Rise of the Tomb Raider - Syberia: Zaginione miasto

Opis przejścia: trafiamy do Kitieżu i kończymy grę, stając naprzeciwko Konstantina oraz Any.

Ta lokacja jest ostatnią w grze - trafisz do niej bezpośrednio ze Ścieżek Nieśmiertelnych, przechodząc przez lodowiec za starożytnym mostem. To właśnie tutaj czeka cię finał gry. Nie martw się jednak: jeśli nie zdążyłeś zdobyć jakichś znajdziek lub nie zaliczyłeś zadań pobocznych - po zakończeniu głównego wątku fabularnego będziesz mógł swobodnie eksplorować wszystkie krainy i kontynuować przygodę.

785

Od razu po wejściu do lokacji biegnij przed siebie - po krótkim czasie natrafisz na ognisko, w którym możesz rozbić obóz (Wejście do miasta Kitież). Zjedź po lince do miasta, po chwili lądując na dachu budynku. Ulice są nieustannie patrolowane przez nieumarłych żołnierzy, więc musisz zachować daleko idącą ostrożność i poruszać się powoli.

786

W mieście ukryto całe mnóstwo interesujących znajdziek, można tu zaliczyć cztery wyzwania, zaś na północnym wschodzie znajduje się zaś wejście do grobowca Komnata egzorcyzmu. Warto więc poświęcić nieco czasu i zająć się eksploracją okolicy.

Chcąc pchnąć fabułę do przodu, pobiegnij na schody na północno-zachodnim skraju miasta, kierując się w stronę bramy do twierdzy. Gdy dotrzesz na miejsce, przejście zostanie zablokowane, a Lara stanie się celem ataków Nieśmiertelnych (nawet jeśli oczyściłeś wcześniej teren z przeciwników).

787

Twoim celem jest w tej chwili dotarcie do trebusza na południu. Biegnij więc przed siebie, pokonując kolejnych wrogów i unikając pocisków miotanych przez machinę. Ostatecznie wespnij się na dach budynku przed wieżą z trebuszem - przed sobą powinieneś dostrzec drewniany fragment ściany, którego wcześniej tu nie było. Wbij w niego strzały wspinaczkowe i przeskocz na lodowiec po prawej.

788

Wbij czekany w lodową skałę i wespnij się na szczyt wieży. Czeka cię tu walka z kilkoma nieumarłymi żołnierzami - zlikwiduj ich strzelając w rozstawione w okolicy czary z łatwopalnym materiałem. Po walce wbij czekan w kołowrót, a następnie obróć machinę w stronę bramy (poziomą belkę na dole możesz traktować jak celownik). Naciągnij ramię urządzenia klawiszem strzału, a następnie wypuść pocisk. W ten sposób zniszczysz bramę i odblokujesz przejście do dalszej części lokacji.

789

Przejdź przez zburzone właśnie wrota, a trafisz na sporej wielkości krużganek w zamku. Znajdziesz tutaj płonące ognisko, przy którym możesz rozbić obóz (Plac Cytadeli).

790

Skręć w lewo i przejdź przez portyk prowadzący do dalszej części zamku. Zostanie wyświetlona animacja, podczas której Lara zdobędzie nowy ekwipunek - strzały silnie przebijające. Od razu będziesz miał okazję z nich skorzystać, ponieważ zostaniesz zaatakowany przez pokaźny oddział nieśmiertelnych. Wykorzystaj nowy sprzęt oraz pobliskie kadzie z łatwopalnym materiałem, a szybko pozbędziesz się zagrożenia.

791

Gdy zabijesz wszystkich przeciwników, okaże się, że powrót do wcześniej odwiedzonego placu jest już niemożliwy - brama została zablokowana. Przejdź więc przez korytarz obok i zakręć kołowrotem, aby otworzyć drzwi do dalszej części zamku. Wejdź na balustradę i skręć w prawo - przestrzel barykadę, a otworzysz sobie drogę powrotną na plac.

792

Stań na drewnianej kładce wiszącej nad przepaścią po lewej. U góry powinieneś dostrzec dyndający słup obwiązany liną - strzel w niego z łuku, a przeniesiesz się na drugą stronę rozpadliny. Podejdź do liny po lewej i spuść się po niej na ścianę budynku naprzeciwko. Aby nie zginąć w otchłani na dole, musisz wbić czekany w mur i wspiąć się po nim do góry.

793

W tym miejscu masz do rozwiązania prostą zagadkę. Spójrz na niewielki żuraw po prawej - zwisa na nim dziwny pojemnik. Strzel z łuku w olinowanie na końcu urządzenia i pociągnij za sznur - dzięki temu obrócisz mechanizm w stronę zlodowaciałej ściany. Gdy pojemnik znajdzie się na miejscu, wskocz na niego, tym samym rozbijając przeszkodę w drobny mak.

794

Wbij strzały wspinaczkowe w drewnianą część budynku i wespnij się wejdź po nich na szczyt wieży. Musisz być dość precyzyjny, ponieważ niewłaściwe umieszczenie strzał uniemożliwi Larze dotarcie na miejsce - musisz zadbać nie tylko o właściwą odległość między nimi, ale także o to, by archelożka miała dość miejsca, by na nich stanąć.

795

Wejdź na trebusz i z pomocą kołowrotu obróć go w taki sposób, aby pozioma belka na dole znajdowała się naprzeciwko drewnianej kładki na wieży naprzeciwko. Przeskocz w to miejsce, obróć się do tyłu i wystrzel bełt z liną w olinowaną belkę na trebuszu. Przywiąż linkę do stojaka obok, tym samym łącząc urządzenie z budynkiem, na którym stoisz.

796

Wróć na trebusz i obróć go - w ten sposób odblokujesz mechanizm spustowy. Skieruj urządzenie w stronę bramy i wyceluj w pocisk w taki sposób, aby zniszczyć pierwszą część blokady. Kiedy to zrobisz, Nieśmiertelni zniszczą twoją maszynę miotającą.

797

Zejdź na dół, odszukując drewniany pal obwiązany liną. Stań przy nim i spójrz w prawo, nieco poniżej poziomu na którym się znajdujesz - dostrzeżesz tam belkę, do której możesz przytroczyć strzałę ze sznurem. Zjedź na dach budynku, po czym wespnij się na jego wyższą kondygnację.

798

Stań na skoczni i strzel z łuku w olinowaną belkę naprzeciwko. Gdy pociągniesz za sznur, urządzenie obróci się, dzięki czemu będziesz mógł na nie wskoczyć. Przejdź na jego drugą stronę, a staniesz pod wieżą z kolejnym trebuszem.

799

Wbij czekany w ścianę i wespnij się do góry, obchodząc budynek z lewej strony. Przeskocz na belkę naprzeciwko i stań na niej - z tego miejsca możesz wskoczyć na metalowy pojemnik wiszący obok. Gdy się na nim znajdziesz, podskocz do góry, aby uczepić się kolejnej belki. Z niej możesz wskoczyć na dach wieży.

800

Pokonaj stacjonujących tu żołnierzy, korzystając przy tym z dzbanów z łatwopalną cieczą. Kiedy obejdziesz trebusz dookoła, okaże się, że jego główny mechanizm zamarzł od zimna - musisz go więc odblokować.

801

W pierwszej kolejności zeskocz w dół, trafiając na niewielki placyk. Wejdź po schodach z lewej strony na górną kondygnację budowli i zwróć wzrok w stronę drewnianego żurawia podtrzymującego metalowy zbiornik. Strzel z łuku w końcówkę ramienia urządzenia, tym samym obracając je o 90 stopni.

802

Wróć na platformę z trebuszem i po belce podejdź do obróconego właśnie ramienia. Wskocz na nie i przejdź po nim na wieżę naprzeciwko. Gdy znajdziesz się na szczycie, stań obok wielkiego kubła i strzel z łuku w drugie ramię dźwigu - w ten sposób przytroczyć wiadro do urządzenia. Następnie spuść się na linie na budynek obok i ponownie obróć żuraw.

803

Żeby nie było zbyt łatwo, szybko okaże się, że wiadro przecieka. Strzel więc w belkę przy nim odpowiednią strzałą z łuku, tym samym tamując przeciek. Ostatecznie jeszcze raz obróć cały mechanizm - tym razem kubeł nabierze wody, dzięki czemu metalowy pojemnik poszybuje do góry.

