Digital Foundry: Jak Overwatch wypada na słabszym sprzęcie?

60 FPS bez rozbijania banku.

Jak Overwatch wypada na słabszym sprzęcie? Dobra wiadomość jest taka, że Blizzard już od lat świetnie radzi sobie z optymalizacją, czy to w World of Warcraft czy w Starcrafcie 2, zawsze oferując bogate opcje. To ważna kwestia dla osób dysponujących skromniejszymi konfiguracjami, nadal liczących na 60 klatek na sekundę. Na całe szczęście, sieciowa strzelanka sprawnie dostosowuje się do tańszych modeli kart graficznych i procesorów.

Weźmy nasz standardowy, budżetowy sprzęt. Procesor Core i3 4130, 16 GB RAM-u i podkręcony GTX 750 Ti, do kupienia już za 500 zł. Na pewno nie jest to tytan wydajności, ale na średnich ustawieniach osiągamy 60-90 FPS, co potencjalnie można zablokować do stałego poziomu 60 klatek na sekundę. Stawiamy na rozdzielczość 1080p, średnie opcje od góry od dołu, skalowanie 100 procent i maksymalne filtrowanie tekstur.

GTX 750 Ti radzi sobie przekonująco, choć po skromnym podkręceniu za pomocą programu MSI Afterburner (rdzeń +200 MHz i pamięć +400 MHz). Ten model często jest sprzedawany po fabrycznym podkręceniu, z wydajnością nieco lepszą od referencyjnych standardów. Taki dodatkowy zastrzyk mocy pozwala jednak dotrzeć do 60 klatek na sekundę, a posiadacze innego sprzętu tej klasy mogą liczyć na podobne rezultaty.

Budżetowy test Overwatch na Core i3 4130 z GTX 750 Ti i R7 360

Czy możemy jednak włączyć wyższe ustawienia? Nawet przy średnich opcjach przewagą jest mocno stylizowana oprawa, gdzie trudniej jest zauważyć różnice w poziomach. Nasz i3 i 750 Ti nie mają lekkiego życia, a Bastion i Złomiarz (Junkrat) na ekranie to spadki poniżej 60 klatek na sekundę w najgorszych przypadkach. Po włączeniu wysokich ustawień wydajność waha się już w zakresie 50-70 FPS, co wyklucza stały poziom 60 klatek na sekundę.

Zobacz: Overwatch - Poradnik, Solucja

Innymi słowy, przy 1080p i GTX 750 Ti, średni poziom oprawy jest dobrym balansem jakości i wydajności. Dla porównania, AMD FX-6300 z 8 GB RAM-u i nieco mocniejszym GTX 760 radził sobie na takich samych ustawieniach w przedziale 65-80 FPS, pozwalając na podniesienie oświetlenia, mgły i odbić na wysokie.

Próbowaliśmy też podkręconego AMD R7 360 z naszym Core i3 4130. Co interesujące, taka konfiguracja wypada słabiej od GTX 750 Ti na średnich ustawieniach w 1080p, generując około 50-80 FPS. Rozwiązaniem jest obniżenie rozdzielczości na 88 procent, zmuszając grę do skalowania rodem z konsol. Można też zmniejszyć mgłę, odbicia i cienie na niskie, uzyskując minimum 60 klatek na sekundę na R7 360.

Ogólnie, każdy z testowanych komputerów radził sobie bardzo dobrze, biorąc pod uwagę wartką akcję na ekranie. Overwatch to kolejny przykład świetnej optymalizacji w wykonaniu Blizzarda, z szeregiem opcji umożliwiających płynną zabawę na słabszych maszynach.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami