Skip to main content

Uncharted 4 - Rozdział 13: Rozbitkowie

Nathan i Sam Drake odnajdują Libertalię.

Bohaterowie gry uciekając przed atakującymi ich przeciwnikami, rozbili się na jednej z wysp. Ta jak przypuszczali, skrywa w sobie największą piracką tajemnicę - legendarne miasto Libertalia. To prawdopodobnie tutaj Avery ukrył swój skarb.

Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na oddzielnej stronie naszego poradnika: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 10 - 13.

Lądujemy na plaży

Gdy wstaniesz po wypłynięciu na plażę, idź przed siebie. Przeskocz powalone drzewo i stocz się po błocie. Nieco na prawo zobaczysz skały, wespnij się po nich, co chwila wchodząc wyżej. Gdy dotrzesz do skarpy, opuść się na skale (○) tak, że złapiesz się jedynie jej krawędzi i przedostań się w prawo.

Teraz ponownie wejdź na skałę i zeskocz na wprost. W dole zobaczysz szczątki łajby. Podejdź do niej, a konkretnie do pozostawionej skrzynki - otwórz ją (∆). W środku brakuje zapasów a to oznacza, że w tym miejscu był już Sam.

Wejdź na ścianę po wystających elementach, uważaj część z nich się zapadnie

Skieruj się w głąb lądu, idąc na wprost rozbitej łodzi. Przejdź pod zgiętą palmą, potem na prawo wejdź na kamienie. Zrób parę kroków przed siebie i podejdź do jeszcze większej skały, wejdź na nią. Idź kawałek przed siebie i zeskocz z niej na wprost.

Na skale poniżej kieruj się po gzymsie z prawej strony. Uważaj bo jej fragment się zawali. Przed tobą ponownie skały, wespnij się na nie, kierując swoje dłonie w wypustki z prawej strony. Nate będzie miał mało sił, ale ostatecznie uda mu się wejść. Spójrz teraz na górę po prawo (L3).

Kieruj się w prawo, dojdź do urwiska, a potem spójrz na górę z lewej strony. Złap się wyżłobionych krawędzi i przedostań się na prawo. Steruj wyłącznie lewą gałką, nie korzystaj ze skoku. Ostatecznie jednak Nathan spadnie i straci przytomność.

Utrata przytomności

Gdy się obudzisz, dostrzeżesz sygnał świetlny w odległej o szmat drogi górze. Do tego miejsca musisz dotrzeć. Idź na wprost po skałach, trzymając się prawej strony. W pewnym momencie musisz zacząć się wspinać, po wystających chwytach.

Gdy dotrzesz na górę, spójrz powyżej. Ze skały wystaje belką, rzuć w nią hakiem (L1) i wciągnij się na szczyt (trzymaj L1). Będąc już niemal na wyciągniecie ręki od belki, rozkołysz się a następnie skocz w prawo. Wdrap się szybko po kamieniach na szczyt.

Z góry na dół, w prawo, a potem znów na górę

Przed tobą jest drzewo, stań obok niego. Spójrz na górę, a ujrzysz kolejną belkę. Zaczep o nią linę (L1) i przeskocz na półkę na wprost. Z niej wspinaj się po skale po lewej stronie. Jest to dłuższa przeprawa, podczas której Nate ześlizgnie się w dół. Stamtąd idź na skałę na prawo, po gzymsie. Opuść się na niego (○). Wspinaj się w prawo, wskocz na kolejną skałę i po niej wyjdź na górę.

Obok ciebie, z lewej strony, znajduje się drzewo. Owiń (L1) wokół niego linę i skocz w prawo obok wodospadu. Rozhuśtaj mocno linę tak by doskoczyć do półki na prawo. Wejdź do jaskini na lewo, skieruj się w prawo i zjedź po żwirze. W ostatniej chwili wykonaj skok łapiąc się skały z prawej strony.

Wdrap się po skale i idź po wodzie w głąb jaskini. Kieruj się w prawo aż wyjdziesz poza jaskinię, a Nate zgasi latarkę. Skocz w lewo na skały. Wygramol się na powierzchnię, zrób kilka kroków przed siebie a potem ponownie wejdź na skałę z lewej strony. Wejdź na samą górę, kierując się na lewo.

Teraz doszedłeś do zawiśniętego na linie pirata. Podejdź do niego i zrzuć go w dół (∆), dzięki czemu wejdziesz w posiadanie czekana. Używając go (wciskaj □ po wykonaniu skoku) wdrapiesz się na szczyt.

Z niego skocz na prawo na przeciwległą ścianę, zauważysz, że jest chropowata. Dolatując do niej wbij czekan w ścianę (□). Wespnij się na górę i skocz na ścianę na wprost. Po niej przedostań się w prawo na półkę skalną. Odczekaj chwilę aż bandyci w tle, wejdą do jaskini. Potem zejdź na półkę.

Spotkanie z bandytami i droga do Libertalii

Idź w gęstej trawie na wprost, w kierunku skały, nad którą spaceruje żołnierz. Jest odwrócony do ciebie plecami. Skocz na skałę, wejdź na górę, obezwładnij (□) bandytę i zabierz mu broń (∆). Następnie zastrzel dwóch ostatnich oprychów będących w pobliżu.

Teraz idź w prawo i rozstrzelaj bandytów, którzy zagrodzili ci drogę. Możesz korzystać z pobliskich osłon. Po niezbyt wymagającej walce, skocz na półkę z lewej strony, przejdź po zwalonej kłodzie a potem zeskocz na półkę niżej na wprost ciebie.

Zeskocz w dół po linie zaczepionej na drzewie z prawej strony. Idź w prawo i wejdź po kolumnie skalnej. Na górze zastrzel z daleka kręcących się przeciwników, ale uważaj z prawej strony pojawi się snajper. Spróbuj go zdjąć z oddali, nawet pistoletem.

Z lewej strony widzisz skrzynię zrzuć ją i dosuń pod ścianę, wejdź po skrzyni przez okno

Idź na wprost do miejsca, skąd strzelał snajper. Następnie skocz na skałę z prawej strony. Skieruj się w lewo i przejdź po kłodzie. Z niej dostań się na prawo na kolumnę skalną. Będąc na jej szczycie, zaczep linę o kłodę z prawej strony i bujnij się na niej skacząc przed siebie.

Skieruj się w lewo drogą skręcającą lekko w prawo. Wejdź w głąb a potem wdrap się po skale z lewej strony. Przed sobą zobaczysz trupa. Wejdź na górę z prawej strony. Wspinając się zobaczysz, że kamienie zaczynają się obsuwać, wykonaj skok (X) przed siebie i obejrzyj filmik.

Bracia Drake zauważają pierwsze pirackie emblematy na wyspie. Idź na wprost przechodząc przez rozpadające się drzwi, kieruj się ścieżką skręcającą w prawo. Po chwili zobaczysz dom z prawej strony, wejdź na mur i dostań się do jego środka przez zarwany dach.

Idź przez budynek, prowadzi przez niego jedna jedyna droga. Po wyjściu zobaczysz okno na wprost, by się do niego dostać, musisz zrzucić wielką skrzynię widoczną na pierwszym piętrze budynku z lewej strony.

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 14: Dołączcie do mnie w raju

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!