Podczas konferencji prasowej w Londynie zapowiedziano organizację WESA, skupiającą się na szeroko pojętych rozgrywkach e-sportowych.

1
Logo World Esport Association

WESA będzie otwartym podmiotem, którego głównym zadaniem jest profesjonalizacja e-sportu. Organizacja jest tworzona na wzór tych znanych z prawdziwego sportu (np. FIFA).

Wśród zadań wymienia się normalizację rozgrywek e-sportowych, ujednolicenie regulaminu turniejów czy dbanie o sprawiedliwy podział przychodów pomiędzy drużynami.

WESA została założona przez ESL oraz osiem drużyn e-sportowych - Virtus.pro, Natus Vincere, mousesports, FaZe Clan, Fnatic, EnVyUs, Ninjas in Pyjamas i G2 Esports.

Założyciele planują poszerzenie liczby członków. Obecnie trwają rozmowy z organizacjami na terenie Europy i Ameryki Północnej.

W ramach inicjatywy stworzona zostanie Rada Graczy, która będzie dbać o prawa zawodników. Jak sama nazwa wskazuje, jej członkowie będą wybierani przez graczy.

- WESA daje wiele możliwości drużynom członkowskim i zawodnikom, ale najbardziej cieszy nas fakt, że w końcu powstała pierwsza e-sportowa Rada Graczy - komentuje Wiktor „TaZ” Wojtas, zawodnik lubianego w naszym kraju Virtus.pro.

- Po raz pierwszy w historii e-sportu gracze będą mogli się wspólnie organizować, co pozwoli nam mieć ważny głos w podejmowaniu decyzji, które mają na nas bezpośredni wpływ.

Pierwszym turniejem organizowanym w ramach WESA będzie finał trzeciego sezonu ESL Pro League w Counter-Strike: Global Offensive. Drużyny mogą też brać udział w innych zawodach, pod warunkiem, że harmonogram nie będzie kolidował z rozgrywkami WESA.

Tymczasowym przewodniczącym WESA został Pietro Fringuelli, który może się pochwalić dużym doświadczeniem w e-sporcie. W przeszłości pracował jako doradca w wielu europejskich organizacjach - nie tylko tych związanych z grami wideo.

2
Struktura WESA

Reklama

O autorze