Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dark Souls 3 - Lochy Irithyllu: dojście do Zbezczeszczonej Stolicy

Poznaj taktykę walki ze strażnikami więzienia i zobacz, jak przedostać się przez więzienną lokację.

Do tej lokacji możesz dostać się po tym, jak dotrzesz do rzeki pod kamiennym mostem w Irithyll w Mroźnej Dolinie. W pewnej chwili staniesz przed wyborem udania się do zalanej piwnicy z lewej strony i kontynuowania drogi do bossa Pontyfika Sulyvahna lub udania się do przejścia w budynku przed tobą. To właśnie to drugie przejście prowadzi do lochów.

Po wejściu do środka zejdź na dół po schodach i rozpal ognisko - Odległa posiadłość (A na mapie). Następnie zacznij kierować się w dół po przejściu z lewej. Na schodach uważaj na przeciwników, w tym szybkiego rycerza, mogącego doprowadzić bohatera do odmrożeń. Nieco niżej znajdziesz rywala posiadającego zdolności rzucania ognistych czarów, więc też zachowaj ostrożność.

Z prawej strony komnaty znajdziesz dwa przedmioty - Złotą zardzewiałą monetę (musisz na nią zeskoczyć z podwyższenia na szczycie schodów) oraz Duży odłamek tytanitu (jest w zaciemnionym zaułku na dole schodów - uważaj, bo broni go dwóch rywali). Po przeszukaniu lokacji ruszaj do przejścia naprzeciwko podnóża schodów.

Alva jest uzbrojony w kuszę i miecz

Wyjdziesz za zewnątrz przy krawędzi przepaści z prawej. Zacznij kierować się na dół, aż do przejścia z lewej. Zostaniesz tu zaatakowany przez mrocznego ducha Alvę - Poszukiwacza Odrzuconych (B na mapie, obrazek powyżej). Przeciwnik dysponuje kuszą oraz dwuręcznym mieczem. Dobrze jest nieco się oddalić, uniknąć wystrzelonego bełtu, a potem zaatakować z bliska. Uważaj jednak na kontrataki przeciwnika, zwłaszcza na zamaszyste ciosy wyprowadzane seriami. Poza tym pamiętaj, aby nie trafić w przepaść. Za jego pokonanie otrzymasz miecz Murakumo.


Mapa - Lochy Irithyllu

Mapę możesz powiększyć oraz pobrać na dysk

Legenda:

  • 1 - przejście do głównej części lochów
  • 2 - przejście między górną i dolną częścią lochów
  • 3 - przejście, które otworzysz kluczem uciekiniera - dzięki niemu dostaniesz się na półkę skalną z Pierścieniem ryczącego smoka
  • 4 - przejście między dwoma poziomami lochów, na dole znajduje się trzech strażników więziennych
  • 5,6,7 - przejścia między tunelem w lochach, a lokacją z olbrzymem - możesz w nich tylko zeskoczyć na dół do olbrzyma
  • 8 - drabina między korytarzem w lochach, a lokacją z olbrzymem - możesz po niej zarówno schodzić na dół, jak i wchodzić na górę
  • 9 - winda przy ciałach rycerzy, którą możesz wjechać na górę i otworzysz zamknięte wcześniej przejście (H na mapie)
  • 10 - przejście do Zbezczeszczonej Stolicy
  • 11 - przejście ze Zbezczeszczonej Stolicy do Lochów Irithyllu
  • A - ognisko Odległa Posiadłość
  • B - mroczny duch Alva
  • C - ognisko Lochy Irithyllu
  • D - zamknięta brama między ogniskiem, a windą - otworzysz ją z drugiej strony w późniejszej części eksploracji lochów
  • E - most łączący dwie części lochów
  • F - cela, którą otworzysz po zdobyciu Klucza strażnika więziennego
  • G - cela z Kluczem uciekiniera
  • H - zamknięte drzwi, które otworzysz z drugiej strony
  • I - mimik z fragmentem Estusa
  • J - drabina po której zejdziesz na mostek prowadzący do kanałów
  • K - dwie skrzynie, z których jedna to mimik, w drugiej znajdziesz Stary klucz do celi
  • L - przejście między kanałem, a legowiskiem wielkich szczurów
  • M - lokacja ze zdeformowanymi wrogami, gdzie możesz zwabiać strażników więziennych z głównego pomieszczenia
  • N - mimik w lokacji z dużą ilością więziennych strażników
  • O - cela z Karlą
  • P - cela z Pierścieniem Korony zmierzchu

Wejdź w przejście bronione przez ducha i zejdź po schodach (1 na mapie) na sam dół, gdzie znajdziesz ognisko o nazwie Lochy Irithyllu (C na mapie). Na prawo od niego znajduje się zamknięta od tej strony furtka prowadząca do przejścia do kolejnej lokacji - Zbezczeszczonej stolicy. Na razie idź jednak przed siebie.

Dotrzesz do więzienia. W pierwszej celi z lewej znajdziesz ciało z Zardzewiałą monetą. Jeśli ją podniesiesz, to usłyszysz przeraźliwy krzyk, a w celi z prawej pojawi się kościotrup. W kolejnej celi z lewej, po podniesieniu kraty, znajdziesz Duży odłamek tytanitu. Ostatniej celi z prawej nie będziesz jednak w stanie otworzyć, dopóki nie zdobędziesz Klucza strażnika więziennego, który zdobędziesz w dalszej części.

Więzienni strażnicy wysysają z ciebie zdrowie po tym, jak podniosą lampę

Idąc dalej spotkasz więziennego strażnika (obrazek powyżej) - nowy rodzaj niebezpiecznego wroga. Uważaj na jego ataki fizyczne (mogą przygwoździć cię do ziemi), ale przede wszystkim na moment, gdy rywal podniesie do góry lampę. Jeśli tak się stanie, to zorientujesz się błyskawicznie, że z twojego bohatera szybko uchodzi życie. W tym przypadku musisz, jak najszybciej podbiec do rywala i zabić go. Dopóki tego nie uczynisz lub do kiedy rywal nie opuści lampy, będziesz życie tracił nadal.

Kiedy się z nim rozprawisz wyjdź na korytarz i wyrusz w prawo. Przed sobą zobaczysz Niknącą duszę, ale zanim ją zbierzesz, rozpraw się z kościotrupem z prawej - w innym przypadku rzuci się na ciebie i zrzuci cię na dół. Idąc dalej będziesz mijał z prawej zamkniętą celę z następnym wrogiem - możesz otworzyć przejście i się z nim rozprawić.

Po wyjściu za narożnik szybko wyeliminuj dwóch strażników więziennych

W dalszej części dotrzesz do nieco większego placu. Z prawej strony w celi są trzy potwory, ale zamiast nich załatw najpierw jeden po drugim dwóch strażników więziennych w przejściu z lewej. I zrób to szybko, zanim zabiorą ci życie przy pomocy lamp. Możesz teraz udać się w lewo przez mostek (E na mapie) lub ruszyć na wprost - z prawej znajdziesz schody prowadzące na dół (2 na mapie), a przed sobą Duży odłamek tytanitu i zamkniętą od tej strony bramę (3 na mapie), którą możesz otworzyć Kluczem uciekiniera (znajdziesz go nieco dalej. W ten sposób zyskasz możliwość dotarcia do półki skalnej z Pierścieniem ryczącego smoka.

Mostek na środku lokacji doprowadzi cię finalnie do wyjścia, więc zanim z niego skorzystasz warto jeszcze odwiedzić prawą stronę. Po zejściu po schodach na dół uważaj, bo natkniesz się tu na dużą grupę rywali w klatkach (obrazek poniżej) i jednego strażnika. Najlepiej wyciągać wrogów na górę i tam eliminować pojedynczo. Z lewej strony znajdziesz zamkniętą furtkę (F na mapie), którą możesz otworzyć Kluczem strażnika więziennego. W środku znajdziesz Popioły więzionego Wodza.

Uważaj na dużą ilość wrogów w klatkach

Po oczyszczeniu terenu możesz udać się na korytarz przed sobą (przejście do skarbu z lewej będzie obecnie zamknięte). Na korytarzu możesz udać się w prawo, gdzie znajdziesz Dużą duszę nieznanego żołnierza (uważaj na wroga czającego się za filarem z lewej) Następnie skieruj się w lewo, gdzie w celach, oprócz wrogów, natkniesz się też na Zestaw starego czarodzieja.

Wróć na górę i skieruj się w stronę mostku (E na mapie) na środku lokacji. Przejdź przez niego i spójrz w lewo, gdzie zobaczysz zamkniętą furtkę, a z prawej wąskie przejście ze strażnikiem więziennym na końcu. Dobiegnij do niego i szybko się go pozbądź, a będziesz mógł podnieść dzierżoną przez niego Lutownicę. W celi nieopodal znajdziesz trzech wrogów i Duży odłamek tytanitu, a w kolejnej następnego przeciwnika i dziurę w ścianie, za którą są dwie Żywice białej sosny.

Cela z Kluczem uciekiniera

Idąc dalej dotrzesz do furtki, którą możesz otworzyć. W kolejnej lokacji spotkasz na ścianie dziwnego stwora - nie zaatakuje cię, a ty możesz go zabić lub zignorować. Przejdź dalej - z lewej strony będziesz miał furtkę, którą możesz otworzyć (jest to ta sama, którą spotkałeś z lewej strony mostku na środku lokacji). Jeśli udasz się w prawo, to dotrzesz do celi (G na mapie, obrazek powyżej) z Kluczem uciekiniera.

Chociaż z góry tego nie widać, to w lokacji na dole schodów (4 na mapie) znajduje się trzech więziennych strażników - jeden jest widoczny, a pozostali dwaj są we wnęce przy schodach. Wydaje się, że najlepszą metodą jest ostrzeliwanie ich po kolei z góry.

Możesz pojedynczo prowokować strażników, aby wchodzili na szczyt schodów, gdzie będą stanowić łatwiejszy cel

Druga możliwość, to prowokowanie ich pojedynczo, a potem wyciąganie na szczyt schodów (obrazek powyżej), gdzie ich eliminuj - pamiętaj, że lampa wysysająca życie nie działa przez przeszkody, więc jeśli ukryjesz się na górze za ścianą, to rywal będzie musiał do ciebie podejść przez szkody dla bohatera.

Po oczyszczeniu terenu zejdź na dół i rozpraw się z przeciwnikiem w celi z lewej, gdzie znajdziesz Prosty klejnot. Wróć do poprzedniej sali i skieruj się na korytarz - uważaj, bo znajdują się tu dwa potwory w klatkach. Zabij je. Z prawej strony są zamknięte z tej strony drzwi (H na mapie). Jeśli udasz się w lewo, to znajdziesz jaszczurkę z Łuską tytanitu. Jeśli zaczniesz ją gonić, to uważaj, bo z celi z lewej zaatakuje cię skrzeczący potwór.

Trzeci przeciwnik ukrywa się za kamiennym filarem z prawej (strzałka)

W końcu dotrzesz do „otwartej" lokacji. Przed sobą znajdziesz dwie Kości wiodące do domu, a z prawej strony schody prowadzące na dół. Tam też stoi dwóch rywali - jeden wojownik, a drugi z kuszą (obrazek powyżej). Uważaj, bo kiedy się do nich zbliżysz, to z tyłu zaatakuje cię trzeci. Po ich załatwieniu wejdź do pokoju za nimi, gdzie znajdziesz skrzynię (I na mapie). Uważaj, bo to mimik, po pokonaniu którego odnajdziesz fragment Estusa.

Idąc dalej dotrzesz na korytarz z bardzo dużą ilością strażników więziennych. Staraj się ściągać ich pojedynczo w pobliże schodów i tam eliminuj jednego po drugim. Wśród nich znajdują się rywale z różnorodnymi broniami - od ostrych miecz, przez młoty, kończąc na kuszach. Pamiętaj, aby nie walczyć ze wszystkimi naraz.

Przejście, gdzie zejdziesz na dół do olbrzyma po drabinie

Na samym korytarzu znajdziesz kilka przejść - zauważ, że wszystkie z prawej (dwa przy wejściu do korytarza - 5,6 na mapie - i jedno na końcu za narożnikiem - 7 na mapie) nie posiadają drabin. Zamiast tego musisz w nich zeskoczyć na dół trafiając tym samym do pomieszczenia ze śpiącym olbrzymem. Zanim z nich skorzystasz lepiej jest udać się do zakrętu na korytarzu i zejść na dół po drabinie (8 na mapie, obrazek powyżej).

Stąd możesz otworzyć drzwi do pomieszczenia z olbrzymem, a potem korzystać z pozostałych przejść, albo w razie czego uciec po drabinie na górę. Jeśli uderzysz olbrzyma to zbudzisz go, ale zyskasz szansę zebrania Duszy przygnębionego rycerza oraz odblokowania jaszczurki.

Przejście do lochów (#1) i zejście z korytarza (#2) pozwalająca ominąć olbrzyma, przejście z drabiną (#3), skąd możesz ostrzeliwać giganta

Twoim celem jest dotarcie do kanałów (#1 na obrazku powyżej) na lewo od olbrzyma. Możesz w tym celu go przebudzić uderzając mieczem i szybko przebiegając koło niego (dość ryzykowna taktyka) lub wrócić na korytarz na górze i zeskoczyć w pierwszym przejściu z prawej (5 na mapie, #2 na obrazku powyżej). W ten sposób znajdziesz się za olbrzymem, a tuż przed wejściem do kanałów.

Możesz również stoczyć walkę z olbrzymem. Jeśli interesuje cię walka wręcz, to zeskocz w pobliżu przejścia do kanału, a potem poziom niżej i zacznij walczyć wykonując uniki u stóp olbrzyma. Druga taktyka, to zbudzenie go i szybkie wycofanie się do przejścia z drabiną (#3 na mapie). Stamtąd możesz razić go z łuku nie obawiając się o własną skórę.

Skrzynia z lewej (#1) to mimik, a w tej z prawej strony (#2) znajdziesz Stary klucz do celi

Po minięciu olbrzyma zejdź na dół po drabinie (J na mapie) i po kamiennym mostku kieruj się w stronę kanałów. Podnieś Kilof i rozpraw się z kilkoma szczurami. Idąc dalej dotrzesz do schodów, na których znajdziesz Duszę zmęczonego wojownika. Kontynuuj do końca kanału, gdzie znajdziesz dwie skrzynie. Ta z lewej (#1 na obrazku powyżej) to mimik (K na mapie), przy którym jest Szponiasty pierścień mroku. Druga skrytka (#2 na obrazku powyżej) jest już zwyczajna i znajdziesz w niej Stary klucz do celi (potrzebny do otwarcia celi z Siegwardem w Zbezczeszczonej Stolicy).

Uważaj, bo po zabraniu klucza w kanale pojawi się spora grupa ropuchów. Pamiętaj, że mogą rzucić na ciebie klątwę, która może cię zabić. Przemyśl więc czy nie lepiej po prostu im uciec przebiegając przez grupę, a potem wykańczając je pojedynczo.

Przejście do lokacji ze szczurami

Z lewej strony kanałów (lub z prawej patrząc od strony pomieszczenia z olbrzymem) znajduje się przejście w ścianie (L na mapie, obrazek powyżej). Skorzystaj z niego, ale w przy wchodzeniu do nowej lokacji zachowaj ostrożność, bo z lewej strony czekają dwa wielkie szczury - najlepiej zwabić je do korytarza, z którego przyszedłeś. W środku znajdziesz Ciasto z łajnem.

Kierując się na kolejny plac zachowaj szczególną ostrożność. Z prawej strony znajduje się cały oddział strażników więziennych patrolujących teren i pilnujących przejścia do Zbezczeszczonej Stolicy. Zanim się tam skierujesz spójrz w lewo. Podnieś Duży odłamek tytanitu i udaj się do znajdującego się tu przejścia.

Droga prowadzi do windy, którą możesz dojechać w pobliże celi, gdzie znalazłeś Klucz uciekiniera

Schody doprowadzą cię na zewnątrz. Z lewej strony zobaczysz zabitych rycerzy, a przy nich Kamień smoczego korpusu. Kontynuuj, aż dotrzesz do windy (obrazek powyżej). Jeśli wjedziesz nią na samą górę, to dotrzesz do zamkniętej wcześniej furtki (H na mapie) (przed nią jest ciało z Dużą duszą nieznanego żołnierza), za którą znajdziesz przejście do korytarza ze schodami (4 na mapie) łączącymi dwa piętra lochów. Warto jednak w trakcie podróży windą zeskoczyć jeszcze na półpiętro, gdzie znajdziesz czar Klinga błyskawic (potem wystarczy wyskoczyć na zewnątrz i wezwać windę dźwignią z lewej).

Po aktywowaniu windy wróć na dół i udaj się do pomieszczenia ze strażnikami więziennymi. Nie idź w ich kierunku, tylko zlokalizuj przejście z lewej i udaj się do niego. W nowej lokacji czeka cię pojedynek z kilkoma zdeformowanymi potworami. Staraj się wykańczać je szybko jeden po drugim, aby nie otoczyła cię grupa. W lokacji znajdziesz Zbezczeszczony węgiel.

Z lewej strony (#1) znajdziesz dobre miejsce do walki ze strażnikami, istnieje jednak skrót (#2), dzięki któremu możesz szybko przedostać się przez lokację, przejście z prawej (#3) prowadzi do Karli, ale aby otworzyć do niej celę musisz posiadać Klucz strażnika więziennego

Teraz od ciebie zależy czy dalszą drogę chcesz pokonać szybko skrótem czy też wolisz rozprawić się ze strażnikami więziennymi. Jeśli wolisz pierwsze rozwiązanie, to z lewej strony (#2 na obrazku powyżej) sali jest przejście, gdzie strażnicy się nie zapuszczają. Znajdziesz tu również mimika z dwoma Łuskami z tytanitu. Jeśli skorzystasz ze skrótu, to pamiętaj, aby przy wychodzeniu, wyczuć moment, gdy w pobliżu nie ma strażników i jak najszybciej rzucić się w stronę przejścia na końcu.

Z prawej strony (#3) znajdziesz z kolei celę z Karlą (O na mapie), jednak aby ją otworzyć musisz zdobyć Klucz strażnika więziennego. Ponadto z prawej strony lokacji znajdziesz zestaw Alvy.

Jeśli wolisz załatwić przeciwników i oczyścić teren, to najlepiej zaczaić się w przejściu z lewej (M na mapie, #1 na obrazku powyżej), czyli w pomieszczeniu, gdzie znalazłeś Zbezczeszczony węgiel. Możesz ustawiać się tu w wejściu i zwabiać pojedynczych rywali np. strzelając do nich z łuku - niektórzy zareagują od razu, innych trzeba będzie atakować po kilka razy. Gdyby któryś z rywali cię namierzył, to pamiętaj, aby szybko ukryć się za ścianą.

Za przejściem ze strażnikami znajdziesz trzy przejścia - centralne prowadzi do nowej lokacji o nazwie Zbezczeszczona Stolica. Z prawej strony jest pomieszczenie z przeciwnikiem z krzyżem na plecach - nie znajdziesz tam nic więcej. Zdecydowanie lepiej odwiedzić pokój z lewej, gdzie znajdziesz Pustynne popioły oraz Pierścień Korony zmierzchu (P na mapie).


Eksploracja po zdobyciu Klucza strażnika więziennego

Po dotarciu do Zbezczeszczonej Stolicy i zdobyciu Klucza strażnika więziennego warto poświęcić jeszcze chwilę na eksplorację niedostępnych wcześniej miejsc w Lochach. Poniższy opis rozpoczyna się w momencie zdobycia wspomnianego klucza.

Jeśli skorzystałeś z przejścia znajdującego się w Zbezczeszczonej Stolicy i dotarłeś do Klucza strażnika więziennego, to uważaj, bo na korytarzu za tobą pojawią się strażnicy. Po uporaniu się z nimi możesz wejść do lokacji z olbrzymem, który będzie tu, jeśli wcześniej go nie zabiłeś.

Możesz spróbować rozprawić się z gigantem przy pomocy broni dystansowej, na przykład łuku albo wskoczyć na arenę i tam rozpocząć bezpośrednią walkę. W drugim przypadku musisz jednak mieć na uwadze wybiegające wokół szczury oraz wykonywać uniki, gdy olbrzym próbuje zaatakować cię nogą. Po walce znajdziesz na arenie dwa Duże odłamki tytanitu, Grudkę tytanitu oraz Zbezczeszczony płomień.

Droga do mimika i drabiny (#1) oraz przejście do windy (#2)

Możesz tu również znaleźć rycerza Siegwarda siedzącego za kratą, który powie ci o kluczu do jego celi. Następnie możesz udać się do lokacji z mimikiem (#1 na obrazku powyżej), przy którym znajdziesz Strzałę błyskawic zabójcy smoków. Jeśli skorzystasz z drabiny na prawo od mimika, to dotrzesz na dach lokacji z olbrzymem (lub bez niego, jeśli go zabiłeś), skąd możesz przeskoczyć na daszek przed tobą - znajdziesz tu ciało z Bełtem błyskawic. Z kolei wąskie przejście (#2 na obrazku powyżej), zaprowadzi cię do windy, która zabierze cię do początku lokacji Lochy Irythillu.

Przy pomocy zdobytego klucza możesz otworzyć celę Karli w pomieszczeniu ze strażnikami więziennymi, przed drogą, którą dotarłeś do Zbezczeszczonej stolicy. Klucze otwierają też celę na początku Lochów (na prawo od ogniska), w której znajdziesz Zardzewiałą złotą monetę.

Następnie: Dark Souls 3 - Zbezczeszczona Stolica: dotarcie do Klucza strażnika więziennego

Powrót do spisu treści: Dark Souls 3 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dark Souls III

Video Game

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze