Nowe studio kontynuuje prace nad Dead Island 2

Grę wskrzesi Sumo Digital.

Brytyjskie studio Sumo Digital to nowa firma odpowiedzialna za dalszy rozwój gry akcji Dead Island 2.

1

Za tytuł odpowiadało poprzednio niemieckie Yager - twórcy Spec Ops: The Line. Współpracę z wydawcą - Deep Silver - rozwiązano jednak latem ubiegłego roku.

Wtedy mówiono o innych wizjach dla projektu, ale zapowiadano dalsze prace. Wkrótce potem część Yager - o nazwie Yager Productions - zgłosiła wniosek o ogłoszenie upadłości.

Problemy Dead Island 2 sięgają jednak znacznie wcześniej, gdy zaraz po ujawnieniu produkcji okazało się, że polski Techland nie jest zaangażowany w tworzenie gry.

Pierwotnie zakładano debiut jeszcze wiosną 2015 roku. Potem założenia zmieniono na bliżej nieokreśloną datę w tym roku.

- Sumo pokazało, że rozumie serię, ma kreatywne pomysły i wspaniałą wizję, zgodną z naszą - komentuje dla serwisu MCV szef Koch Media, dr Klemens Kundratitz.

- Współpraca z nimi była oczywista. Więcej szczegółów ujawnimy w przyszłości, ale obecnie chcę zapewnić, że jesteśmy bardzo podekscytowani wspólnymi postępami - dodał.

Sumo Digital ma w dorobku bardzo dużo tytułów, ale najczęściej jako podwykonawca lub twórcy konwersji na mniej popularne platformy. W ostatnich latach studio przejmowało też wielu pracowników z zamykanych firm, takich jak Bizarre Creations i Black Rock.

Dla Sony przygotowano między innymi LittleBigPlanet 3, a współpraca z Microsoftem obejmuje Crackdown 3, Xbox Fitness czy Forza Horizon 2.

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Dead by Daylight - poradnik i najlepsze porady

Jak grać ocalałym i zabójcą, mechaniki, przedmioty, rozwój postaci.

Sony: do rozwijania deweloperskich talentów nie wystarczą pieniądze

Kluczowe jest zapewnienie wolności kreatywnej.

Battlefield 4 z nagłym wzrostem popularności

EA musiało zwiększyć pojemność serwerów.

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami