Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Zaawansowane śledzenie ruchu gałek ocznych usprawni VR?

W częstotliwości 250 Hz.

Niemiecka firma SensoMotoric Instruments (SMI) pochwali się jutro nową technologią zaawansowanego śledzenia ruchu gałek ocznych, na imprezie Consumer Electronics Show w Las Vegas.

Kluczowym rozwiązaniem - zwłaszcza z punktu widzenia producentów sprzętu rzeczywistości rzeczywistej - jest możliwość rejestrowania ruchu oka w imponującej częstotliwości 250 Hz.

Pomysł polega na tym, by w pełnej rozdzielczości wyświetlać jedynie tę część sceny, na którą aktualnie patrzy się gracz, co powinno znacznie zmniejszyć - obecnie bardzo wysokie - wymagania sprzętowe dla zestawów VR. Do tego potrzebne jest właśnie dokładne - i szybkie - śledzenie oczu.

Już sam Michael Abrash, odpowiedzialny za technologię Oculus Rift, mówił w przeszłości, że wierne odwzorowanie prawdziwego świata wymagałoby generowania obrazu w 8K na oko, co czego zbliża nas właśnie technologia (dzięki, UploadVR).

Częstotliwość 240 Hz określana jest jako bardzo istotne osiągnięcie i kluczowy punkt, ponieważ pozwala rejestrować sakkadowe ruchy. To mimowolne przemieszczanie się gałki ocznej, reagujące na pojawienie się na peryferiach pola widzenia obiektu, który przyciąga uwagę.

Obecnie rozwiązania SMI (jeszcze te mniej zaawansowane) dostępne są w zestawach deweloperskich Oculus Rift DK1 oraz DK2 i prawdopodobnie w PlayStation VR, lecz w przyszłości mogą stać się dużo bardziej popularne.

- Osobiście uważam, że wszystkie urządzenia drugiej generacji będą wyposażone w zintegrowane rozwiązanie do śledzenia ruchów gałki ocznej - uważa Christian Villwock z SensoMotoric Instruments.

Dzięki, Berninio.

Zobacz na YouTube

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
PC
O autorze
Awatar Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

News Editor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie zajmuje się głównie wiadomościami i tłumaczeniami Digital Foundry.
Komentarze