Hearthstone - Czarna Góra - Ukryte Laboratorium (Hidden Lab)

Ostatni rewir.

To już jest koniec - przynajmniej Czarnej Góry, bo Hearthstone oferuje jeszcze inne atrakcje. Finałowy rewir to cztery starcia z bossami. Przygotujcie się na spore wyzwanie, szczególnie na wyższym poziomie trudności!

System Obronny Omnotron (Omnotron Defense System)

Pierwszy przeciwnik w tym skrzydle posługuje się mocą specjalną przywołującą sojuszników (zdolność uruchamiana automatycznie). Pierwszy z nich posiada statystyki 2/2 oraz umiejętność specjalną dającą +2 do siły zaklęć obu graczy. Toksytron, o statystyce 3/3, zadaje 1 punkt obrażeń wszystkim innym stronnikom na początku tury bossa (w tym również po stronie przeciwnika). Trzeci z przyzywanych minionów, o statystykach 5/5, powoduje zmniejszenie kosztu wszystkich zaklęć o 3 punkty many. Natomiast ostatni, Magmatron, posiada statystyki 7/7 oraz zdolność specjalną zadającą 1 punkt obrażeń temu, kto zagra jakąkolwiek kartę.

Po przyzwaniu sojusznika każdego typu, moc specjalna bossa zmienia się w Aktywacja! (Activate!) - od tego momentu przyzywany będzie losowy z powyższych stronników.

Omnotron na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, natomiast na heroicznym dodatkowo otrzymuje 15 pancerza.

2

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Wihajmistrz (Cogmaster)
  • Nakręcany gnom (Clockwork Gnome)
  • Mikromaszyna (Micro Machine)
  • Naganiacz mechów (Mechwarper)
  • Technik z Majsterkowa (Tinkertown Technician)
  • Żelazny sensei (Iron Sensei)
  • Tajemny golem (Arcane Golem)
  • Monterka smokorów (Dragonling Mechanic)
  • Odmagiczniacz X-21 (Arcane Nullifier X-21)
  • Mechano Wzmacniano (Enhance-o Mechano)
  • Magmor (Magmaw)
  • Antyczny medibot (Antique Healbot)

Zaklęcia:

  • Doładowanie (Recharge)
  • Tajemne pociski (Arcane Missiles)
  • Wirujące ostrza (Whirling Blades)
  • Wstrząs ziemi (Earth Shock)
  • Ogniste działo (Flamecannon)

Walka z Omnotronem powinna być zgrana z przyzywanymi z jego mocy specjalnej stworzeniami. Dla przykładu - Arkanotron może nam posłużyć jako darmowy dopalacz do obrażeń naszych zaklęć, Elektron pozwoli na złożenie zaklęć w długie kombosy, a Toksytron przyczyni się do usuwania wrogich stronników o niskim poziomie zdrowia.

Pamiętajcie, że pozostawienie przeciwnego miniona może nam czasem bardziej pomóc niż jego usunięcie. Najlepiej sprawdzającą się talią w tej rozgrywce jest Mag wyposażony w dużą liczbę zaklęć (z powodu Arkanotrona i Elektrona). Co do stronników, ze względu na Toksytrona nie jest opłacalne wystawianie większej liczby stworów o niskim koszcie i zdrowiu (chyba, że zdążycie ich wzmocnić przed jego pojawieniem się). Przy odrobinie szczęścia zdążycie wygrać rundę przed pojawieniem się Magmatrona (w przeciwnym wypadku dobrze mieć coś na podorędziu w celu jego najszybszego usunięcia).

Nagrodą za pokonanie Systemu Obronnego Omnotron jest Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake). Ten stronnik o koszcie 6 many i statystykach 6/4 posiada umiejętność zmniejszającą jego koszt - kosztuje 1 mniej za każdego stronnika, który zginął w tej turze. Może to być pomocne ze względu na brak wskazania o czyich stronników chodzi - naszych czy przeciwnika. W przypadku eliminacji 6 minionów po stronie przeciwnika Wulkaniczny smokowiec będzie zagrany za darmo.

Maloriak

Maloriak stosuje automatycznie aktywowaną zdolność specjalną Alchemik (The Alchemist). Powoduje ona, że każdy przyzwany stronnik ma zamienione współczynniki ataku i zdrowia. Przeciwnik na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, a na heroicznym otrzymuje dodatkowo 15 punktów pancerza (w tym trybie również zmienia się jego moc specjalna - miniony bossa otrzymują dodatkowo +2/+2).

3
Smok-alchemik? Czemu nie.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Wędrowiec Pustki (Voidwalker)
  • Żmij many (Mana Wyrm)
  • Żrący bagienny szlam (Acidic Swamp Ooze)
  • Szalony naukowiec (Mad Scientist)
  • Szalony alchemik (Crazed Alchemist)
  • Szpikożerny ghul (Flesheating Ghoul)
  • Śluzożer (Sludge Belcher)
  • Beztwarzowy manipulator (Faceless Manipulator)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)

Zaklęcia:

  • Wyzwól Aberracje! (Release the Aberrations!)
  • Duplikacja (Duplicate)
  • Wyssanie życia (Drain Life)
  • Kontr-zaklęcie (Counterspell)
  • Chochlikoza (Imp-losion)
  • Polimorfia (Polimorph)

Rozgrywka z Maloriakiem jest dosyć łatwa gdy skutecznie wykorzystamy jego moc specjalną. W tym wypadku możemy zastosować talię typu zoo deck, czyli skupiającą się na posiadaniu dużej liczby stronników o niskim i średnim koszcie. Założenie tej talii jest proste - jak najszybsze zalanie pola bitwy naszymi jednostkami.

Idealnymi klasami do rozgrywki są Czarnoksiężnik (moc specjalna do wyciągania dodatkowych kart), Mag (likwidacja przeciwnych stronników zaklęciami) lub Łotrzyk (zgranie kombosów ze stronnikami o niskim koszcie).

Pokonanie kolejnego bossa nagradza gracza stronnikiem Plugawiciel (Blackwing Corruptor). Minion, ze względu na Okrzyk bojowy, idealnie nadaje się do każdej talii typu control deck opartej o smoki. W przypadku, gdy w ręce mamy Smoka, możemy zadać 3 pkt. obrażeń wybranemu celowi.

Atramedes

4
Atramedes nie widzi nic złego w spopielaniu przeciwników

Kolejny boss posługuje się Echolokacją - Atramedes wyposaża się w broń, która staje się potężniejsza, gdy zagrywamy karty (po jej użyciu boss otrzymuje broń Smocze Kły - Dragonteeth, o statystyce 0/6). Tak jak poprzecznicy, na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia, a na heroicznym dodatkowo 15 punktów pancerza.

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Smocze jajo (Dragon Egg)
  • Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
  • Upiorny Pajęczak (Haunted Creeper)
  • Baśniowy smok (Faerie Dragon)
  • Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
  • Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
  • Krasnolud z Czarnorytnych (Dark Iron Dwarf)
  • Lazurowy smokowiec (Azure Drake)
  • Magmor (Magmaw)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
  • Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
  • Imperator Thaurissan (Emperor Thaurissan)
  • Onyxia

Zaklęcia:

  • Soniczne zionięcie (Sonic Breath)
  • Uroczyste czuwanie (Solemn Vigil)

Kluczem do zwycięstwa z Atramedesem jest zablokowanie mu możliwości korzystania ze Smoczych Kłów. Najprostszy sposób to zastosowanie klasy Maga w oparciu o zaklęcia i stronników zamrażających - Lodowa lanca (Ice Lance), Pocisk lodu (Frostbolt), Śniegoczłap (Snowchugger) czy Żywiołak wody (Water Elemental) stanowią tutaj podstawę.

Karta otrzymana za ukończenie walki z Atramedesem stanowi świetnego stronnika do dobicia przeciwnika. Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher) posiada statystyki 6/6, do których dodawane jest +3/+3, gdy przeciwnik posiada 15 punktów zdrowia lub mniej (dodatkowe punkty otrzymywane poprzez Okrzyk bojowy).

Nefarian

1
Mocny w gębie, a gdy przychodzi co do czego, zasłania się siostrą

Ostatni boss tego skrzydła jest w stanie używać specjalnej mocy Kościani stronnicy (Bone Minions), która przywołuje dwa kościane konstrukty o statystykach 2/1. Nefarian na poziomie normalnym posiada 30 punktów zdrowia oraz 10 punktów pancerza (na poziomie heroicznym wartość pancerza wzrasta do 30).

Karty w talii bossa

Stronnicy:

  • Smocze jajo (Dragon Egg)
  • Pisklę Zmierzchu (Twilight Whelp)
  • Nerubiańskie jajo (Nerubian Egg)
  • Technik Czarnoskrzydłego (Blackwing Technician)
  • Drakanin czarownik (Dragonkin Sorcerer)
  • Smokowiec zmierzchu (Twilight Drake)
  • Drakonid miażdżyciel (Drakonid Crusher)
  • Wulkaniczny smokowiec (Volcanic Drake)
  • Chromagus (Chromaggus)

Zaklęcia:

  • Ogień duszy (Soulfire)
  • Nadmiar mocy (Power Overwhelming)
  • LAWA! (LAVA!)
  • Cienisty płomień (Shadowflame)
  • Smagnięcie (Tail Swipe)
  • Smocze zionięcie (Dragon's Breath)

Bitwa z ostatnim bossem dzieli się na trzy fazy:

  • 1. Walka z Nefarianem do momentu zlikwidowania jego pancerza;
  • 2. Zniszczenie pancerza powoduje zmianę przeciwnika - w miejsce Nefariana pojawia się jego siostra, Onyxia, a on wzlatuje w powietrze i atakuje;
  • 3. pokonanie Onyxii powoduje powrót Nefariana, przy czym następuje dodatkowo usunięcie z pola bitwy wszystkich naszych stronników.

W tej rozgrywce polecamy zagranie klasą Kapłana. W tym wypadku świetną zagrywką okazuje się połączenie karty Pan Śmierci (Deathlord) oraz 2x Boski duch (Divine Spirit) i Wewnętrzny żar (Inner Fire). Staramy się wyłożyć Pana śmierci jak najszybciej, a następnie utrzymywać go przy życiu. Wykorzystać w tym celu można Studnię światła (Lightwell), Światło Naaru (Light of the Naaru) czy też Słowo mocy: Tarcza (Power Word: Shield). Cała rozgrywka polega na przetrzymaniu pierwszej fazy bitwy do momentu, gdy nasz Pan Śmierci po wzmocnieniu i użyciu Wewnętrznego żaru będzie mógł pokonać Nefariana jednym ciosem.

Zwycięstwo z ostatnim bossem tego skrzydła nagradza gracza Drakaninem czarownikiem (Dragonkin Sorcerer). Za koszt 4 punktów many możemy przyzwać stronnika o statystykach 3/5. Jego umiejętność specjalna powoduje, że otrzymuje on +1/+1 za każdym razem, gdy stanie się celem zaklęcia. Oprócz niego, za ukończenie całego skrzydła, otrzymujemy legendarną kartę Nefarian. To Smok o statystykach 8/8 i koszcie 9 punktów many. Jego Okrzyk bojowy dodaje 2 losowe zaklęcia z klasy przeciwnika do ręki zagrywającego kartą.

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami