Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Wiedźmin 3: Krew i Wino - Wszystkie zakończenia

Sprawdź, na jakie sposoby może skończyć przygoda Geralta w Toussaint.

W dodatku Krew i Wino znajdują się trzy zakończenia, które są uzależnione od kilku kluczowych decyzji, podejmowanych w trakcie przygody. Jeden z najważniejszych wyborów zapada podczas misji głównej o nazwie Długa Noc, gdzie musisz wybrać jedną z dwóch ścieżek prowadzących do fabularnego finału.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku


Zakończenie 1 (śmierć obydwu sióstr)

Wariant I

Do tego finału możesz doprowadzić na dwa sposoby. Jeśli w misji Długa noc wybrałeś wariant z odnalezieniem Ukrytego, to dalsze podążanie tą ścieżką doprowadzi do tego finału automatycznie. Musisz zatem wypełnić misję Zew Krwi (jej koniec to ostatni czas na zmianę decyzji), a następnie zadania: Między światami oraz Tesham Mutna, gdzie zabijesz Bestię.

Po pokonaniu potwora księżna będzie chciała odznaczyć Geralta w trakcie misji Ceremonia. Podczas jej wykonywania możesz posłuchać Regisa i zdobyć list, z którego wynika, że księżna miała być piątą ofiarą Syanny. Następnie możesz udać się do uwięzionej siostry i porozmawiać z nią na ten temat.

Najtragiczniejszy finał historii

Odnalezienie listu i ewentualne powiadomienie o nim księżnej w trakcie ceremonii odznaczenia Geralta są jednak opcjonalne. Nie mają bowiem żadnego wpływu na to, jak potoczy się spotkanie sióstr. A to zakończy się śmiercią obydwu. Będziesz mógł odwiedzić ich groby z kwiatami, które wręczy ci kwiaciarka i zostawić je na katafalku księżnej lub obydwu sióstr.

Ponieważ do tego zakończenia musiałeś zabić Bestię, dlatego w epilogu Regis zostanie uznany przez inne wampiry za zdrajcę.

Wariant II

Do tego zakończenia doprowadzisz również wtedy, gdy w trakcie misji Długa noc postanowiłeś odwiedzić Syannę, co doprowadzi do przeniesienia się do fantastycznej krainy w ramach zadania Dawno, dawno temu... . W trakcie jego wykonywania natkniesz się na Dziewczynkę z zapałkami, która postanowiła nieco zmienić towar dla klientów.

Zdobądź od niej wstążkę dla Syanny wygrywając ją w gwinta lub kupując za 500 koron. Po powrocie do rzeczywistości zabij Bestię w misji Tesham Mutna, po czym otrzymasz nominację do nagrody w ramach misji Ceremonia.

Jeżeli nie zdobędziesz listu z nazwiskiem piątej ofiary lub uda ci się wejść w jego posiadanie, ale nie porozmawiasz na ten temat z Syanną lub poprowadzisz rozmowę nieodpowiednio (pominiesz kwestie związane z odwróceniem się od niej siostry oraz opcji o przebaczeniu), to w finale zginą obie siostry. Będziesz mógł odwiedzić ich groby z kwiatami, które wręczy ci kwiaciarka i zostawić je na katafalku księżnej lub obydwu sióstr.

W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę wampirów z powodu uśmiercenia Bestii.


Zakończenie 2 (śmierć Syanny)

Doprowadzenie do tego finału wymaga udania się do Syanny podczas misji Długa noc (lub pod koniec misji Zew krwi). Pod jej koniec przeniesiesz się do fantastycznej krainy w ramach zadania głównego Dawno, dawno temu... . Podczas jego wykonywania natkniesz się na Dziewczynkę z zapałkami, u której Syanna zobaczy swoją kokardkę z młodości.

Jeśli dążysz do tego zakończenia, to kluczową sprawą jest ZIGNOROWANIE wstążki. Nie graj o nią w karty, ani jej nie kupuj. Po powrocie do rzeczywistości rozpocznie się misja Tesham Mutna, w trakcie której Bestia zabije Syannę. Możesz teraz walczyć z wampirem lub puścić go wolno.

Księżna nie będzie mogła pogodzić się ze śmiercią Syanny

Bez względu na podjętą decyzję trafisz do więzienia, gdzie rozpocznie się misja Za żelazną kratą. Po opuszczeniu więzienia Regis zaproponuje ci małe śledztwo w celu zdobycia listu z nazwiskiem piątej ofiary. Jeśli tego nie uczynisz, to będziesz mógł od razu przejść do epilogu. W przeciwnym razie zdobędziesz dowód, z którym możesz odwiedzić księżną w grobowcu. Nie zmieni to jednak jej nastawienia do Geralta.

W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę wampirów, jeśli zdecydowałeś się walczyć z Bestią lub pozostanie jednym z nich, o ile puściłeś Dettlaffa wolno.


Zakończenie 3 (pogodzenie się sióstr)

Uwaga - dodatkowymi warunkami, które należy spełnić, aby aktywować bieżące zakończenie jest przeczytanie całego dziennika guwernantki przed wyruszeniem do magicznej krainy oraz ewentualnie wypytanie Syanną o jej przeszłość po walce ze Złym Wilkiem (dzięki, MichaelAngeloo).

Aby doprowadzić do tego zakończenia musisz podczas misji Długa noc (lub pod koniec misji Zew krwi) zdecydować się na rozmowę z Syanną. Po przeniesieniu się do bajkowej krainy w ramach zadania Dawno, dawno temu... odwiedź Dziewczynkę z zapałkami i zdobądź dla Syanny wstążkę z dzieciństwa. Możesz ją wygrać w karty lub zakupić za 500 koron.

Po powrocie do rzeczywistości rozpocznie się misja Tesham Mutna, w trakcie której Bestia zaatakuje Syannę, ale nie zdoła jej zabić. Ty będziesz musiał natomiast stoczyć walkę z Dettlaffem. Po jego pokonaniu rozpocznie się misja Ceremonia, a na jej początku Regis zaproponuje rozwiązanie zagadki potencjalnej piątej ofiary Bestii.

Nienawiść Syanny do siostry w końcu ustępuje

Musisz zgodzić się z nim i wyruszyć do pucybuta i żebraków w celu zdobycia listu. Po uczynieniu tego koniecznie odwiedź Syannę i porozmawiaj z nią. Wybierane opcje dialogowe mają kluczowe znaczenie dla tego zakończenia. Musisz powiedzieć Syannie, że siostra się od niej odwróciła, ale powinna pomyśleć o przebaczeniu.

W trakcie ceremonii odznaczenia Geralta dojdzie do spotkania sióstr. Jeśli wcześniej poprowadziłeś odpowiednio rozmowę ze Syanną, to siostry się pogodzą bez względu na to, jakie decyzje dialogowe podejmiesz podczas ostatniej rozmowy.

W epilogu Regis zostanie uznany za zdrajcę u wampirów, co będzie pokłosiem zabicia Bestii.


Schemat kluczowych decyzji w trakcie gry

Odnośniki do misji ze schematu:


Bez względu na zakończenie i epilog z Regisem w dzienniku pojawi się ostatnie, krótkie zadanie o nazwie Wszędzie dobrze... . Wróć do swojej winnicy w Corvo Bianco, gdzie zastaniesz nieoczekiwanego gościa. Będzie to Jaskier, Yennefer, Triss lub Ciri. Czarodziejki i wiedźminka pojawią się jednak tylko wtedy, jeśli wgrałeś postać z Geralta z podstawowej wersji gry, gdzie podjąłeś odpowiednie decyzję związane z tymi osobami. Jeśli tego nie uczyniłeś lub grasz na nowej postaci, to zawsze spotkasz tu Jaskra.

Read this next