Najciekawsze easter eggi w Uncharted 4

Żarty, nawiązania i smaczki.

Uncharted 4: Kres Złodzieja to ostatni rozdział przygód Nathana Drake'a, słynnego awanturnika, poszukiwacza przygód i skarbów. To także pożegnanie utalentowanych deweloperów studia Naughty Dog z marką, której początki sięgają 2007 roku, gdy debiutowała na PlayStation 3.

Czwarta część cyklu jest bez dwóch zdań najbardziej rozbudowaną, największą i wielopoziomową odsłoną - na tyle obszerną, że ukrycie przeróżnych odniesień i smaczków nie stanowiło dla twórców problemu. Popularne „easter eggi” to w tym przypadku najczęściej odwołania do poprzednich gier Naughty Dog, ale też do tytułów innych producentów. Jest nawet jeden żart związany... z wpadką podczas konferencji na E3.

Oczywiście ostrzegamy przed spoilerami - jeżeli chcecie odkryć wszystkie odniesienia i żarty w Uncharted 4 na własną rękę, zostawcie lekturę tego artykułu na później.

Crash Bandicoot

Wielu graczy kojarzy twórczość studia Naughty Dog przede wszystkim dzięki serii Uncharted oraz świetnej grze The Last of Us, ale spora część odbiorców pamięta jeszcze o początkach firmy, która zaczęła działalność w 1984 roku i pracowała przy różnych platformach - od Apple II po Panasonic 3D0.

Przełomowy moment dla studia nastąpił dopiero w połowie lat 90. Właśnie wtedy Mark Cerny przekonał zespół, by spróbowali stworzyć trójwymiarową platformówkę na konsolę Sony. Tak narodziła się seria Crash Bandicoot, której pierwsza odsłona odniosła wielki sukces. Naughty Dog stało się rozpoznawalne na całym świecie, a Crash został maskotką PlayStation.

1

Wydanie gry Crash Bandicoot było niezwykle ważnym momentem w historii Naughty Dog, dlatego deweloperzy postanowili oddać tej produkcji należyty szacunek. Stąd też jej obecność w Uncharted 4: Kres Złodzieja. Nie jest to wcale ukryta ciekawostka, a integralna część jednej z głównych scen - każdy natknie się więc na ten interesujący element.

Co najważniejsze, nie mamy do czynienia po prostu ze zwykłym, prostym easter eggiem. Bohater nie podnosi egzemplarza gry, nie jest to tylko rozmowa. Nathan Drake chwyta za pada od PlayStation i gra w jeden z poziomów Crash Bandicoot. Kamera pokazuje ekran telewizora i sami możemy spróbować swoich sił w klasycznej platformówce, by pobić wynik punktowy Eleny.

Możemy więc ukończyć cały etap z Crasha w Uncharted 4. Gra jednak wcale tego od nas nie wymaga. Jeżeli stracimy trzy życia za wcześnie, bohater po prostu zrezygnuje z dalszych prób i akcja potoczy się dalej.

Dodatkowym smaczkiem związanym z Crashem jest odnalezienie owocu Wumpa w 21 rozdziale kampanii. To właśnie te specyficzne smakołyki zbierał pomarańczowy bohater kultowej produkcji z PlayStation.

The Last of Us

Najświeższa marka Naughty Dog trafiła na rynek w 2013 roku, pod koniec „życia" PlayStation 3, pokazując, że deweloperzy z Kalifornii naprawdę potrafią wycisnąć z konsol ogromną moc. The Last of Us zachwyciło wielu graczy, którzy marzą o kontynuacji.

Projektanci nie mogli sobie odmówić przyjemności zaimplementowania w Uncharted 4 - które w pewnych aspektach inspiruje się rozwiązaniami z The Last of Us - easter eggów związanych z przygodami Joela i Ellie. Nie tak łatwo je dostrzec, ale wprawne oko fana z pewnością wychwyci nawiązania.

Pierwszym easter eggiem jest znajdźka, którą można zdobyć w rozdziale dziewiątym. Określana jako „Dziwny naszyjnik" błyskotka ozdobiona jest znakiem Świetlików - jednej z frakcji ze świata postapokaliptycznej produkcji. Wyryto na niej napis „Druckley", który z kolei jest połączeniem nazwisk Druckmanna i Straleya, głównych projektantów Uncharted 4 i The Last of Us.

Drugi sekret jest o wiele bardziej intrygujący. W epilogu Uncharted 4, gdy swobodnie chodzimy po domu, możemy znaleźć plakat, na którym widać dziewczynę w ciąży z założoną maską gazową i rewolwerem w dłoni.

Choć napis jest przysłonięty, można go dostrzec i łatwo rozszyfrować - The Last of Us: American Daughters. Dziewczyna przypomina Ellie, chociaż nie można się jej dobrze przyjrzeć. Logo firmy Dark Horse sugeruje, że może to być zapowiedź nowego komiksu, ale kto wie - może to sugestia dotycząca The Last of Us 2?

3

Kolejny easter egg, kolejny plakat. Znajdziemy go w tym samym pokoju, co poprzedni sekret. Na ścianie znajduje się grafika promująca komiks Savage Starlight 2. Zeszyty pierwszej serii tej kosmicznej historii kolekcjonowała Ellie w The Last of Us, pełniły one rolę znajdziek.

Ostatnie nawiązanie do The Last of Us znajdziemy w rozdziale jedenastym. Bardzo łatwo je przegapić, to raczej drobny smaczek. Na jednym ze straganów możemy dostrzec dwie winylowe płyty - identyczne umieszczono w muzycznym sklepie, który na pewnym etapie odwiedzali Joel i Ellie, w przerwie pomiędzy zmaganiami z zainfekowanymi.

4
5

Jak & Daxter

Jak & Daxter to marka, która towarzyszyła studiu Naughty Dog w epoce PlayStation 2. Seria odniosła spory sukces, rozwijała idee zapoczątkowane w cyklu Crash Bandicoot. Przypominała, że deweloperzy z Santa Monica potrafią tworzyć świetne światy.

W Uncharted 4 znalazło się oczywiście odniesienie do przygód Jaka i Daxtera. Ostatni artefakt, który można znaleźć w dwunastym rozdziale, to nic innego jak Precursor Orb - przypominający jajo przedmiot, który zbierali także bohaterowie platformówek.

6

Monkey Island

W rozdziale jedenastym, podczas rozwiązywania jednej z łamigłówek, Nathan przygląda się portretom różnych znanych piratów. Drake nie poznaje jednego z namalowanych mężczyzn, ale dla graczy oczywistym jest, że mamy do czynienia z samym Guybrushem Threepwoodem.

Guybrush to oczywiście bohater klasycznej serii przygodówek Monkey Island od Lucas Arts. Później widzimy jeszcze jeden obraz z tą postacią, z dostrzegalnymi pierwszymi literami imienia - to oczywiście „Gu...".

7

Wpadka z E3 2015

Podczas prezentacji Uncharted 4 na ubiegłorocznych targach E3 deweloperowi z Naughty Dog rozładował się - lub stracił połączenie z konsolą - kontroler DualShock 4. Oczywiście wszyscy zwrócili na to uwagę i pojawiły się uszczypliwe uwagi dotyczące jakości gry.

Twórcy mają jednak dystans do takich nieszkodliwych wpadek. Do tej z E3 2015 postanowili nawet nawiązać w finalnej wersji produkcji. Otóż, jeżeli w jedenastym rozdziale przez 30 sekund będziemy stać w miejscu, w którym podczas prezentacji Sony nastąpiły problemy z padem, zdobędziemy specjalne trofeum.

Reklama

Skocz do komentarzy (3)

O autorze

Mateusz Zdanowicz

Mateusz Zdanowicz

Senior Editor

Człowiek orkiestra i miłośnik gier niezależnych. Mateusz zajmuje się przygotowywaniem recenzji, artykułów oraz poradników. Wspiera również dział informacyjny.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (3)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami