Kto grał w Skyrima, ten wie jak irytująca potrafi być oryginalna mapa gry. Świat widziany od góry w środowisku 3D nie posiada naniesionych dróg. O ile pominiemy kwestie estetyczne, brak traktów i ścieżek sprawi, że często będziemy błądzić wokół jakiejś góry, szukając drogi wjazdowej lub strony, od której rzeczywiście powinniśmy dojść do celu.

Oznaczanie dróg w kartografii to podstawa. Mod zatem jest jedynie rozwinięciem niedopieszczonego przez twórców elementu rozgrywki. Jednak drogi to nie wszystko co wprowadza to usprawnienie. Za pomocą tekstur o wyższych rozdzielczościach oglądanie mapy stanie się jeszcze przyjemniejsze. Lepszej jakości tekstury to więcej detali i ogólnie poprawiony wygląd.

Mod współdziała również z dodatkiem Dragonborn, dodając ulepszoną mapę z drogami regionu Solstheim.

Spis treści

  1. Wersja moda
  2. Zawartość moda
  3. Czego potrzebujesz - wymagania
  4. Pliki i instalacja
  5. Informacje dodatkowe
  6. Dodatkowe materiały wideo i screenshoty
  7. Autor

1. Wersja moda

8.4 (stan na 30.01.2016)

2. Zawartość moda

  • Dodanie dróg na mapach.
  • Lepsze tekstury map.
  • Kompatybilność z dodatkiem Dragonbron.

3. Czego potrzebujesz

Do poprawnej instalacji i działania moda potrzebujesz:

  • Pełnej wersji gry The Elder Scrolls V: Skyrim na PC.
  • (Opcjonalnie) Nexus Mod Manager - dla wygodniejszej instalacji modów i ich zarządzania.
  • Darmowego konta w serwisie nexusmods.com w celu pobrania plików.

4. Pliki i instalacja

Pamiętaj, że instalowanie modów to ingerowanie w pliki gry. Często wprowadzamy nieodwracalne zmiany, które mogą popsuć nam grę. Wszelkie modyfikacje stosujemy na własną odpowiedzialność. Upewnij się przed instalowaniem moda, że utworzyłeś kopię zapasową plików i zapisów gry (save'ów) - gdyby coś poszło nie tak.

  1. Pobierz plik moda ze strony wchodząc w zakładkę „FILES”.
  2. Mod zawiera wiele plików opcjonalnych, które mogą zostać pobrane manualnie („download manually”) lub przez Nexus Mod Manager („DOWNLOAD WITH MANAGER”).
    Pliki moda:
    A Quality World Map - New Installer - Podstawowy plik moda.
    Clear Map Add-on - Łatka usuwająca chmury znad mapy.
    DLC Solstheim Map - With Roads - Mapa z DLC Dragonborn z naniesionymi drogami.
    Hi-Res Quality World Map - All Roads - Mapa wysokiej jakości ze wszystkimi drogami. Wymaga plików MESH z moda High Quality 3D map autorstwa Etharona.
    Hi-Res Quality World Map - Main Roads - Mapa wysokiej jakości z głównymi drogami. Wymaga plików MESH z moda High Quality 3D map autorstwa Etharona.
    Quality World Map - All Roads - Wysokiej jakości mapa oparta na podstawowej mapie gry ze wszystkimi drogami.
    Quality World Map - Main Roads - Wysokiej jakości mapa oparta na podstawowej mapie gry z głównymi drogami.
  3. Pliki pobrane przez Nexus Mod Manager, wystarczy jedynie aktywować w programie. Pliki ściągnięte manualnie, należy wypakować.
  4. Wypakowany folder „data” należy przenieść do katalogu z grą.
  5. Przy wklejaniu folderu, zostaniemy zapytani „czy zastąpić” stary plik. Zatwierdzamy.
  6. Koniec. Mod został zainstalowany poprawnie.

5. Informacje dodatkowe

Aby usunąć ręcznie zainstalowany mod, należy usunąć poniższe pliki:

..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.0.0.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.0.32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.0.-32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.0.-64.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.32.0.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-32.0.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.32.32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.32.-32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-32.32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-32.-32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.32.-64.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-32.-64.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-64.0.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-64.32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-64.-32.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\tamriel.32.-64.-64.dds
..\Data\Textures\terrain\Tamriel\objects\tamriel.objects.dds
..\Data\Textures\sky\skyrimcloudlut.dds
..\Data\Meshes\sky\skyrimworldmapcloudbank.nif
..\Data\Textures\terrain\dlc2solstheimworld\dlc2solstheimworld.32.0.0.dds

Możemy wprowadzić kilka zmian w modzie, wprowadzając odpowiedni kod pod pozycją „[MapMenu]” znajdującą się w pliku Skyrim.ini (..\Documents\My Games\Skyrim\).
Jeżeli pozycja „[MapMenu]” nie istnieje, możemy ją stworzyć (dopisać) na końcu pliku i pod nią wprowadzać zmiany.

Zmiany:

uLockedObjectMapLOD=8
Wczytuje na mapie obiekty takie jak wodospady. Może nie działać dla niektórych graczy.

bWorldMapNoSkyDepthBlur=1
fWorldMapNearDepthBlurScale=0
fWorldMapDepthBlurScale=0
fWorldMapMaximumDepthBlur=0

Redukuje efekt rozmycia mapy.

fMapWorldYawRange=3600.0000
Pozwala obrócić mapę o 360 stopni.

fMapWorldInitialPitch=90.0000
Pozwala oglądać mapę prosto z góry zamiast pod kątem.

fMapWorldMaxHeight=130000.0000
fMapWorldMinHeight=5000.0000

Zmienia zakres przybliżania na wartości ustawione.

fMapWorldZoomSpeed=0.0750
fMapLookMouseSpeed=3.0000
fMapZoomMouseSpeed=15.0000

Zmienia prędkość przybliżania za pomocą rolki myszy na wartości ustawione

6. Dodatkowe materiały wideo

7. Autor

IcePenguin
Strona moda.

Powrót do spisu treści: Mody do Skyrima - kompletna baza aktualnych modyfikacji

Reklama