Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Microsoft o Scorpio: „przyszłość bez generacji konsol”

Wyłączność tylko na VR.

Przedstawiciel Microsoftu przyznał w jednym z najnowszych wywiadów, że Project Scorpio najpewniej zakończy standardowy podział na generacje konsol.

Scorpio - wizja grafika

- Według nas przyszłość to brak generacji konsol - przyznał Aaron Greenberg w rozmowie z serwisem Engadget. - Wierzymy w budowanie biblioteki tytułów, w społeczność, iteracje sprzętu. Stawiamy na to wraz z Project Scorpio. To nie generacja: wszystkie posiadane gry zadziałają. To rodzina urządzeń.

Nie oznacza to oczywiście, że nie powstaną już mocniejsze konsole. Microsoft stawia raczej na wizję znaną z PC, gdzie gry pozostają kompatybilne wstecz - ale już nie do przodu. Nie można raczej oczekiwać, że produkcje wydawane za 5 lat zadziałają na X360.

- Ale zobaczymy - ostrzega Greenberg. - Wyciągniemy wnioski, zobaczymy, co z tego wyjdzie. Bazując na obecnych reakcjach wygląda na to, że Project Scorpio cieszy się sporym zainteresowaniem, a konsola odniesie spory sukces. Jeśli sprawdzą się dostarczane treści, a myślę, że tak będzie, to wydaje mi się, że zmieni się sposób myślenia na temat grania na konsolach.

Obecne założenia mówią, że wszystkie produkcje wydawane na nowym urządzeniu będą dostępne także na Xbox One, choć - oczywiście - przy oprawie graficznej w niższej jakości.

Zobacz na YouTube

Inaczej będzie jednak w przypadku tytułów na sprzęt rzeczywistości wirtualnej, które mogą już trafić tylko na Project Scorpio.

- Dzięki większym możliwościom będziemy mogli zaoferować VR w wysokiej jakości - mówił Greenberg. - O tym segmencie nie myślimy jak o konsolach, lecz jak o wysokiej jakości VR, więc będą to nowe rzeczy, na Project Scorpio.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze