Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 4 - Opcjonalne rozmowy

Nie przegap żadnego dodatkowego dialogu.

Podczas poszukiwań pirackiego skarbu, Drake będzie miał możliwość wykonać opcjonalne rozmowy z towarzyszami podróży. W takiej chwili pojawi się znak ∆ nad postacią, do której będzie mógł się odezwać. Czasem to ty zainicjujesz rozmowę, innym razem zaczną ją towarzysze. Najczęściej tematy rozmów dotyczą właśnie tej konkretnej osoby lub sytuacji, w której się oboje właśnie znaleźli.

Pamiętaj, że nie w każdym rozdziale znajdują się rzeczone rozmowy - jeśli dany rozdział nie znajduje się na liście, oznacza to, że nie występują w nim dodatkowe rozmowy.

***

Rozdział 3: Malezyjska fucha

Pierwsza rozmowa - po zejściu z wyciągarki, podejdź do pracowników wydobywających towar z kontenera. Pierwszy od lewej będzie chciał z tobą pożartować. Wciśnij ∆.


Druga rozmowa - naprzeciwko rozpakowywanego kontenera, znajduje się platforma. Podejdź do niej, wejdź po schodkach i skieruj się w lewo do mężczyzny opierającego się o balustradę. Zagadaj do niego o wydobytych skrzyniach.

***

Rozdział 6: Złodziejska krew

Pierwsza rozmowa - gdy doskoczysz do klifu przed rezydencją i odczekaj chwilę nim znikną strażnicy, wejdź na skałę. Idź przed siebie aż dojdziesz do ścieżki. W tym momencie Sam zacznie mówić o dostrzeganiu przyjemności w małych rzeczach. Podbiegnij do niego i zagadaj (∆), aby jego wypowiedź była dłuższa.


Druga rozmowa - po odnalezieniu budynku z kosiarkami, zawiązujesz linę na belce i wyskakujesz przez okno. Skacząc w lewo na linie dostajesz się na ziemię. Biegnij na wprost a po drodze Sam zacznie cię wypytywać o zdjęcia artefaktów odnalezionych w przeszłości. Podbiegnij do niego i opowiedz resztę (∆).


Trzecia rozmowa - po odzyskaniu kontroli nad postacią, idź prosto przed siebie, po czym skręć w prawo i wyjdź na balkon. Po chwili obok ciebie z lewej strony pojawi się Sam. Zagadaj do niego.

***

Rozdział 8: Grób Henry'ego Avery'ego

Pierwsza rozmowa - w momencie, gdy trafisz do krypty i staniesz przed trzema wielkimi krzyżami, podejdź do tego z ukrzyżowanym Jezusem i zbadaj go (∆). Po chwili, gdy skończyć mówić, zaczep Sama.


Druga rozmowa - gdy ustawisz światła z krucyfiksów, podejdź do drzwi. Zobaczysz na nich konstelację gwiazd, w tym momencie odezwij się do Sama.

***

Rozdział 9: Ci, którzy zasłużą...

Pierwsza rozmowa - po rozwikłaniu zagadki z wiadrem i krzyżami, otwórz przejście z lewej strony. Przejdź przez drzwi i skręć ostro w lewo. Dobiegnij do przepaści i poczekaj aż do ciebie dojdzie Sam. Wtedy rozpocznij rozmowę.

***

Rozdział 10: Dwanaście wież

Pierwsza rozmowa - gdy wyjedziesz z tunelu, kierując się w prawo po chwili dotrzesz do zabudowań z żołnierzami. Mijając ich z prawej strony, jadąc wzdłuż ściany zobaczysz w oddali dym. Jedź w jego kierunku, trzymając się z lewej strony. Po chwili przejedziesz nad skarpą dojeżdżając do wielkiej rzeźby. Pokręć się wokół niej aż będziesz mógł zagadać do Sama, który opowie ci, że obawia się powrotu do więzienia.


Druga rozmowa - gdy wyjedziesz z tunelu, kierując się w prawo po chwili dotrzesz do zabudowań z żołnierzami. Mijając ich z prawej strony, jadąc wzdłuż ściany zobaczysz w oddali dym. Jedź w jego kierunku, trzymając się z lewej strony. Po chwili przejedziesz nad skarpą dojeżdżając do wielkiej rzeźby. Pokręć się wokół niej aż będziesz mógł zagadać do Sully'ego, któremu podziękujesz za dołączenie do wyprawy.

***

Rozdział 11: Najciemniej pod latarnią

Kiedy wyjdziesz ze straganów i zobaczysz z daleka wieżę i schody przed sobą, zerknij w lewo. Na posadce pod budami siedzi mężczyzna z lemurem. Podejdź do lemura i pogłaszcz go. Następnie idź w kierunku Sully'ego, gdy lemur wróci podejdź do kolegi i zagadaj do niego o chęci zakupu psa.

***

Rozdział 12: Na morzu

Pierwsza rozmowa - po tym jak most zarwie się pod ciężarem Sama, a następnie dostaniesz się na drugą stronę przeprawy, nagle pojawi się twój brat. Pomoże ci wgramolić się na skały, następnie pobiegnie w głąb na klif, oglądając wyspę. Podejdź do niego by rozpocząć rozmowę.


Druga rozmowa - gdy wejdziesz na fragmenty wieży a z niej na belkę i skoczysz na wprost trzymając się liny, to wylądujesz na nowej platformie. Pod tobą znajduje się błoto, po którym będziesz zjeżdżał. Na końcu, gdy już wstaniesz na nogi, skieruj się na prawo, zejdź na dół. Stojąc na krawędzi klifu skocz rzucając linę o posąg. Następnie zaczep się liną o włócznię drugiego posągu znajdującego się po lewo. Zjedź na dół. Następnie wejdź przez przejście z prawej strony.

Dostaniesz się do komnaty, a w niej zobaczysz mnóstwo płaskorzeźb i rzeczy rozrzuconych na stołach. Musisz zbadać i obejrzeć każdą z nich. Następnie wyjdź na główny plac, ten z rzeźbami, i wejdź do komnaty z lewej strony. Obejrzyj zapasy znajdujące się na stole, a wtedy uzyskasz możliwość porozmawiania z Samem.

***

Rozdział 14: Dołączcie do mnie w raju

Pierwsza rozmowa - zaraz po rozpoczęciu misji, Sam zacznie mówić o skarbie dla Alcazara. Podbiegnij do niego a uruchomi się opcjonalna rozmowa.


Druga rozmowa - zeskocz za Samem poziom niżej, gdy skończycie rozmawiać, zostaw go samego, niech schodzi niżej. Ty natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Na stole leży piracka szabla, podnieś ją. Po krótkim filmiku włączy się opcjonalna rozmowa.


Trzecia rozmowa - zeskocz za Samem poziom niżej, gdy skończycie rozmawiać, zostaw go samego, niech schodzi niżej. Ty natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Wyjdź z budynku i spójrz w lewo - zobaczysz kolejny dom z rozwaloną ścianą (a w zasadzie rogiem ściany). Wbiegnij do niego by rozpocząć rozmowę.


Czwarta rozmowa - zeskocz za Samem poziom niżej, gdy skończycie rozmawiać, zostaw go samego, niech schodzi niżej. Ty natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Pobiegnij do budynku naprzeciwko, na lewo od wejścia leży martwy koń. Nate zrobi teraz notatkę. Gdy się podniesie włączy się opcjonalna rozmowa z Samem.


Piąta rozmowa - z początkiem rozdziału natomiast idź w prawo po podeście, przeskocz na sąsiedni budynek. Z niego na kolejny ten z otwartym oknem. Przejdź przez budynek idąc prosto, zeskocz w dół. Wyjdź z budynku idąc na wprost, za nim skręć ostro w prawo, idź przed siebie, po czym wejdź do budynku z lewej strony. Idź na wprost w kierunku posągu. Gdy staniesz pod nim, Sam zobaczy dyby ustawione z prawej strony. Zagaj do niego.


Szósta rozmowa - wylądowałeś na niewielkim podeście. Skocz z niego na prawo rzucając linką o belkę. Doskoczysz do kolejnego budynku idź na wprost a zjedziesz po piachu do wnętrza ogromnej komnaty. Skieruj się w lewo, przez przejście. Biegnij prosto dróżką, schyl się by przejść pod zarwanym dachem a wydostaniesz się na dziedziniec. Podejdź do barykady, po chwili dołączy do ciebie Sam, kucając nieopodal.

***

Rozdział 15: Łupieżcy Libertalii

Pierwsza rozmowa - rozpoczynając rozdział porozglądaj się po okolicy, przeszukując puste szuflady. W pewnym momencie Sam stojący na środku pokoju zawoła cię do siebie i pokaże złotą monetę.


Druga rozmowa - po rozpoczęciu misji pobiegnij na drugą stronę pokoju, po lewo obejrzyj zwłoki strażnika. Po chwili dołączy do ciebie Sam i zacznie snuć przypuszczenia o skarbcu.

***

Rozdział 16: Bracia Drake'owie

Pierwsza rozmowa - gdy dostaniesz się do budynku, to zejdź ze strychu przez klapę. Na piętrze idź przed siebie po czym otwórz drzwi z lewej strony. Wejdź do pokoju i dojdź do komputera z prawej strony, stojącego w rogu. Na biurko leżą dokumenty, podnieś je a pojawi się obok ciebie Sam. Zagadaj do niego.


Druga i trzecia rozmowa - dostając się do głównego hallu, tego tuż za kuchnią, skręć w lewo za schodami. Dojdziesz do kolejnego pokoju, skręć w nim w prawo i dojdź do stolika. Weź do ręki książkę o piratach. Podejdzie do ciebie Sam, zagadaj do niego. Odczekaj chwilę i znów do niego mów o kwocie jaką moglibyście dostać za rzeczoną książkę.

***

Rozdział 17: Na dobre i na złe

Pierwsza rozmowa - biegnij na wprost, przebiegając przez rzekę. Wespnij się po skałkach na prawo, idąc za Eleną. Spójrz w górę (L3) na powiewającą flagę. Odwróć się w lewo i podsadź partnerkę na drabinę. Teraz po niej wejdź. Idź na wprost, potem skręć w prawo w górę strumyka. Włączy się możliwość porozmawiania z Eleną, wypytaj ją jak długo jest na wyspie.


Druga rozmowa - biegnij na wprost, przebiegając przez rzekę. Wespnij się po skałkach na prawo, idąc za Eleną. Spójrz w górę (L3) na powiewającą flagę. Odwróć się w lewo i podsadź partnerkę na drabinę. Teraz po niej wejdź. Idź na wprost, potem skręć w prawo w górę strumyka. Idź w lewą stronę - uzyskasz opcję porozmawiania z Eleną o pobycie na wyspie i jej historii.


Rozmowa trzecia i czwarta - po tym jak wjedziesz windą na górę i pokonasz atakującego cię napastnika, idź w prawo i obejrzyj rzeczoną windę. Po dłuższej wymianie zdań, włączy się możliwość opcjonalnej konwersacji z Elen. Odczekaj chwilę a uzyskasz możliwość przeprowadzenia kolejnej rozmowy.


Rozmowa piąta i szósta - kiedy Nate uruchomi jedną z wind, przytrzymując jej kratę tak, by Elena mogła wjechać do środka, winda ruszy do góry. Elena będzie stać i patrzeć się w dal, rzucając tekstem, że krajobraz jest niczym z pocztówki. Wtedy do niej zagadaj. Odczekaj chwilę by ponownie zwrócić się do Elen, a włączy się kolejna opcjonalna rozmowa.

***

Rozdział 18: New Devon

Pierwsza rozmowa - idź w stronę New Devon, po drodze mijając wisielców. Trzymaj się lewej strony, a po chwili dojdziesz do tablicy z mottem piratów. Elena przeczyta je i włączy się opcjonalna rozmowa.


Druga rozmowa - idź w stronę New Devon, po drodze mijając wisielców. Trzymaj się lewej strony, a po chwili dojdziesz do tablicy z mottem piratów. Teraz lekko skręć w prawo i spójrz na zamkniętą bramę. Podejdzie do ciebie Elena i jeśli ją zaczepisz, przeczyta motto wypisane na drzwiach.


Trzecia rozmowa - gdy wypłyniesz z wody i wydostaniesz się z jaskini, przed twoimi oczami wyłoni się wielka rezydencja. Zeskocz w lewo, a w zrujnowanej altance zobaczysz wiszącego trupa. Pod nim na stoliku leży list. Podnieś go i spójrz na Elenę, zagadaj do niej.


Czwarta rozmowa - skocz do wody i daj się pociągnąć nurtowi, lądując w zrujnowanym domu. Wyjdź na prawy brzeg. Rzuć linę zaczepiając ją o skrzynię (L1) następnie zaciągnij ją na brzegi i staw pod ścianą z lewej strony. Wejdź na skrzynię, a z niej dostań się na dach. Skieruj się w prawo dobiegając do żony, aż dach się zarwie i spadniecie w dół. Będąc w wodzie odczekaj chwilę patrząc na Elenę, a włączy się opcjonalna rozmowa.


Piąta rozmowa - idź na lewo dostań się do domu Avery'ego poprzez dziurę w ścianie. Kieruj się w prawo, wespnij się na pierwsze piętro i dalej na prawo przez drzwi. Zatrzymaj się na chwilę. Posłuchaj co ma do powiedzenia Elena, a po chwili włączy się opcjonalna rozmowa.

***

Epilog

Wyjdź z domu frontowymi drzwiami, znajdują się na prawo od twojego pokoju. Zejdź po schodach prowadzących do domu i kieruj się w lewo. Wejdź na podest z prawej strony i dojdź do psa. Pogłaszcz go a potem zagadaj, pytając się gdzie się podziali twoi rodzice. Pies pozostawi pytanie bez odpowiedzi.


Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze