Wiedźmin 3: Krew i Wino - Mutacje: co warto wiedzieć

Sprawdź nowość wprowadzoną w dodatku.

Nowością w dodatku Krew i Wino są tak zwane mutacje, czyli specjalne zdolności zwiększające możliwości Geralta. Aby odblokować do nich dostęp musisz najpierw wykonać zadanie dodatkowe o nazwie Przemiana. Dotrzesz w nim do laboratorium doktora Moreau, gdzie po przeprowadzeniu eksperymentu uzyskasz dostęp do mutacji.

Po ich rozwinięciu otwórz zakładkę Postać i spójrz na koło mutacji, które znajduje się z prawej strony ekranu, dokładnie między dwoma drzewkami z aktywnymi umiejętnościami. Po kliknięciu na nie przeniesiesz się do osobnej zakładki, gdzie uzyskasz możliwość odblokowywania kolejnych mutacji.

1

Na ekranie mutacji możesz odblokowywać kolejne - główną są Wzmocnione synapsy (#1), pozostałe są związane ze znakami (#2), walką (#3) oraz alchemią (#4). Po najechaniu na daną mutację pojawi się jej opis (#5) oraz koszt aktywowania (#6)

W jaki sposób odblokować mutację? Wymagane są do tego dwa elementy - punkty doświadczenia (te same, które zdobywasz podczas awansowania na wyższe poziomy) oraz większe mutageny (możesz tworzyć je z mniejszych w zakładce alchemia). Po najechaniu na daną mutację z prawej strony wyświetli się jej opis (#5 na obrazku) oraz koszt (#6 na obrazku) niezbędny do jego stworzenia i odblokowania.

Podstawową mutacją są Wzmocnione synapsy (#1 na obrazku), które odblokują się automatycznie po zdobyciu dostępu do panelu mutacji. Jest to mutacja pasywna, która rozwija się wraz z odblokowywaniem kolejnych mutacji, zapewniając dostęp do dodatkowych kieszeni zdolności Geralta (w panelu postać - A na obrazku). Dzięki temu bohater może korzystać z większej liczby umiejętności.

Należy przy tym zaznaczyć, że kieszenie będą posiadały kolor aktywnej mutacji. Jeśli więc aktywujesz mutację związaną ze znakami (kolor niebieski), to w kieszeniach umiejętności będziesz mógł umieścić tylko umiejętności związane właśnie ze znakami, a nie na przykład walką.

2

Dodatkowe kieszenie (A) na umiejętności (D) odblokowują się wraz z opracowywaniem nowych mutacji. Dopóki nie odblokujesz odpowiedniej ich ilości kieszenie będą zablokowane (B), o czym świadczy ikona kłódki. Warto dodać, że w tych dodatkowych kieszeniach możesz umieścić tylko te zdolności, z którymi związany jest kolor aktywnej mutacji (C) - w tym przypadku (kolor niebieski) w dodatkowej kieszeni można umieścić tylko umiejętność związaną ze znakami.

I tak odblokowanie dwóch mutacji aktywuje jedną kieszeń, czterech dwie kieszenie, ośmiu trzy kieszenie, a wszystkich dwunastu cztery kieszenie.

Mutacje są podzielone na trzy główne kategorie - związane ze znakami (#2 na obrazku), walką (#3 na obrazku) oraz alchemią (#4 na obrazku). Każda z części wymaga innych mutagenów - znaki niebieskich, walka czerwonych, a alchemia zielonych. Należy dodać, że jednocześnie aktywna może być tylko jedna mutacja. Należy zatem postawić na specjalizację (np. rozwijać tylko mutacje związane z walką) albo rozwijać całe drzewko, chociaż liczy się to z naprawdę sporymi kosztami punktów i mutagenów. Wtedy mutacje będą wszechstronne i będziemy mogli zmieniać je w zależności od sytuacji.

Powrót do spisu treści: Wiedźmin 3: Krew i Wino - Poradnik do dodatku

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami. Prywatnie kolekcjoner książek, filmów i planszówek.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami