Połączenie typów Ghost i Rock (duchów i skalnych stworków) na jednej stronie nie jest przypadkowe. W pierwszej generacji Pokemonów (czyli wśród 151 jednostek dostępnych w GO na początku) nie było ani jednego „czystego” przedstawiciela żadnego z tych typów. Rodzaj Ghost czy Rock zawsze są więc połączone z innymi typami.

Ataki typu Ghost są, co ciekawe, skuteczne przeciwko stworkom-duchom, a także przeciwko typowi psychicznemu. Duchy są wrażliwe - jak można się domyślić - na inne duchy, a także na ataki rodzaju mrocznego (Dark). Typ skalny ma dużo mocnych stron, ale i dużo słabości - przekonacie się o tym spoglądając na poniższy spis.

Pamiętajcie, że znaczenie w walce ma typ ataku, a nie typ Pokemona, gdy zadajemy obrażenia. Może się zdarzyć, że - przykładowo - Pokemon ognisty zaatakuje zwykłym uderzeniem, które nie jest liczone jako atak typu Fire.

Przypominamy, że opisując Pokemony, wymieniamy ich możliwe ataki. Należy jednak pamiętać, że ciosy w Pokemon GO dobierane są losowo i nie jesteśmy w stanie ich zmieniać. Nie mamy wpływu na to, jaki atak specjalny otrzyma stworek po ewolucji. Gra jest dostępna w angielskiej wersji językowej, zachowujemy więc oryginalne nazwy ataków.

Powrót do spisu treści: Pokémon GO - poradnik i najlepsze wskazówki

Gdzie szukać:

Typ ducha (Ghost): okolice cmentarzy (nieprzyjemne, wiemy).

Typ skalny (Rock): okolice kamieniołomów, okolice miejskie, parkingi, okolice autostrad i duże skupiska komercyjnych budynków.

Zobacz: Pokémon GO - lista wszystkich Pokémonów

Gastly

092

Stworek składający się w 95 z trującego gazu, nie ma praktycznie żadnej formy, ale ukazuje się jako ciemna kula. Jest psotnikiem z natury, lubi straszyć dla zabawy.

Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)

Numer: 92

Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)

Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic

Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Lick, Sucker Punch

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ominous Wind, Dark Pulse, Sludge Bomb

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25

Haunter

093

Także posiadający ciało z gazu, potrafi przenikać przez ściany. Często staje się niewidzialny, by zakraść się za cel. Jego język może sparaliżować ofiarę.

Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)

Numer: 93

Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)

Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic

Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Shadow Claw, Lick

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Shadow Ball, Dark Pulse, Sludge Bomb

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100

Gengar

094

Ciemnofioletowy Pokemon poruszający się na dwóch nogach. Na jego twarzy zawsze widnieje złowrogi uśmiech. Jego ciało absorbuje ciepło, dlatego można wyczuć jego obecność.

Typ 1: duch (Ghost) / Typ 2: trujący (Poison)

Numer: 94

Wrażliwy na typ: Duch (Ghost), mroczny (Dark)

Silny przeciwko typom: Duch (Ghost), Psychic

Ewolucja: Gastly -> Haunter -> Gengar

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Sucker Punch, Shadow Claw

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Shadow Ball, Dark Pulse, Sludge Wave

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Geodude

074

Pokemon przypominający głaz z rękami, których używa, by wspinać się po górach. Jest z natury spokojny, ale może uderzyć, gdy się na niego nadepnie - myląc z kamieniem.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)

Numer: 74

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)

Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Rock Slide, Rock Tomb, Dig

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 25

Graveler

075

Duży Pokemon-głaz z czterema rękami. Ma też nogi, ale rzadko ich używa, gdyż jest w stanie lewitować. Posiada zdolność regeneracji po skruszeniu.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)

Numer: 75

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)

Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Dig, Stone Edge, Rock Slide

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 100

Golem

076

Ostatnia forma Geodude przypomina połączenie żółwia, dinozaura i głazu. Może chodzić, używa rąk, ale jest też w stanie schować kończyny i toczyć się po ziemi.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)

Numer: 76

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)

Ewolucja: Geodude -> Graveler -> Golem

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Stone Edge, Ancient Power, Earthquake

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Onix

095

Wielki, skalny wąż, składający się z kilku czy kilkunastu członów. Bardzo sprawnie i szybko może poruszać się pod ziemią. Jest agresywny i należy go unikać.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: ziemny (Ground)

Numer: 95

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), wodny (Water), stalowy (Steel), lodowy (Ice)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice), latający (Flying)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Tackle

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Rock Slide, Stone Edge, Iron Head

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Omanyte

138

Pokemon, który może powstać ze skamieliny - nie występuje inaczej w środowisku naturalnym, gdyż jest gatunkiem wymarłym. Przypomina morskiego żółwia. .

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)

Numer: 138

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)

Ewolucja: Omanyte -> Omastar

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Water Gun, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Brine, Rock Tomb

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: 50

Omastar

139

Druga forma Omanyte'a jest nieco większa od poprzednika, posiada też mocne zęby. Jeżeli uda mu się ugryźć ofiarę, nigdy nie puści. Także uważany za gatunek wymarły.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)

Numer: 139

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)

Ewolucja: Omanyte -> Omastar

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Rock Throw, Water Gun

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Hydro Pump, Rock Slide

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Kabuto

140

Kolejny na liście Pokemon prehistoryczny. Można go odtworzyć wyłącznie ze skamieliny. Nikt nie wie, jak wygląda jego ciało, gdyż przebywa wyłącznie w skorupie.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)

Numer: 140

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)

Ewolucja: Kabuto -> Kabutops

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Scratch, Mud Shot

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Aqua Jet, Rock Tomb

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Kabutops

141

Druga forma Kabuto niemal zupełnie nie przypomina pierwowzoru. Wygląda jak skrzyżowanie brązowej modliszki z dinozaurem, posiada dwa ostrza, co czyni go bardzo niebezpiecznym w walce.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: wodny (Water)

Numer: 141

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), walczący (Fighting)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), latający (Flying)

Ewolucja: Kabuto -> Kabutops

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Mud Shot, Fury Cutter

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Water Pulse, Stone Edge

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Aerodactyl

142

Pokemon przypominający pterodaktyla. Jego ciało przypomina kamień, jego skóra jest bardzo twarda. Jest gatunkiem zagrożonym wyginięciem. Bywa agresywny.

Typ 1: skalny (Rock) / Typ 2: latający (Flying)

Numer: 142

Wrażliwy na typ: trawiasty (Grass), elektryczny (Electric), wodny (Water)

Silny przeciwko typom: ognisty (Fire), robak (Bug), lodowy (Ice)

Ewolucja: -

Możliwe szybkie ataki (Fast Move): Steel Wing, Bite

Możliwe ataki ładowane (Charge Move): Ancient Power, Iron Head, Hyper Beam

Liczba cukierków (Candy) do ewolucji: -

Reklama

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Redakcja Eurogamer.pl

Mateusz dołączył do zespołu w 2013 roku. Jest z-cą redaktora naczelnego, opiekuje się naszym kanałem YouTube, przygotowuje artykuły i recenzje, a czasami także poradniki. Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych.

Więcej artykułów od Mateusz Zdanowicz

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami

Powiązane materiały