EA zakłada sprzedaż Battlefield 1 na poziomie 15 mln w pierwszym roku
Plus: inne wyniki i plany.
Electronic Arts spodziewa się, że Titanfall 2 oraz Battlefield 1 sprzedadzą się w pierwszym roku w nakładach - odpowiednio - 9-10 milionów i niecałych 15 mln egzemplarzy.

Prognozy ujawnił Blake Jorgensen, odpowiedzialny w firmie za finanse, podczas konferencji przeprowadzonej po publikacji wyników za ostatni kwartał (okres kwiecień - czerwiec).
- Mówimy ludziom, że Battlefield sprzedaje rocznie około 15 milionów egzemplarzy. Nasze przewidywania wskazują na niewiele mniej, niż ta liczba - wyjaśniał menedżer. - Mamy nadzieję, że podekscytowanie będzie rosło i przekroczymy ten wynik, ale na razie takie są założenia.
Zobacz: Battlefield 1 - Poradnik, Solucja
Jorgensen ujawnił także, że pierwszy Titanfall rozszedł się w nakładzie 7 milionów egzemplarzy. Plusem - oraz minusem - było wydanie na Xbox One: w okresie debiutu gier na nowej konsoli było niewiele, ale również sama sprzęt nie trafił wtedy jeszcze do wielu graczy.
- Sądzimy, że tym razem wynik będzie wyższy, ale raczej bliżej 10 niż 15 milionów egzemplarzy - dodał menedżer (zapis za Seeking Alpha).
Mówiąc o konsolach, EA jest podekscytowane perspektywą nowych modeli, czyli Xbox Scorpio oraz PlayStation 4 Neo.
- Myślę, że przejście poza myślenie, że kolejne konsole nie są ze sobą kompatybilne, wraz z upływem czasu dramatycznie wpłynie na sferę oprogramowania i jest to duży plus - mówił Jorgensen.
- Na poziomie makro jesteśmy podekscytowani tym, co ogłosili Sony i Microsoft - dodał Andrew Wilson, dyrektor generalny EA.
- W połączonym świecie bardzo ważna jest dla nas płynność graczy. W ostatniej dekadzie zwłaszcza na PC widzieliśmy rozrost społeczności do punktu, gdzie cykle sprzętowe są już oderwane od cykli w oprogramowaniu.
Kolejnym powodem do podekscytowania jest dla Wilsona sukces Pokemon GO. Okazuje się, że Electronic Arts już od jakiegoś czasu pracuje nad własnym tytułem wykorzystującym rzeczywistość rozszerzoną. Ten ukaże się jednak w odpowiednim momencie.
- Myślę, że to co zrobili, jest bardzo mocne - mówił menedżer o aplikacji studia Niantic. - To świetne połączenie licencji znanej i lubianej od 20 lat oraz nowej technologii, rozszerzającej grupę odbiorców przez urządzenia mobilne.
Jeśli o finansach mowa, to Electronic Arts zanotowało udane trzy miesiące, z przychodami na poziomie 1,27 mld dolarów, w porównaniu z 1,2 mld w analogicznym kwartale ubiegłego roku. Aż 54 procent sumy pochodzi z dystrybucji cyfrowej.
W tym okresie Battlefield 4 przyciągnął aż 11,5 miliona unikatowych użytkowników, a Star Wars Battlefront - 6,6 mln.
Reklama
Komentarze (0)
Komentarze zostały zamknięte.