Skip to main content

Uncharted 4 - Rozdział 10: Dwanaście wież

Czas na Madagaskar i poszukiwanie pirackich wież.

Ekipa poszukiwaczy skarbów, trafiła na trop. Prawdopodobnie kluczowa wskazówka co do tego, gdzie znajduje się skarb, odszukamy na rajskiej wyspie. Wpierw jednak musimy ją przejechać wzdłuż i wszerz, by odszukać pirackich wież.

Zobacz także lokalizację znajdziek z tego rozdziału na oddzielnej stronie naszego poradnika: Uncharted 4 - Skarby: rozdziały 10 - 13.

Po bezdrożach Madagaskaru

Wsiądź do auta i kieruj się drogą prowadzącą w dół. Będziesz jechał dłuższą chwilę, ale ze względu na fakt, iż prowadzi cię tylko jedna droga, to się nie zgubisz. Gdy miniesz ruiny po lewo, po chwili wjedziesz w błoto i zeskoczysz autem z niewielkiego urwiska.

Mknij na wprost a gdy dojedziesz do strumienia, jedź z jego nurtem przejeżdżając pod mostem, potem wjedź w prawo na most i przejedź po nim. Ale ostrożnie, jedź powoli środkiem, nim most się zarwie. Potem cały czas prosto i drogą pod górę a następnie na lewo.

Przejedź strumień - na lewo zobaczysz głaz ze śladami opon. Wjedź na niego i kieruj się na prawo. Zjedziesz w dół, teraz skręć w lewo i po stromych kamieniach podjedź pod górkę na prawo. Kamień się obruszy, jedź ostrożnie. Potem dojedź do skarpy na wprost i delikatnie zakręć w lewo a potem na pełnym gazie drogą przed siebie.

Pierwsza piracka wieża

Przed twoimi oczami pojawiła się wieżą. Wysiądź z auta i wejdź po schodach. Na lewo wskocz na murek i obejrzyj znak na środku podłogi. Wyjdź z wieży i kieruj się na prawo w kierunku drzewa. Obejrzyj je (∆).

Zaczep linę o drzewo i wjedź tędy pod górę

Wróć do auta, na zderzaku masz zamontowaną wyciągarkę sięgnij po nią (∆). Następnie wróć do drzewa i obiegnij je montując linkę (∆). Podbiegnij do jeepa i wjedź nim pod górkę a potem wyjdź i odepnij linkę.

Druga piracka wieża

Zjedź z urwiska na prawo a potem pomknij drogą na wprost trzymając się lewej strony. Po zjechaniu z kolejnego uskoku, skręć na lewo miedzy skały a w oddali zobaczysz ludzi Nadine. Podjedź do nich i schowaj się za jedną z osłon. Część żołnierzy można przejechać jeepem, resztę musisz wystrzelać.

Uważaj na snajperów w wieży, ich w pierwszej kolejności warto zestrzelić bo są niebezpieczni. W ruinach wokół wieży znajdziesz karabin, który ci to ułatwi.

Po bitwie, w ruinach najbliżej drogi znajdziesz przełącznik do lasek dynamitu, który wysadzi wejście. Wejdź do środka i spójrz na znak, na podłodze.

Wyjdź na zewnątrz i wróć do auta. Przejedź mostem, który zawali się pod twoim ciężarem. Gdy spadniesz na dół, to zaczep linkę wyciągarki o oba pozostałe przęsła mostu. Wróć do auta, cofnij nim a most do reszty się zawali.

Gdy przejechałeś most, skręć w prawo aż zobaczysz (L3) ciężarówki Shoreline. Zjedź po urwisku w dół. Jedź przed siebie mijając po prawo zabudowania. Za chwilę wjedziesz pod górę i kieruj się wąską ścieżką a przed sobą zobaczysz ruiny a w nich żołnierzy Nadine.

Spacerujących żołnierzy najłatwiej potrącić autem

Wojaków jest ledwie kilku, szybko się z nimi uporasz chowając się za ścianami. Celuj w liczne beczki. Po walce jedź w lewo, przez tunel. Gdy z niego wyjedziesz kieruj się w prawo, po chwili droga skręci w lewo tuż nad urwiskiem aż dojedziesz do kolejnych zabudowań.

W nich znajduje się garstka przeciwników, na tym etapie nie stanowią wyzwania. Chowając się za przeszkodami, wystrzelaj ich pojedynczo.

Po walce wsiądź do auta, trzymaj się prawej ściany a po chwili zobaczysz przejazd (na prawo od wjazdu), skręć nim w prawo. W oddali zobaczysz dym, musisz jechać w jego kierunku. Przejedziesz trasą między dwoma rzeźbami, potem jedź ostrożnie nad urwiskiem aż dotrzesz do wielkiej rzeźby. Wejdź na jej szczyt i zerknij w lewo (L3) by zobaczyć trzecią wieżę.

Trzecia piracka wieża

Zeskocz z rzeźby i wsiądź do auta. Mając z prawej strony wspomnianą rzeźbę, dojedź do urwiska i skręć w lewo jadąc ku górze. Za chwilę zobaczysz trzecią piracką wieżę. Wyjdź z auta i wejdź na wieżę z prawej strony. Wewnątrz na podłodze obejrzyj znak.

Następnie wyskocz przez okno, chwytając się parapetu i po wystających elementach ścian, wejdź na szczyt wieży. U góry znajduje się skrzynia, zepchnij ją (∆) a spadniesz wraz z nią lądując obok Sama. Złap skrzynię (∆) i dostaw ją do ściany.

Gdy most się zarwie, użyj wyciągarki by obsunąć pozostałą jego część, wjedź po niej na górę

Wejdź na skrzynię, wespnij się na ścianę. Na górze po lewo znajduje się kołowrotek, opuszczający most. Wciśnij trójkąt. Nagle pojawią się dwie a potem jeszcze kolejna ciężarówka z wrogimi żołnierzami. Zastrzel wszystkich stojąc na górze, gdzie masz świetną widoczność. Pomagać będą ci towarzysze.

Po bitwie ponownie opuść most (∆) i wróć do jeepa, przejedź przez most. Za nim skręć w lewo wjeżdżając pod stromy podjazd. Z niego zobaczysz w oddali wieżę. Jedź w jej kierunku, trzymając się prawej strony.

Czwarta piracka wieża i krzyż świętego Dyzmy

Zjedź w dół zatrzymując się w wielkiej kałuży. Wysiądź z auta i weź linę wyciągarki, wejdź po schodach z lewej strony i zaczep linkę wokół drzewa. Zjedź po błocie w dół i wsiądź do auta. Wjedź nim pod górę.

W trakcie wjeżdżania będzie miał miejsce wypadek, wielki głaz zepchnie auto w przepaść. Zawiśniecie na linie, gdy Nate będzie trzymał się Sama, wespnij się po nim do auta chwytając się nadkoli i znów usiądź za kierownicą (∆).

Gdy wyciągniesz auto na drogę, wyjdź z niego i odepnij linkę od drzewa. Ponownie wsiądź do samochodu i przejedź przez most. Na jego drugiej stronie wysiądź z pojazdu i wejdź po schodach w kierunku wieży.

Główne wejście okaże się niedostępne, skręć zatem w lewo w kierunku sąsiedniego budynku z oddzielnym wejściem. Otwórz drzwi kilkukrotnie wciskając kwadrat. Zeskocz w dół.

Idź przed siebie i skręć w prawo. Dojdź do regału i przesuń go (∆). Przejście jest zamurowane, ale jest sposób by je udrożnić. Odwróć się, w przeciwległym końcu pokoju leżą beczki z prochem. Weź dwie i ustaw pod zamurowaną ścianą. Odsuń się i strzałem wysadź.

Rzuć beczki pod ścianę i wysadź je

Teraz przejdź przez przejście i wejdź po schodach. Stając przed kratą zerknij w lewo, gdzie znajduje się kołowrotek. Użyj go (∆). Otworzy się krata, wejdź do pomieszczenia. Na jego środku są schody, zejdź nimi.

Po zejściu ze schodów idź na przód, wespnij się na stopień i schyl się, przeciskając się za Samem w niewielkiej szczelinie. Zjedź na dół po piachu a potem przejdź przez następną szczelinę. W oddali zobaczysz brata stojącego przy krzyżu świętego Dyzmy. Podbiegnij do niego.

Po obejrzeniu animacji, odwróć się nagle i schowaj za ścianką. Z dachu zjadą na linach przeciwnicy. Będzie ich kilkunastu a największe zagrożenie sprawiają ci opancerzeni ze strzelbami. Musisz ich obchodzić z tyłu i strzelać w plecy. Warto uważać też na faceta z rakietnicą, stojącego na pierwszym piętrze. W walce pomoże złapanie się liną (L1) żyrandola i bujanie się między wrogami.

Po bitwie podejdź do Sama i weź dokumenty, które ci podaje (∆). Obejrzyj film.

Następnie: Uncharted 4 - Rozdział 11: Najciemniej pod latarnią

Powrót do spisu treści: Uncharted 4 - Poradnik, Solucja - kompletny przewodnik i opis przejścia

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!