Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PlayStation 4K z nazwą kodową NEO i mocniejszymi komponentami - raport

Szybsze CPU, GPU i RAM.

Serwis Giant Bomb informuje, że tajemnicze PlayStation 4K otrzymało od Sony nazwę kodową NEO, a odświeżona konsola zaoferuje nieznacznie ulepszone komponenty.

Kule symbolizują chęć zakupu konsoli. NEO je zatrzymuje.

Amerykański serwis powołuje się na „kilka źródeł” oraz wewnętrzne dokumenty japońskiej firmy, opisujące aktualizowany system.

Jak wynika z ujawnionych danych, PlayStation 4K ma nadal oferować ośmiordzeniowy procesor Jaguar, lecz taktowany już w 2,1 GHz (1,6 GHz w „standardowym” PS4). Do tego szybszy układ graficzny z 36 jednostkami obliczeniowymi i 911 MHz (obecnie 18 jednostek i 800 MHz) oraz wzrost przepustowości pamięci do 218 GB/s (teraz 176 GB/s).

Źródła Giant Bomb donoszą, że gry wydawane od października będą musiały być przygotowywane z myślą o dwóch trybach: „bazowym” oraz „NEO Mode”.

W tym drugim przypadku twórcy skorzystają właśnie z dodatkowych możliwości (i dodatkowej puli pamięci - 512 MB), oferując więcej klatek na sekundę czy lepszą grafikę.

Uwzględnienie trybu „bazowego” - choć problematyczne dla twórców - pokazuje, że Sony nie chce dzielić użytkowników czy tworzyć pozycji na wyłączność dla odświeżonego modelu.

NEO zaoferuje także wsparcie dla rozdzielczości 4K. W tym przypadku wszystko zależeć będzie od deweloperów. Warto też dodać, że osiągnięcie takiej liczby pikseli przy wymienionej wyżej specyfikacji wydaje się bardzo mało prawdopodobne w wysokobudżetowych grach.

Sony wielokrotnie zapewnia w dokumentach, że „zwykłe” PS4 i model NEO mają „egzystować” obok siebie, ze wspólnymi kontami, zakupami, serwerami i PS Store. Twórcy nie będą mogli przygotować nawet żadnych funkcji tylko dla NEO, choć niektóre elementy zabawy będą mogły być poszerzone na mocniejszym sprzęcie, jak kooperacja dla większej liczby osób.

Pomimo podziału gier na tryb „bazowy” i NEO od października, nie musi to oznaczać, że nowy sprzęt ukaże się w tym miesiącu - choć już produkcje wydawane we wrześniu będą musiały otrzymać stosowne łatki.

Pierwsze zestawy deweloperskie są właśnie rozsyłane do producentów, z drugą fazą i bardziej dopracowanym modelem zaplanowanym na czerwiec. Zgłoszenie gier do certyfikacji na NEO mają ruszyć już w sierpniu.

Doniesienia te wydają się być zgodne z niedawną analizą Digital Foundry, wskazującą na ograniczone możliwości Sony w kwestii rozwoju istniejącego sprzętu.

PS4 PS4K Neo Wzrost
CPU Osiem rdzeni Jaguar w 1,6 GHz Osiem rdzeni Jaguar w 2,1 GHz 1,3x
GPU 18 jednostek obliczeniowych Radeon GCN w 800 MHz 36 „ulepszonych” jednostek obliczeniowych GCN w 911 MHz 2,3x FLOP
Pamięć 8GB GDDR5 przy 176 GB/s 8GB GDDR5 przy 218 GB/s 24% większa przepustowość, pula większa o 512 MB

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
PS4
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze