Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Udostępniono silnik pierwszej i drugiej części serii Serious Sam

Czeka nas wysyp modów?

W tym miesiącu seria Serious Sam obchodzi piętnaste urodziny. Z tej okazji studio Croteam przygotowało niespodziankę i opublikowało kod źródłowy technologii Serious Engine w wersji oznaczonej numerem 1.10. Wykorzystano ją do stworzenia dwóch pierwszych części cyklu.

Wszystkie niezbędne pliki pobierzecie za pośrednictwem serwisu GitHub - oczywiście za darmo.

- Pod względem historycznym, ta wersja Serious Engine jest bardzo ważna zarówno dla Croteam, jak i dla mnie - wspomina Vyacheslav Nikitenko, jeden z twórców technologii.

- W tamtych czasach, nim jeszcze zacząłem pracować nad kodem źródłowym, stworzyłem kilka modów do Serious Sama i silnik okazał się świetnym narzędziem szkoleniowym - dodaje.

Nikitenko podkreśla, że opublikowana wersja bardzo łatwo poddaje się modyfikacjom. Według dewelopera, udostępniona technologia pozwala na stworzenie pełnoprawnej gry.

Należy jednak pamiętać o ograniczeniach związanych z grafiką. Silnik ma już swoje lata i nie da się za jego pomocą osiągnąć oprawy wizualnej na poziomie znanym ze współczesnych produkcji.

Przedstawiciele studia Croteam radzą też zajrzeć na stronę SeriousZone, gdzie można znaleźć wiele wskazówek przydatnych w projektowaniu gier na technologii Serious Engine.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Piotr Bicki

Piotr Bicki

News Editor

Tytan pracy. Wybitny profesjonalista. Piotr Bicki w latach 2016-2022 był dziennikarzem Eurogamera i jednym z najbardziej doświadczonych autorów w redakcji. Zmarł tragicznie 31 lipca 2022 roku.
Komentarze