Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Werewolves Within nową produkcją Ubisoftu na gogle VR

Cyfrowa wersja „gry w mafię”.

W trakcie trwającej w San Francisco imprezy Game Developers Conference firma Ubisoft zapowiedziała swoją nową produkcję tworzoną pod rzeczywistość wirtualną - Werewolves Within. Tytuł będzie cyfrową adaptacją „gry w mafię”, tyle że w wersji z wilkołakami.

W Werewolves Within ważna będzie umiejętność blefowania

To popularna zabawa towarzyska, w której grupa ludzi wciela się w postacie pełniące różne role społeczne. Jeden z uczestników posiada jednak ukrytą tożsamość - jest aktywnym w nocy wilkołakiem. Gracze starają się znaleźć potwora, który w każdej turze eliminuje kolejną osobę.

Werewolves Within zostanie oparte na podobnych zasadach. Produkcja nastawiona będzie na rozgrywkę sieciową - na początku każdej rundy tytuł przydzieli użytkownikom losowo wybrane postacie. Wśród dostępnych bohaterów znajdą się między innymi brodaty kowal, młoda kobieta i wyglądający na idiotę chłopak.

Jeden z graczy otrzyma oczywiście dodatkową, sekretną tożsamość wilkołaka. Będzie mógł zrobić z tym faktem cokolwiek - może kłamać przed innymi lub równie dobrze zawrzeć sojusz z niektórymi uczestnikami zabawy, zdradzając im, kim naprawdę jest.

To nie wszystko, bo specjalnych ról ma być znacznie więcej. Standardowy mieszkaniec wioski nie będzie dysponował żadnymi zdolnościami, ale na przykład tropiciel może przesunąć się do wybranych użytkowników, sprawdzając czy nie dobiega z ich kierunku ryk wilkołaka. Natomiast obserwator potrafi odkryć tożsamość innej osoby, zaś sprzedawczyk pomoże potworowi.

Wydarzenia przedstawione zostaną w perspektywie pierwszej osoby, co jest o tyle istotne, że przecież mamy do czynienia z tytułem projektowanym pod rzeczywistość wirtualną.

Autorzy obiecują, że wypowiadane przez graczy kwestie przełożą się na ruchy rąk wykonywane przez postacie. Mają być dostosowane do tonu i głośności głosu. Będzie też można samemu aktywować inne, wybrane gesty.

W każdej rozgrywce weźmie udział od pięciu do ośmiu osób. Pracujący nad grą deweloperzy ze studia Red Storm obiecują, że w produkcji pojawi się też tryb dla pojedynczego gracza, choć szczegółów na jego temat nie ujawniono.

Werewolves Within ukaże się jesienią tego roku na „wiodących platformach rzeczywistości wirtualnej”.

Zobacz na YouTube

Read this next