Dota 2 - problemy z pierwszym modem z opcjonalną opłatą

Twórcy pożyczyli prace innych?

W tym tygodniu Valve rozpoczęło sprzedaż Custom Game Pass do popularnego Dota 2. Przepustka pozwala twórcom modyfikacji zarabiać na dodatkowych opcjach w swoich projektach.

1
Roshpit Champions stawia na kooperację, z elementami RPG i bez resetowania postępów postaci

Na pierwszego przedstawiciela nowego pomysłu wybrano mod o nazwie Roshpit Champions, gdzie za dolara możemy otrzymać dodatkowe miejsce w ekwipunku i sloty na postacie.

Jak się jednak okazuje, twórcy modyfikacji szybko znaleźli się w ogniu krytyki, odpierając zarzuty mówiące o tym, że pożyczyli część elementów projektu - ikony, tekstury czy modele - od innych autorów, bez pozwolenia.

Użytkownik serwisu Reddit o pseudonimie „Darkswordfish” wskazuje między innymi na buty o nazwie Crusader Boots. Ilustracja dla tego przedmiotu ma pochodzić z World of Warcraft.

Problem podniósł też pytania na temat tego, kto posiada prawa do modów wydawanych w ramach trybu Custom Games w Dota 2. Valve zapewnia podobno, że pozostają one w rękach twórców, natomiast twórcy Roshpit Champions sugerują, że jest to jednak Valve.

Jeśli zaś mowa o „pożyczeniu” elementów projektu, to autorzy modyfikacji twierdzą, że nie mieli złych intencji. Przyznają się jednak do skorzystania z ikony z World of Warcraft i przemodelowania jednego z budynków, bez zgody.

„Wszystko opublikowane w Warsztacie jest własnością Valve, więc może zostać wykorzystane w grze tej firmy” - twierdzi „chalky_brush”, jeden z deweloperów moda. „Roshpit Champions podlega tym samym zasadom.”

„OK, nie myślałem, że niskiej jakości screen innego screena będzie problemem” - dodaje w temacie pechowych butów. „Obrazek i tak jest straszny i trzeba go zmienić. Czy Blizzard w ogóle się przejmuje? W końcu tylko oni mają prawo narzekać.”

Autor dodaje też, że skontaktował się z twórcą modelu budynku, wykorzystanego w Roshpit Champions. Nie otrzymał jednak odpowiedzi.

„Wszystko zebrano w celu stworzenia fajnej gry i nie chciałem nikogo oszukiwać. W przyszłości będę bardziej ostrożny, jeśli chodzi o prawa do korzystania z różnych elementów” - kończy chalky_brush.

Twórcy modów od lat bazują na zmienianiu i poprawianiu pracy innych. Najlepszym przykładem jest sama Dota 2, powstała na bazie projektu Defense of the Ancients do Warcrafta 3.

Teraz Valve pozwala jednak twórcom zarabiać na swoich tworach, co zmienia nieco zasady i postrzeganie przez graczy. Jak widać na przykładzie Roshpit Champions, powstaje także poważny problem tego, do kogo należą tworzone dodatki.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami