Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 4 - Rozdział 12: Na morzu

W poszukiwaniu tajemniczej wyspy - Libertalii.

Nathan oraz Sam dopływają łodzią do niewielkiego archipelagu. Wśród wysp znajduje się jedna, która powinna ich doprowadzić do legendarnej Libertalli. To na niej ma się znajdować piracki skarb Avery'ego.


Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na oddzielnej stronie naszego poradnika: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 10 - 13.


Pierwsza piracka wieża

Gdy usiądziesz za sterami łodzi, to płyń przed siebie do momentu, aż dopłyniesz do wielkiej wyspy. Wtedy Sam zobaczy (wciśnij R3) wyspę z prawej strony a na niej piracką wieżę. Dopłyń do tej wyspy i wyjdź na brzeg.

Kieruj się w głąb wyspy, z lewej strony odszukasz schody, wejdź na ich szczyt. Gdy wejdziesz na górę, przejdź przez mostek z lewej strony a przed sobą zobaczysz wieżę. Wejdź do niej i środku wespnij się po drabinie. Z niej skocz na belkę, wejdź na nią i pójdź na jej drugi kraniec. Z belki skocz na drugą drabinkę zamocowaną na ścianie. Na jej szczycie złap się kamiennej podłogi po lewo.

Teraz wespnij się po kamiennej ścianie i przejdź przez okno z prawej strony. Opuść się na gzymsie po zewnętrznej stronie wieży. Rzuć hakiem w lewo (L1) i wejdź po linie do mostka również po lewej. Na górze wieży zbadaj ścianę ze strzałką. Sam ją po chwili wciśnie - teraz musisz wrócić na plażę.

Płyń zgodnie ze wskazaniami strzałek, większość z nich znajduje się pod powierzchnią morza

Wychodząc z wieży, użyj liny (L1) by się z niej opuścić na ziemię. Wróć na plażę, rzuć okiem na strzałkę w ziemi, a potem podejdź do łodzi. Popłyń w miejsce, które wskazuje strzała, czyli na wielką wyspę na lewo. Tam jest kolejna strzałka każąca ci płynąć w prawo, więc ruszaj w drogę.

Przed sobą, nieco z lewej strony, zobaczysz piaskową wysepkę z następną strzałką każącą ci płynąć przed siebie. Kolejna znajduje się pod wodą, naprzeciwko poprzedniej wyspy. Wskazuje byś płynął w lewo, co też zrób. Następne także znajdują się pod wodą i poprowadzą cię na skały z lewej strony.

Tam jest wydrążona w skałach jaskinia, wpłyń w nią. We wnętrzu jaskini wyjdź z łodzi i wejdź po kolumnie na jej środku. Pomocna okaże się łódź, po której wejdziesz na ściankę.

Tajemnicza jaskinia

Wejdź na sam szczyt kolumny, wcześniej kilkukrotnie ją okrążając, po czym rzuć hakiem (L1) i przedostań się na ścianę wielkim skokiem. Wyjdź z jaskini. Skręć w lewo i przeskocz na półkę po drugiej stronie. Zejdź na dół i idź na wprost w kierunku wielkich posągów i drzwi.

Główne wejście jest zawalone gruzem, ale na lewo od wejścia jest skała, a na niej wypustki, po których musisz się wdrapać. Na górze podnieś belki (∆) by się pod nimi przecisnąć. A teraz skocz na skałę z lewej strony. Wchodź na górę kierując się w prawą stronę.

Na szczycie idź w lewo przechodząc na drugą stronę i biegnąc na wprost. Po chwili przejdziesz pod mostem, a z lewa zobaczysz inny zarwany mostek. Podsadź do niego Sama (∆).

Zarwany most, zniknięcie Sama

Gdy twój brat przechodził przez most, ten niespodziewanie się zarwał. Jego fragmenty spadły na ścianę na prawo. Wejdź po nim na górę. Kieruj się w lewo, skocz przed siebie na półkę. Z niej wejdź na skałę na wprost. Potem skocz przed siebie, chwytając się wystających ze skały desek, a następnie zeskocz na dół na skałę. Z niej doskocz do brata.

Idź prosto, w głębi po prawej mijając rzeźby. Zaczep linkę o drzewo (L1) i opuść się na linie w kierunku przepaści skacząc na półkę skalną. Z niej skieruj się na prawo, po ścianie i znów użyj liny (L1). Tym razem rozbujaj się na tyle mocno by doskoczyć do kolumny z prawej strony, dokładnie tej na której stoi Sam.

Idź po przeszkodach z prawej strony tak by dostać się na na podest z lewej strony

Łapiąc się kolumny zobaczysz, że przechodząc na lewo, otrzymasz możliwość zaczepienia linki o wystającą belkę (L1). Ponownie mocno się rozbujaj i skocz na lewo, na skały. Wdrap się na lewo, idź przesmykiem na wprost a z lewej zobaczysz wystające ze skały kamienie, wejdź po nich.

Skocz w lewo na półkę. Przed sobą zobaczysz następną wystającą ze skały belkę, zaczep o nią linkę (L1). Rozhuśtaj się i złap się kamieni na prawo, na skale. Wejdź na górę. Potem kieruj się w lewo i na górę, po wypustkach w skale. Uważaj, niektóre mogą się zarwać, więc wspinaj się prędko.

Druga piracka wieża

Idź na prawo a po schodach dostaniesz się do wieży. Nad wejściem zobaczysz gzyms, złap się go. Wyskocz przez okno z lewej strony i po kamieniach kieruj się w praw by wejść na górę. Potem wejdź na belkę i z niej owiń linę wokół drzewa na wprost ciebie (L1). Skocz przed siebie na skały.

Wykonując skok, spadniesz w błoto, po którym zjedziesz w dół. Gdy wstaniesz i się otrzepiesz idź na wprost - potem na prawo ponownie zjedź po skarpie, tym jednak razem wykonaj skok w ostatniej chwili chwytając się liną belki (L1).

Łap się liną widocznej na obrazku włóczni

Gdy wykonasz skok, odwróć się w lewo, ustaw się twarzą do środka „przepaści". Rzuć linę (L1) zaczepiając ją o włócznię posągu, następnie zjedź po linie na sam dół.

Kieruj się do największego przejścia między dwoma głazami. Nadepnij na podłodze na płytę, która uruchomi drzwi po lewo. Te niestety się zatną, więc wraz z bratem musicie je podnieść (wielokrotnie wciskaj ∆).

W komnacie ze sterem

Po przejściu przez popsute drzwi, dojdziesz do komnaty. Na jej środku znajduje się koło sterowe, złap je (∆). Korzystając z lewej gałki obracasz mechanizm, wciśnij kilka razy (□) tak by obrócić symbole na kuli, można tego dokonać ustawiając ją na jednej z zębatek. Musisz wybrać taki symbol, jaki znajduje się w świetle z lewej strony (literka M).Kula z lewej strony musi mieć lewą półkulę czarną, a prawą jasną.

Użyj mechanizmu koła tak, by w miejsca oświetlone, wskazujące symbol, ustawić dokładnie ten sam znak

Podobnie postąp z kulami poziom wyżej. Z tymi na najwyższym poziomie będzie nieco trudniej, ponieważ symbole ciągle się rotują. Niemniej zasada jest taka sama.

Gdy ustawisz wszystkie symbole, otworzy się nowe przejście z prawej strony. Podejdź do dźwigni i pociągnij za nią (∆).

Posąg Avery'ego wskazujący drogą do Libertalii

Gdy winda wyniesie cię na górę, zerknij w lewo na ścianę. Wejdź po niej na górę. Idź przed siebie, po czym skocz na wprost na skałę, na której znajdują się wystające kamienie. Skieruj się na prawo a potem zjedź po linie (X). Następnie idź w głąb jaskini i zeskocz na dół, by dojść do swojej łodzi.

Wejdź na ramię posągu i spójrz przez lunetę

Będąc w łodzi wypłyń z jaskini - na wprost - a potem kieruj się w prawo, dopływając do wyspy, na której niedawno byłeś. To ta z pierwszą piracką wieżą.

Wysiądź na plaży i spójrz na posąg. Wejście do niego znajdziesz na prawo, tam znajdują się schody. Wejdź na samą górę, tak aby stanąć za plecami posągu. Podejdź do niego i wciśnij ∆. Spójrz przez lunetę (∆).

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 13: Rozbitkowie

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze