Deus Ex: Rozłam Ludzkości - pierwsze recenzje

Problemem nie najlepsza fabuła.

Deus Ex: Rozłam Ludzkości zadebiutuje na rynku 23 sierpnia, w związku z tym przed weekendem pojawiły się pierwsze recenzje tytułu. Wyłania się z nich obraz gry udanej, ale gorszej od poprzedniej części.

01

Głównymi problemami wymienianymi przez dziennikarzy jest historia wraz z niesatysfakcjonującym zakończeniem, a także starcia z bossami. Recenzenci chwalą zaś nieliniowość i swobodę w działaniu.

„Każdy, kto miał styczność z poprzednią częścią, na pewno wspomina rozmowy i potyczki z bossami. W najnowszej odsłonie tego rodzaju walka kończy się tak samo szybko jak zaczyna, bez większych emocji i godnego zapamiętania wydźwięku” - napisał Łukasz w naszej recenzji.

„Podobnie jest z samym zakończeniem, które pozostawia wiele poruszonych i nierozwiniętych wątków oraz garść bohaterów, których dopiero zaczęliśmy poznawać. Można podejrzewać, że kilka rozwinięć poznamy dopiero w płatnych rozszerzeniach, jednak wszystko to wywołuje uczucie niedosytu i braku odpowiedniej nagrody za ukończenie tytułu” - dodał.

„Rozłam Ludzkości jest inteligentną i ładną produkcją, dużo wnoszącą do gatunku skradanek. To pięknie ozdobiona przygoda, której elegancja i swoboda przewyższają techniczne niedoróbki i pisany czasem na kolanie scenariusz. Są chwile, kiedy stara się być czymś więcej - momenty, gdy próbuje wyjść choć trochę poza strefę komfortu oraz powiedzieć coś intrygującego i prowokacyjnego o funkcjonowaniu społeczeństw” - napisał brytyjski Eurogamer.

Podobnego zdania jest Destructoid. „Grze Deus Ex: Rozłam Ludzkości nie udało się zainteresować mnie losem zwykłych ludzi i tych z cybernetycznymi wszczepami. Nadal jednak wciągnęła mnie do tego zniewalającego świata płaszcza i szpady, w którym ludzie w pelerynach mogą stać się niewidzialni i wystrzelić z ręki kulę światła”.

Znacznie bardziej surowy jest recenzent Game Informer, który na warstwie fabularnej nie pozostawia suchej nitki.

„Próbowałem połączyć się z tym światem i przyswoić ogromną wiedzę o uniwersum, nie mogłem jednak wykrzesać z siebie wielkiej ekscytacji. Sposób narracji jest często mozolny (choć momentami może być interesująco i dynamicznie), zbyt wiele uwagi poświęcając budowie świata” - czytamy w tekście.

„Choć gra stara się przedstawić różne dziedziny życia, wszyscy bohaterowie - nawet Jensen - ostatecznie przypominają anonimowe postacie, które są wykorzystywane do zrzucenia na gracza informacji o uniwersum. Lubię, kiedy gry podejmują trudne tematy, ale wiadomość, którą produkcja stara się przekazać - choć czasami przedstawiana głośno i wyraźnie - gubi się w nudnej i powolnie rozwijającej się fabule. Zaczyna się z hukiem, ale szybko grzęźnie w polityce i technicznym bełkocie”.

Bardziej optymistycznie nastawiony do gry jest redaktor serwisu IGN, uważający, że Deus Ex: Rozłam Ludzkości pod wieloma względami jest lepszy niż poprzednia część cyklu.

„Nienagannie zaprojektowane lokacje wypełnione są możliwościami, gra zaś pozostaje spójna, wspierając wiele różnych ścieżek rozwoju fabuły i postaci. Nowe niezwykle wyczyny Jensena w posługiwaniu się technologiczną magią dodają kolejną głębię zarówno w walce, jak i eksploracji. Rozłam Ludzkości nigdy nie przestawał być dla mnie wyzwaniem, zawsze też nagradzał moją ciekawość, popychając do ciągłego badania pięknego, zrujnowanego świata przy ostrożnym podejmowaniu trudnych decyzji” - stwierdził recenzent portalu.

Poniżej zbiór ocen w wybranych serwisach:

Deus Ex: Rozłam Ludzkości ukaże się na PC oraz konsolach PlayStation 4 i Xbox One w polskiej (napisy) i angielskiej wersji językowej do wyboru.

Reklama

Skocz do komentarzy (9)

O autorze

Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Writer

Piotrek zajmuje się w naszym serwisie głównie tekstami informacyjnymi. Miłośnik kilku popularnych serii gier oraz wielbiciel superbohaterów i fantastyki.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (9)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami