Patch Homefront: The Revolution poprawia wydajność na konsolach

Nawet o 25 procent.

Aktualizacja 1.06 do strzelanki Homefront: The Revolution poprawia wydajność na PlayStation 4 i Xbox One nawet o 25 procent, czyli 5 klatek na sekundę. To dobre wieści, a łatka oferuje szereg poprawek w optymalizacji - w oświetleniu czy animacjach - ale naprawia także błędy. Efektem jest płynniej działająca gra, choć nadal nie jest idealnie.

Warto dodać, że twórcy wydali już kolejny patch o numerze 1.07 na PlayStation 4, lecz to głównie mniejsze usterki - wydajność zmienia się wraz z 1.06. W zestawieniu z premierową wersją 1.02 widzimy spore wzrosty już po rozpoczęciu rozgrywki, ale pewne aspekty nie uległy zmianie. Natywna rozdzielczość na PS4 to nadal 1080p, a na Xbox One - standardowe już 900p. Na sprzęcie Sony widzimy też tearing, który nie pojawia się na urządzeniu Microsoftu.

Xbox One nadal radzi sobie lepiej pod względem płynności działania, średnio o 2-3 klatki na sekundę. Różnica zmalała jednak w porównaniu z premierą, głównie dzięki temu, że gra częściej dociera teraz do limitu 30 FPS. Jeśli jednak jest poniżej tej linii, to przewagę w identycznych scenach ma właśnie sprzęt Microsoftu.

Analiza wydajności Homefront: The Revolution w wersji 1.07 - zmiany w wydajności oferuje łatka 1.06

Pomimo wysiłków, silnik CryEngine na konsolach nadal ugina się w starciu z ambicjami deweloperów Homefront. Choć rozgrywka jest przyjemniejsza, to nadal są pewne problemy. Pierwszy przerywnik to nawet 17 klatek na sekundę, podczas gdy po wyjściu na zewnątrz notujemy 20-30 FPS. W najgorszych przypadkach ciężko zauważyć różnicę w zestawieniu z wersją premierową.

Poprawiono za to synchronizację klatek na PlayStation 4, z lepszym trzymaniem się blokady 30 FPS i mniejszą liczbą skoków do 16 ns, co wprowadza zacinanie. Xbox One nadal dociera maksymalnie do dziwnego poziomu 32 FPS, przeszkadzającego w płynnej zabawie. Co ważne, automatyczne zapisy nie są już tak częste i długie, jak w oryginalne, gdy potrafiły zatrzymać zabawę na ułamek sekundy.

Zabawa jest przyjemniejsza, ale łatka nie rozwiązuje wszystkich problemów z płynnością na konsolach. Pomimo znaczącej poprawy, odsłony PlayStation 4 i Xbox One zostają za PC i nawet aktualizacja 1.06 nie pozwala dotrzeć do limitu 30 FPS tak często, jak to konieczne do rozgrywki bez zacinania.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami