Skip to main content

Uncharted 4 - Rozdział 17: Na dobre i na złe

Nate i Elena ruszają na poszukiwania Sama.

Nate jakimś cudem przeżywa upadek ze skarpy. Na dole odnajduje go jego żona, opatruje a po chwili razem ruszają w dalszą część przygody. Ich celem jest dotarcie do New Devon i odszukanie Sama.

Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na oddzielnej stronie naszego poradnika: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 14 - 22.

Podróż przez dżunglę

Biegnij na wprost, przebiegając przez rzekę. Wespnij się po skałkach na prawo, idź za Eleną. Spójrz w górę (L3) na powiewającą flagę. Odwróć się w lewo i podsadź partnerkę na drabinę. Teraz po drabinie wejdź.

Idź na wprost, potem skręć w prawo w górę strumyka. Przejdź pod wielkim drzewem, tuż za nim skręć w lewo i biegnij ścieżką aż dojdziesz do windy. Obejrzyj ją, po czym wskocz na skały z prawej strony. Potem przeskocz na górę - po lewo za Eleną. Teraz zeskocz do strumienia.

Skieruj się na lewo, wespnij się po kamieniu i stań na ziemi. Po prawej na skale jest drabina, podsadź do niej Elenę (∆). Wróć do wody i poczekaj aż Elen zrzuci ci skrzynię. Złap ją (L1) i dosuń do kolumny skalnej stojącej na środku jeziorka, w którym właśnie się taplasz.

Wskocz na skrzynię i wejdź na kolumnę, kierując się w prawo. Gdy na niej staniesz, idź przed siebie po drewnianej belce. Wejdź na skałkę z lewej strony i przeskocz mostek. Ten się zawali i zlecisz w dół, w ostatniej chwili rzuć linę (L1) i wciągnij się po niej.

Korzystając z 300 letniej windy

Rozbujaj linę i skocz na ścianę z prawej strony. Korzystając z czekana wejdź na górę. Teraz pogadaj z Eleną, a gdy ta opuści ci windę, wejdź na nią trzymając się belki. Tylko uważaj, belka na wprost od razu się zapadnie, więc przedostań się na ścianę windy z prawej strony.

Gdy winda dojedzie na górę, skieruj się na lewo, chwytając się skały. Przejdź przez wydrążony tunel i wyjdź z lewej strony. Ponownie wspinaj się po zewnętrznej stronie skały, najpierw do góry a potem na lewo. Potem opuść się i skorzystaj z czekana do zawiśnięcia na skale. Teraz w lewo na drewniany podest, skocz z niego na wprost i zaatakuj napastnika.

Idź do budynku z lewej strony, zahacz o belkę linkę z samochodowej wyciągarki

Idź w prawo w kierunku windy. Wskocz na skałę z prawej strony. Z niej przeskocz na kolumnę z prawej strony - stoi na samym środku placu. Wdrap się po niej na szczyt. Skocz na lewo i schowaj się w trawie, w oddali znajdują się żołnierze Shoreline.

Jest ich około dziesięciu, znajdują się przed tobą, na prawo oraz na półce z lewej strony. Chowaj się za kolumną na wprost, przede wszystkim zdejmij na początku stojącego w wieży snajpera. Z resztą powinno pójść gładko.

Zeskocz w dół, zjeżdżając po błocie skacz w kierunku drugiego brzegu - złap się skały. Wejdź po niej i dostań się do auta. Wsiądź do niego (∆). Zjedź w lewo do strumienia, jedź nim w dół, potem zakręć w prawo pod górę i zjedź ze skały na prawo. Przed sobą, w dużej odległości zobaczysz New Devon (L3). Jedź na wprost.

Wielkie koło wodne

Po chwili dojedziesz do zarwanego mostu, przejdź pod nim i tuż za mostem skręć ostro w lewo wjeżdżając pod górę. Teraz kieruj się w górę rzeki po drodze, którą widzisz przed sobą. Z prawej strony ominiesz wodospady, kieruj się w lewo ponownie pod górę. Po chwili skończy się droga, stań na skarpie. Zjedź autem z lewej strony, wprost do wody mając przed sobą młyn.

Złap linkę z wyciągarki z jeepa i owiń ją wokół belki domu z lewej strony. Elena pociągnie autem belkę tak, że zawali się strop budynku. Wejdź na budynek po belkach wystających ze ściany, w ostatnim skoku użyj czekana (□).

Po wejściu do budynku zobaczysz skrzynię. Przesuń ją (∆) pod ścianę z prawej strony. Teraz wejdź po niej, wskocz na belki a potem na podłogę z lewej strony. Wejdź przez okno - również po lewo - i wspinaj się po zewnętrznej części budowli.

Złap się wystającej belki, rozkołysz i skocz na ścianę przed siebie wbijając w nią czekan (□). Teraz przejdź na ścianę z prawej strony i wskocz przez okno. Idź w prawo i dojdź do krawędzi, spójrz na Elenę. Ta wpadnie na pomysł jak ci pomóc, obserwuj ją.

Skocz na lewo łapiąc się zatrzymanego przez partnerkę, koła wodnego. Wskakuj po nim szybko by dostać się na belkę z prawej strony. Przejdź po niej i zeskocz z prawej strony. Przed sobą zobaczysz mechanizm, pchnij go (∆) w kierunku koła wodnego.

Teraz biegnij na prawo i skocz na poruszającą się w górę windę. Po chwili zaatakują cię napastnicy, pojawią się na skałach przed tobą oraz z lewej strony. Chowaj się za belkami windy i wyeliminuj ich.

Gdy Elena poinformuje cię, że winda się zatrzymała, skocz na klify na wprost ciebie a potem jeszcze na kolejny, ten pomiędzy wodospadami. Wejdź na górę i schowaj się za skrzynią, stąd prowadź ostrzał wybiegających z ciężarówek przeciwników.

Złap się liną drzewa i przedostań się na brzeg z prawej strony

Na lewo zobaczysz drzewo, wokół którego możesz zaczepić linę. Zrób to i skocz na skarpę przed siebie. Wdrap się i pobiegnij do windy ratując Elenę. Wsiądź do auta i pędź przed siebie po jedynej dostępnej drodze.

Gdy dojedziesz do mostu spójrz na windę w oddali (L3). Musisz przejechać przez rzekę, skręć w lewo i zjedź w dół. Gdy dojedziesz do tamy, wysiądź z auta. Wejdź na kamienie z lewej strony, skocz na wprost rzucając linę o drzewo, z niej na most. Z mostu skieruj się na prawo by poruszyć kołowrotkiem.

Wskocz na lewą cześć tamy i przejdź po niej na prawą stronę, by poruszyć drugim kołowrotkiem. Zeskocz do auta i przejdź nim pod tamą. Wjedź na most z prawej strony, nieco cofnij i skieruj się w prawo, a potem ostro w lewo pod górę. Wjedziesz na skarpę. Rozpędź się i przeskocz przez most.

Z lewej strony jest droga, przejdź między drzewami a potem skręć do strumienia i jedź na wprost. Po chwili dojedziesz do skały. Skręć w lewo a ścieżka doprowadzi cię do kolejnej windy. Wyjdź z auta i podejdź do windy, otwórz ją (wciskaj ∆) a Elena wjedzie do niej autem. Będąc w środku uruchom mechanizm po prawej stronie (∆).

Gdy dojedziecie na górę, pomóż żonie otworzyć windę (∆). Wsiądź do auta i jedź prosto brukowaną drogą do momentu aż wjedziesz na most. Ten się zawali i spadniecie do rzeki. Elena wdrapie się po skale, ty już nie zdążysz. W ostatniej chwili rzuć linę (L1) łapiąc się drzewa. Rozbujaj się w prawo by wyjść na brzeg.

Biegnij na wprost, wejdź na skały, a potem skręć w lewo. Skocz na drugą skałę, skieruj się w lewo by wdrapać się na skale pod wodospadem. Gdy staniesz na nogach, po lewej zobaczysz martwych kolonistów. Idź przed siebie.

Skieruj się w lewo na skałę, wbiegnij na nią, po czym dostań się na wystającą belkę. Z niej skocz na klatkę z trupem, a potem na skałę po lewej stronie. Biegnij w kierunku mostu, a dojdziesz do miasta.

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 18: New Devon

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia