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami