Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Studio Rare wspomina Dream, pierwowzór dla Banjo-Kazooie

RPG z piratami.

Twórcy Banjo-Kazooie i Donkey Kong Country - studio Rare - pracuje obecnie nad przygodami piratów w ramach Sea of Thieves na PC i Xbox One, lecz już niemal dwie dekady temu firma zajmowała się grą o podobnej tematyce, zatytułowaną Dream: Land of Giants.

Projektant Gregg Mayles, grafik Ed Bryan i inżynier Paul Machacek wspominają ten tytuł w oficjalnym materiale wideo, jako pierwowzór - po radykalnym zmodyfikowaniu - dla popularnego Banjo-Kazooie.

Zobacz na YouTube

Produkcja stawiała początkowo na inspiracje bajkami, będąc grą RPG na SNES. Twórcy chcieli postawić na technologię Donkey Kong Country dla izometrycznego tytułu z elementami akcji. Głównym bohaterem miał być chłopiec o imieniu Edson oraz jego piesek - Dinger. Walczylibyśmy z jaszczurkami-piratami w latających okrętach.

Następnie Rare zdecydowało się przenieść projekt w trzy wymiary, na konsolę Nintendo 64. Na eksperymenty przeznaczono 16 miesięcy, sprawdzając różne postacie, w tym królika i dobrze znanego niedźwiedzia.

Gdy zdecydowano się „zaoferować” główną rolę Banjo, koncepcję zmieniono na trójwymiarową platformówkę z widokiem z boku, z liniowanym poziomami. Po premierze Super Mario 64 postawiono jednak na bardziej otwarty świat - tak narodziło się Banjo-Kazooie.

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Read this next