American Truck Simulator - Sterowanie i skrzynie biegów

Domyślne sterowanie ciężarówką, interfejs i rodzaje skrzyni biegów.

Poniżej możesz zapoznać się ze sterowaniem w trybie klawiatury i myszki. Każdą funkcję możesz przypisać dowolnemu klawiszowi, a korzystając z pada lub kierownicy konfiguracji dokonasz już sam wedle swoich potrzeb.

  • Przyśpieszenie - Strzałka ↑
  • Hamulec / Cofanie - Strzałka ↓
  • Kierownica w lewo - Strzałka ←
  • Kierownica w prawo - Strzałka →
  • Bieg w górę - Prawy Shift
  • Bieg w dół - Prawy Ctrl
  • Uruchom / Zgaś silnik - E
  • Hamulec ręczny - Spacja
  • Hamulec wydechowy - B
  • Zwiększenie siły retardera - ;
  • Zmniejszenie siły retardera - '
  • Podnieś / Opuść oś - U
  • Lewy kierunkowskaz - [
  • Prawy kierunkowskaz - ]
  • Światła awaryjne - F
  • Tryby świateł - L
  • Przednie światła długie - K
  • Światło ostrzegawcze - O
  • Sygnał dźwiękowy - H
  • Sygnał pneumatyczny - N
  • Sygnał świetlny - J
  • Wycieraczki - P
  • Tempomat - C
  • Tryb wyświetlania tablicy rozdzielczej - I
  • Kontrola myszy w Doradcy Drogowym - F1
  • Pokaż / Ukryj lusterka ekranowe - F2
  • Tryby Doradcy Drogowego - F3
  • Regulacja ciężarówki - F4
  • Strona nawigacyjna Doradcy Drogowego - F5
  • Strona informacji o zleceniach Doradcy Drogowego - F6
  • Strona diagnostyki Doradcy Drogowego - F7
  • Strona informacyjna Doradcy Drogowego - F8
  • Następna strona Doradcy Drogowego - Num 0
  • Kamera z wnętrza - 1
  • Kamera wędrująca - 2
  • Kamera góra-dół - 3
  • Kamera z dachu - 4
  • Kamera z okna - 5
  • Kamera ze zderzaka - 6
  • Kamera z koła - 7
  • Kamera zewnętrzna - 8
  • Następna kamera - 9
  • Obrót kamery (za pomocą myszy) - PPM
  • Spojrzenie w lewo - Num /
  • Spojrzenie w prawo - *
  • Spojrzenie w przód (wnętrze) - Num 5
  • Spojrzenie do góry i w prawo (wnętrze) - Num 9
  • Spojrzenie do góry i w lewo (wnętrze) - Num 7
  • Spojrzenie w prawo (wnętrze) - Num 6
  • Spojrzenie w lewo (wnętrze) - Num 4
  • Spojrzenie do góry (wnętrze) - Num 8
  • Włącz - Enter
  • Podłącz / Odłącz naczepę - T
  • Menu - Esc
  • Szybki zapis - Scroll Lock
  • Odtwarzacz audio - R
  • Odtwarzacz audio - Następny ulubiony - Page Down
  • Odtwarzacz audio - Poprzedni ulubiony - Page Up
  • Mapa świata - M
  • Menadżer garażu - G
  • Zrzut ekranu - F10

Rodzaje sterowania i skrzyni biegów

Już na samym początku zabawy będziesz musiał podjąć decyzję o wyborze sterowania. Dostępne są opcje klawiatury, myszy, pada lub kierownicy. O ile każdy ze sposobów jest na swój sposób skuteczny, to najlepsze wrażenia z jazdy proponują kierownica lub pad, głównie dzięki analogowemu sposobu skręcania i przyśpieszania. W każdym momencie możesz oczywiście zmienić narzędzie wykorzystywane do sterowania.

Kolejnym z wyborów będzie decyzja o używanej skrzyni biegów. Opcje są cztery i poniżej opisujemy różnice pomiędzy nimi.

Prosty automat - Żadna ingerencja w manualne przerzucanie biegów nie jest tutaj potrzebna. Naciśnięcie przycisku jazdy do przodu spowoduje poruszanie się na wprost, a naciśnięcie hamulca i przytrzymanie go przez dłuższy czas uruchomi bieg wsteczny. Prosty automat jest wygodnym rozwiązaniem dla tych, którzy będą grać na klawiaturze i nie chcą zaprzątać sobie głowy dodatkowymi klawiszami.

Prawdziwy automat - Różnica pomiędzy tą skrzynią, a poprzednią, polega na konieczności manualnego wrzucenia biegów do przodu i do tyłu, pomiędzy którymi znajduje się jeszcze pozycja neutralna. Wsteczny bieg gracz wybiera sam, a potem także używa tego samego przycisku, co do jazdy prosto.

Sekwencyjna - Rozwiązanie sprawdzające się zarówno na padzie jak i kierownicy. Jest to skrzynia biegów, gdzie każdy bieg wrzucamy manualnie odpowiednimi przyciskami. Można to robić zaprogramowanymi przyciskami, manetkami przy kierownicy lub drążkiem.

Manualna - Pełna skrzynia manualna, do której potrzebna jest już kierownica ze sprzęgłem, czyli sprzęt z nieco wyższej półki. Każdy bieg wrzucany jest tu manualnie i w dowolnej kolejności, a nie tak jak w przypadku sekwencyjnej (każdy po kolei). Zwiększa to wachlarz możliwości i urealnia rozgrywkę. Tylko dla zaawansowanych graczy.

Następnie: American Truck Simulator - Początki, dostawa naczepy

Powrót do spisu treści: American Truck Simulator - poradnik na start

Reklama

Skocz do komentarzy (0)

O autorze

Jerzy Daniłko

Jerzy Daniłko

Redaktor Naczelny

Jerzy jest redaktorem naczelnym Eurogamer.pl. Z serwisem współpracuje od początku, a w ostatnim czasie nadzorował pracę działu poradników. Relaksuje się gotując i jeżdżąc autem w długie trasy. Nie lubi nudy, zastojów i głośnych sąsiadów.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami