Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Dear Esther trafi na PlayStation 4 i Xbox One

„Symulator chodzenia.”

Jeden z pierwszych współczesnych „symulatorów chodzenia” - Dear Esther - trafi latem tego roku na konsole PlayStation 4 i Xbox One.

Odpowiedzialne za produkcję studio The Chinese Room współpracuje nad konwersjami z firmą wydawniczą Curve Digital.

Dear Esther wydano na PC w 2012 roku, ale korzenie produkcji sięgają znacznie dalej, gdy projekt był jeszcze dostępny jako darmowy mod na silniku Source, wydany po raz pierwszy w 2008 r.

W wersji konsolowej znajdzie się także miejsce na dodatkowe komentarze deweloperów.

Tytuł zebrał pięć nominacji do prestiżowych nagród BAFTA, lecz podzielił graczy. Produkcja nie oferuje żadnych zagadek, ma mało rozbudowane interakcje i kończy się pod dwóch godzinach, koncentrując się na atmosferze, oprawie i opowiadanej historii.

Studio The Chinese Room osiągnęło jednak sukces finansowy dzięki Dear Esther, mogąc przygotować kolejny tytuł - Everybody's Gone to the Rapture. Pojawili się też naśladowcy w gatunku, jak Firewatch, Gone Home czy Zaginięcie Ethana Cartera.

Temat poruszył niedawno Artur. „Symulatory chodzenia to nie do końca gry, jednak wydają się być doskonałą przeciwwagą dla dużych produkcji od największych na świecie wydawców” - zauważył.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Dear Esther

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze