Łatka 1.03 do Fallout 4 poprawia oprawę na konsolach

Rośnie poziom detali.

W informacjach na temat ostatniej aktualizacji Fallout 4, Bethesda pominęła całkowicie wzmiankę o modyfikacji oprawy na PlayStation 4 i Xbox One. Łatka obejmuje 500 MB danych i w zaskakujący sposób poprawia zasięg rysowania obiektów dla geometrii i trawy. W ten sposób udaje się zbliżyć do wysokich ustawień z PC, ale czy kosztem wydajności?

Z radością informujemy, że płynność pozostaje na poziomie niemal identycznym do tego sprzed aktualizacji. PlayStation 4 cierpi jednak w jednej z lokacji: Diamond City. Spojrzenie na centrum to około 2-3 FPS mniej w porównaniu z wersją 1.02. Na Xbox One nie ma podobnych kłopotów.

Na całe szczęście, w naszej gamie testów jedynie Diamond City wykazuje na PS4 takie spadki. Wszystkie inne sceny, jak walka ze Szponem czy wnętrze fabryki Corvega, to brak żadnych zmian w zestawieniu z poprzednią wersją produkcji (ze spadkami w okolice 20-kilku klatek włącznie). Innymi słowy, łatka 1.03 nie poprawia wydajności, ale też jej nie psuje.

Analiza łatki 1.03 na konsolach

Można więc powiedzieć: „czysty zysk”. W takim Lexington widać teraz na przykład samochody, słupki i więcej terenu. Poza wspomnianym spadkiem w Diamond City, te zmiany nie mają żadnego wpływu na wydajność, a PlayStation 4 w tym problematycznym momencie nadal cieszy się płynnością wyższą od Xbox One, choć przewaga spada już do jednej klatki.

To miłe zaskoczenie, a wraz z tym wyciśnięciem dodatkowych pokładów mocy z konsol, zmniejsza sie zauważalne doczytywanie obiektów. Jest jedno zastrzeżenie: zasięg rysowania cieni pozostaje na poziomie 1.02. Oznacza to, że nadal ładują się one „kaskadowo” przed postacią. Ma to jednak sens, jeśli weźmiemy pod uwagę, że to jedna z bardziej wymagających opcji na PC.

PS4 (Patch 1.02)PS4 (Patch 1.03)Xbox One (Patch 1.02)Xbox One (Patch 1.03)
Łatka 1.03 zwiększa zasięg rysowania obiektów. Wyjście ze Schronu 111 pokazuje więcej roślin, konstrukcji, a nawet detali domów - zbliżając się do wysokiego poziomu „zanikania” z PC.
PS4 (Patch 1.02)PS4 (Patch 1.03)Xbox One (Patch 1.02)Xbox One (Patch 1.03)
Widać to także w Diamond City, na straganach w oddali i na schodach po prawej.
PS4 (Patch 1.02)PS4 (Patch 1.03)Xbox One (Patch 1.02)Xbox One (Patch 1.03)
Jeden z najwyższych punktów w grze. Widać więcej samochodów na autostradzie, ale to Xbox One nadal wyświetla ładniejsze budynki.

Patch 1.03 wygląda więc na wartościową aktualizację, a naszym jednym zastrzeżeniem jest fakt, że nadal nie zajęto się zacinaniem przy zmianie broni na Xbox One. Mamy nadzieję, że doczekamy się jeszcze załatania tego błędu, znajdującego się wysoko na liście - nie każdy może przejść na dysk SDD.

Nie zajęto się też pechowym błędem w jednej z ostatnich misji, gdzie pewien ciąg wyborów może spowodować, że utkniemy bez możliwości ukończenia gry. Dziwne, że pominięto tak poważną usterkę i pozostajemy pełni optymizmu, że wkrótce się do zmieni. Ogólnie łatka jest małym krokiem do przodu na konsolach, ale te wymienione wyżej kłopoty pozostają irytujące.

Na PC jest jeszcze ciekawiej, ze względu na wprowadzenie cieniowania powierzchniowego HBAO+ i systemu fizyki Nvidia PhysX, poruszającego częścią obiektów w świecie gry. Chcielibyśmy zobaczyć to samo na konsolach, ale na razie musimy zadowolić się zasięgiem rysowania obiektów.

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

Autor

Thomas Morgan

Thomas Morgan

Senior Staff Writer, Digital Foundry

32-bit era nostalgic and gadget enthusiast Tom has been writing for Eurogamer and Digital Foundry since 2011. His favourite games include Gitaroo Man, F-Zero GX and StarCraft 2.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami