Patch Homefront: The Revolution poprawia wydajność na konsolach

Nawet o 25 procent.

Aktualizacja 1.06 do strzelanki Homefront: The Revolution poprawia wydajność na PlayStation 4 i Xbox One nawet o 25 procent, czyli 5 klatek na sekundę. To dobre wieści, a łatka oferuje szereg poprawek w optymalizacji - w oświetleniu czy animacjach - ale naprawia także błędy. Efektem jest płynniej działająca gra, choć nadal nie jest idealnie.

Warto dodać, że twórcy wydali już kolejny patch o numerze 1.07 na PlayStation 4, lecz to głównie mniejsze usterki - wydajność zmienia się wraz z 1.06. W zestawieniu z premierową wersją 1.02 widzimy spore wzrosty już po rozpoczęciu rozgrywki, ale pewne aspekty nie uległy zmianie. Natywna rozdzielczość na PS4 to nadal 1080p, a na Xbox One - standardowe już 900p. Na sprzęcie Sony widzimy też tearing, który nie pojawia się na urządzeniu Microsoftu.

Xbox One nadal radzi sobie lepiej pod względem płynności działania, średnio o 2-3 klatki na sekundę. Różnica zmalała jednak w porównaniu z premierą, głównie dzięki temu, że gra częściej dociera teraz do limitu 30 FPS. Jeśli jednak jest poniżej tej linii, to przewagę w identycznych scenach ma właśnie sprzęt Microsoftu.

Analiza wydajności Homefront: The Revolution w wersji 1.07 - zmiany w wydajności oferuje łatka 1.06

Pomimo wysiłków, silnik CryEngine na konsolach nadal ugina się w starciu z ambicjami deweloperów Homefront. Choć rozgrywka jest przyjemniejsza, to nadal są pewne problemy. Pierwszy przerywnik to nawet 17 klatek na sekundę, podczas gdy po wyjściu na zewnątrz notujemy 20-30 FPS. W najgorszych przypadkach ciężko zauważyć różnicę w zestawieniu z wersją premierową.

Poprawiono za to synchronizację klatek na PlayStation 4, z lepszym trzymaniem się blokady 30 FPS i mniejszą liczbą skoków do 16 ns, co wprowadza zacinanie. Xbox One nadal dociera maksymalnie do dziwnego poziomu 32 FPS, przeszkadzającego w płynnej zabawie. Co ważne, automatyczne zapisy nie są już tak częste i długie, jak w oryginalne, gdy potrafiły zatrzymać zabawę na ułamek sekundy.

Zabawa jest przyjemniejsza, ale łatka nie rozwiązuje wszystkich problemów z płynnością na konsolach. Pomimo znaczącej poprawy, odsłony PlayStation 4 i Xbox One zostają za PC i nawet aktualizacja 1.06 nie pozwala dotrzeć do limitu 30 FPS tak często, jak to konieczne do rozgrywki bez zacinania.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami