Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

PlayStation VR kosztuje około 1700 zł - premiera w październiku

Star Wars Battlefront trafi na VR.

Sony ogłosiło podczas konferencji na imprezie GDC, że zestaw rzeczywistości wirtualnej PlayStation VR wyceniono w Europie na 399 euro - ok. 1720 zł.

Ostateczna specyfikacja

Premierę urządzenia zaplanowano na październik tego roku.

Potwierdziły się więc przewidywania graczy, którzy spodziewali się, że Sony zaoferuje cenę konkurencyjną dla sprzętu zmierzającego na PC: Oculus Rift (700 euro) i HTC Vive (900 euro).

Podano także finalną specyfikację techniczną, niemal identyczną z ostatnim prototypem. To między innymi wyświetlacz OLED o rozmiarze 5,7 cala, z rozdzielczością 1920×1080.

Do tego częstotliwości odświeżania na poziomie 90 Hz (podnoszona „sztucznie” do 120 Hz) i opóźnienia wynoszące 18 ms. Potwierdzono też, że w zestawie znajdzie się specjalna jednostka obliczeniowa, do rozdzielania sygnału.

W okresie od dnia premiery do końca roku na PlayStation VR ukazać ma się ponad 50 gier. Jedna z nich powstaje we współpracy z EA i ma być wariacją na temat Star Wars Battlefront - szczegółów brak.

W planach dla urządzenia są również nowe przeglądarki plików multimedialnych oraz wsparcie wideo, a także tryb „kinowy” pozwalający włączyć standardowe produkcje czy aplikację Netflix i korzystać z trzech poziomów zbliżenia obrazu.

PlayStation Camera, służące do śledzenia ruchów gracza, trzeba będzie dokupić osobno - za ok. 200 zł. To samo dotyczy kontrolerów PS Move - po 100 zł za sztukę.

Tymczasem na oficjalnym blogu Sony potwierdzono dwie produkcje na PlayStation VR: „interaktywny film” Gary the Gull o przygodach mewy oraz logiczną przygodówkę XING: The Land Beyond.

Podstawowy zestaw - bez PS Camera i kontrolerów Move

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
PS4
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze