Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, porady, misje poboczne, mapy i sekrety.

Witamy w poradniku i solucji do gry Deus Ex: Mankind Divided - Rozłam Ludzkości, będącej kontynuacją wydanego w 2011 roku Buntu Ludzkości. Ponownie wcielamy się w postań Adama Jensena - agenta Interpolu, a konkretnie jego grupy specjalnej o nazwie Task Force 29. Jego głównym celem jest rozpracowywanie grupy terrorystycznych oraz hakerskich, w czym pomagają mu specjalne wszczepy, które możemy modyfikować i rozwijać w trakcie gry.

W przygotowanym przez nas kompletnym przewodniku znajdziecie wszelkiego rodzaju informacje ułatwiające wejście w świat Deus Ex: Mankind Divided - Rozłam Ludzkości. Przygotowaliśmy zestaw porad ogólnych oraz działy poświęcone podstawie rozgrywki, w tym: interfejsowi, zdobywaniu doświadczenia i awansowania na kolejne poziomy czy hakowaniu. Nie zabrakło też opisu poszczególnych ulepszeń oraz sposobom prowadzenia walki.

Oprócz porad ogólnych i wskazówek, w poradniku znajdziecie również szczegółowy opis przejścia, w którym staraliśmy się przedstawić różne sposoby wykonywania misji fabularnych oraz pobocznych. Należy tu jednak podkreślić, że mnogość dostępnych w Deus Ex: Mankind Divided - Rozłam Ludzkości rozwiązań jest ogromna i nie wszystkie udało się umieścić w poradniku. Dlatego jak najbardziej zachęcamy również do samodzielnej eksploracji odwiedzanych miejsc i próbowaniu innych dróg prowadzących do celu.

Życzymy miłej zabawy!

Porady na początek

W tej sekcji znajdziesz wszystkie niezbędne informacje, związane z rozgrywką, postacią i jej umiejętnościami. Przeczytaj także wskazówki i porady pod spisem treści - na dole tej strony.

Opis przejścia

Każdą misję w grze Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości można przejść na kilka sposobów. W naszym poradniku także znajdziesz opis różnych ścieżek - sam wybierz najlepszą dla siebie.

Misje poboczne i sekrety

Zadania dodatkowe pozwalają lepiej poznać świat gry i zdobyć doświadczenie. Dla poszukiwaczy autorzy gry przygotowali zestaw rozmaitych znajdziek i sekretów.

Deus Ex: Mankind Divided, Rozłam Ludzkości pozwala na dużą wolność w zakresie wyboru strategii działania w trakcie poszczególnych misji, niemniej nie sposób zauważyć, że część zadań zachęca to unikania otwartej walki. Nie oznacza to, że miłośnicy głośnych wybuchów i wielkich karabinów nie znajdą tu nic dla siebie - mogą co najwyżej spotkać się z nieco większym wyzwaniem. Warto jednak pamiętać o kilku istotnych szczegółach i umiejętnościach do rozwoju, które usprawnią wykonanie każdej misji.

Umiejętności ułatwiające zadania

Adam Jensen to chodzący komputer, więc warto już od początku korzystać z jego niezwykłych zdolności. Pierwsze zdobyte punkty Praxis warto wydać na ulepszenia zwiększające wykorzystanie otoczenia. Wiele tajnych przejść i sekretnych guzików jest na wyciągnięcie ręki. Zdecydowanie warto odblokować ulepszenie ramion pozwalające na podnoszenie bardzo ciężkich przedmiotów (Zoptymalizowane umięśnienie) oraz możliwość wyburzania osłabionych strukturalnie ścian (Przebicie przez ścianę) - pozornie ślepy zaułek może okazać się przez to sprytnym przejściem.

Ulepszenie Wyostrzenie wzroku sprawia, że widzimy przez ściany i jesteśmy również w stanie zauważyć schowany za kontenerem otwór wentylacyjny. Dalsze ulepszenia wskażą każdy kluczowy przedmiot, przełącznik i możliwy do zebrania element ekwipunku.

Hakowanie - minigra zapewniająca dostęp do wielu przejść, haseł, sekretów i wątków fabularnych ukrytych głęboko w komputerach. Bez rozwoju tej umiejętności będziemy musieli wydawać wiele zbieranych części i kredytów na budowę, bądź zakup omnikluczy, które automatycznie hakują urządzenia elektroniczne. Po co wydawać pieniądze, skoro można ulepszyć komputerowe zdolności Jensena i klepać magicznie w klawiaturę niczym bohater serialu Mr Robot.

Bateria (ulepszenie Konwerter energetyczny seria Sarif 8) - nie zapomnijmy o energii, która jest niezbędna do aktywowania większości niezwykłych zdolności naszego bohatera. Warto więc zwiększyć jej objętość, wydajność i tempo ładowania - to uratuje nas z najniebezpieczniejszych zasadzek.

Nie bój się eksploracji

Świat Deus Ex nigdy nie oferuje jednej ścieżki dotarcia do celu. Nie możesz wejść do zamkniętego kompleksu w centrum miasta? Spróbuj wskoczyć na pobliski dach, sprawdź, czy w bocznej alejce za śmietnikiem nie kryje się przejście wentylacyjne, albo czy pobliskie kanały nie prowadzą do upragnionego miejsca. Odblokowanie wspomnianych wcześniej zdolności sprawia, że otoczenie staje się naszym przyjacielem i eksploracja to czysta przyjemność.

Walka też jest rozwiązaniem

Jeżeli nie ma innego wyjścia, to czasami warto spróbować otwartej walki. Oczywiście wykorzystuj wszystkie możliwe elementy otoczenia, by zdobyć przewagę i nie dać się osaczyć przez przeciwników. Strzelaj w łatwopalne pojemniki, granatami EMP ogłuszaj roboty i strażników z ulepszeniami i często zmieniaj osłony, tak by nie pozwalać oponentom na zdobycie przewagi. Gdy kończą się naboje, to nie zapomnij, że Jensen to chodząca kosiarka, która z bliska błyskawicznie zwala z nóg każdego przy użyciu swoich sprawnych rąk i wbudowanych ostrzy.

Nie gromadź zbędnego ekwipunku

Lepsze jest wrogiem dobrego - nie zbieraj wszystkich karabinów, strzelb, granatników, paralizatorów, snajperek i usypiaczy. Nieużywany sprzęt warto sprzedać u handlarzy i trzymać w plecaku tylko faktycznie używaną broń. Nie ma również sensu zaśmiecać sobie inwentarza strzelbą usypiającą, jeżeli mamy już snajperkę z tłumikiem - obie strzelby zajmują dużo miejsca, którego może później brakować na przedmioty do leczenia i ładowania baterii i inne skarby. Gracze skradający się mogą praktycznie kompletnie zapomnieć o noszeniu broni - wszak jeżeli już dojdzie do wpadki i nie będziecie chcieli wczytać poprzedniego zapisu gry, to karabin na pewno będzie leżał obok ostatniego ogłuszonego przeciwnika - one dosłownie walają się po podłodze.

Rozmawiaj z każdym, podsłuchuj wszystkich

Wiele zadań można rozwiązać dzięki negocjacji i pozyskiwaniu informacji. Czasami warto porozmawiać z pobliskim NPC, bo akurat może wiedzieć o czymś, co bardzo nam pomoże w zadaniu. Podobnie jest z rozmawiającymi na patrolu strażnikami. Zdarza się, że zapomną się przy rozmowie i ujawnią, że w zupełnie innym kierunku niż zmierzaliśmy schowali jakąś broń, albo nie zamknęli przejścia.