LEGO Star Wars Przebudzenie Mocy - Poradnik, Solucja

Opis przejścia, zagadki i sekrety w grze Lego Gwiezdne Wojny.

Witamy w poradniku i solucji do gry LEGO Star Wars Przebudzenie Mocy. Najnowszy epizod Gwiezdnych Wojen doczekał się zatem gry z klockami w roli głównej. Czeka na nas szybka, relaksująca przygoda, w trakcie której przyjdzie nam nie tylko walczyć, ale także rozwiązywać ciekawe zagadki.

W naszej publikacji znajdziecie szczegółowy, ilustrowany opis przejścia wszystkich misji, a także rozwiązanie wszelkich trudności, które możecie napotkać w trakcie zabawy. Poradnik zawierał będzie również kompletny spis wszystkich sekretów i znajdziek - ta część może być pomocna dla osób, które chcą ukończyć tytuł w 100 procentach.

Opis przejścia i zagadki

Wesoła przygoda - jak na Gwiezdne Wojny przystało - rozpoczyna się hucznie, od Bitwy o Endor. Później będzie jeszcze ciekawiej.

Zadania podobczne

Zestaw sześciu misji dodatkowych, które odblokowujesz wraz z postępami w przygodzie. Nie są konieczne do ukończenia linii fabularnej, ale warto je wykonać.

Sekrety i znajdźki

Tradycyjnie już gry z serii LEGO zawierają cały ogrom rozmaitych sekretów do odnalezienia. Znajdźki potrafią nastręczyć kłopotów, więc przedstawiamy ich dokładną lokalizację.

Zadania poboczne

Zobacz, gdzie szukać sekretów, czyli minizestawów i czerwonych klocków, w misjach pobocznych.

Eksploracja i mapy

Oprócz licznych sekretów w poszczególnych misjach autorzy przygotowali też sporo znajdziek na planetach oraz statkach na których możesz lądować.

Porady na początek

- Podobnie, jak w poprzednich odsłonach gier z serii LEGO większość obiektów znajdujących się na planszach można niszczyć. Warto to robić, ponieważ zyskujesz w ten sposób monety. Jeśli na danym etapie zbierzesz odpowiednią ich ilość, to odblokujesz złotego klocka.

- Pewną nowością jest możliwość tworzenia z klocków (tzw. multibudowa) przedmiotów w różnych miejscach, a nie jak dotychczas tylko w jednym. Umożliwia to między innymi dostawanie się w różne miejsca np. w celu zdobycia minizestawu lub czerwonych klocków. Przed rozpoczęciem multibudowy należy teraz wskazać przy pomocy strzałek miejsce, w którym chcesz dany przedmiot zbudować. Następnie możesz takie obiekty niszczyć normalnie je atakując.

- Przykład: masz do zbudowania trampolinę umożliwiającą dostanie się do wyżej położonego punktu. Jeśli zbudujesz ją w punkcie z prawej strony, to będziesz mógł dostać się do niedostępnego wcześniej minizestawu. Po jego zdobyciu zniszcz trampolinę i postaw ją w drugim punkcie, z lewej strony, dzięki czemu będziesz mógł przejść do dalszej części etapu.

- Pamiętaj, że nie wszystkie sekrety uda ci się odkryć w trakcie pierwszego przechodzenia kampanii fabularnej. Pozostałe elementy odkryjesz dopiero po odblokowaniu odpowiednich postaci i rozegraniu poziomów ponownie w trybie gry swobodnej.

- Kolejną nowością jest wskaźnik mnożnika monet. Pojawia się on przy portrecie danego bohatera w postaci niebieskiego paska. Jeśli zapełnisz go do końca, to mnożnika monet przejdzie do stanu x2, potem x3 i tak dalej. Oznacza to, że w momencie gdy mnożnik będzie wynosił x3, to w trakcie zdobywania monet będziesz zbierał ich trzy razy więcej niż normalnie. Za srebrną otrzymasz zatem nie 10, ale 30 monet, a za złotą nie 100, tylko 300 monet.

- Jak napełnić mnożnik monet? Poprzez rozprawianie się z przeciwnikami. Im więcej wrogów załatwisz w krótkim czasie, tym szybciej wartość wskaźnika wzrośnie. Jeśli jednak przestaniesz walczyć z nieprzyjaciółmi, to po niedługim czasie mnożnik spadnie do podstawowej wartości, czyli zera.

- Jak szybko się wzbogacić (zdobyć dużo monet)? Najlepiej jest zagrać w dejarika. Możesz to uczynić wybierając z mapy galaktyki Sokoła Millenium, a potem ostatnią opcję (Graj w dejarika). Jest to gra, w której musisz niszczyć kolejne fale przeciwników, których jest w sumie 5. Po pokonaniu zwykłych rywali na arenie pojawia się boss - najlepiej jest do niego podejść i bez przerwy atakować, aż padnie. Po każdej pokonanej fali na arenie pojawi się masa monet - im wyższy mnożnik posiadasz po walce (maksymalnie x4), tym większą sumę ich zbierzesz. Warto dodać, że działają tu również mnożniki z klocków czerwonych. Bez ich włączenia można w jednej grze uzbierać ponad pół milion monet, natomiast z włączonymi mnożnikami ich wartość może sięgnąć od kilku kilkudziesięciu milionów monet. Warto skorzystać z tego sposobu, jeśli chcemy zakupić odblokowane wcześniej czerwone klocki z mnożnikami, które są dość drogie.