804

Wśród projektantów gry znalazł się chyba jakiś złośliwy troll - szybko okaże się, że wiadro nabrało zbyt wiele wody, przez co nie możesz wykonać zadania! Ponownie pociągnij więc za wajchę przy kuble, tym samym nieco go odciążając. Gdy oba ramiona żurawia znajdą się na tym samym poziomie, wskocz na metalowy zbiornik i rozbij lód blokujący mechanizmy trebusza.

805

Gdy podejdziesz do urządzenia, na sąsiednich wieżach pojawią się Nieśmiertelni, którzy zaczną szyć do ciebie z łuków. Zlikwiduj ich przy użyciu machiny wojennej, a następnie wyceluj ją w samą bramę. Gdy ta padnie w gruzach, przejście do ostatniej części zamku stanie przed tobą otworem.

806

Zeskocz na podest pod trebuszem, poszukując słupa obwiązanego liną. Stań przy nim i strzel z łuku w poziomą belkę naprzeciwko - w ten sposób otworzysz sobie drogę ucieczki. Spuść się na linie, po czym ponów całą procedurę przy następnym słupie i kolejnej belce.

807

Gdy będziesz śmigał na linie w stronę wieży, nie zapomnij wbić się w nią czekanami - w przeciwnym wypadku spadniesz w przepaść. Ostatecznie wespnij się do góry i pokonaj dwóch przeciwników, którzy tu stacjonują. Po wszystkim skorzystaj z czekana z linką aby przeskoczyć na dach sąsiedniego gmachu.

808

Powtórz tę samą czynność jeszcze raz, a wrócisz na główny plac zamku. Wróć na krużganek, na którym musiałeś walczyć ze sporą ilością Nieśmiertelnych, a następnie przeskocz przez przepaść, aby przejść przez wyważoną właśnie bramę.

809

Kiedy wejdziesz na most, cała konstrukcja zacznie się walić. Biegnij więc czym prędzej, przeskakując po kolejnych częściach spadającego mostu, na ostatnim odcinku korzystając z czekana z linką - tylko w ten sposób możesz chwycić się gzymsu naprzeciwko i wspiąć się do góry.

810

W tym miejscu czeka cię walka z całą masą Nieśmiertelnych - aby mieć z nimi szansę, w jak największym stopniu korzystaj z pobliskich kadzi z wybuchową cieczą. Gdy tylko pokonasz wrogów, agenci Trójcy przebiją się przez lód, przez co uzyskają dostęp do tego samej lokacji co ty.

811

Skręć w prawo, a odkryjesz ognisko - możesz rozbić tu obóz (Brama Cytadeli). Następnie odwróć się w prawo, odkrywając ścianę pokrytą drewnem. Wbij w nią strzały wspinaczkowe w taki sposób, jaki zaprezentowano poniżej, a następnie wespnij się na najwyższą z nich.

812

Siedząc na strzale obróć się w lewo - zauważysz tam kolejną drewnianą ścianę. Wbij w nią strzałę wspinaczkową i wskocz na nią. Skocz w prawo, chwytając się pobliskich belek, po czym wespnij się po nich na platformę. Ponownie zrób użytek ze strzał wspinaczkowych by wejść na budynek naprzeciwko.

813

Biegnij przed siebie, a nad przepaścią zauważysz obwiązany liną wałek. Skorzystaj ze strzał aby przedostać się na drugą stronę, po czym wbij czekany w ścianę. Wespnij się do góry i uczep się gzymsu, obchodząc gmach od lewej strony.

814

Wespnij się do góry i użyj czekana z linką aby przeskoczyć ponad rozpadliną. Zrób to jeszcze raz kawałek dalej, a następnie wbij czekany w kolumnę obok. Obejdź ją dookoła i wejdź na wyższy poziom platformy.

815

Skorzystaj ze strzał wspinaczkowych, odpowiednio dekorując nimi drewniane ściany dookoła. Dzięki temu będziesz mógł dostać się na platformę po prawej i stamtąd przeskoczyć jeszcze dalej, czepiając się poziomego drąga.

816

Gdy staniesz nad przepaścią, spójrz w górę - dostrzeżesz tam wałek obwiązany liną. Użyj go aby przeskoczyć ponad rozpadliną, a następnie wbij się czekanami w ścianę naprzeciwko. Wejdź do góry, jeszcze raz robiąc użytek ze strzał wspinaczkowych. Chwyć się gzymsu i skręć w lewo, aby wspiąć się na sam szczyt wieży.

817

Użyj czekana z linką aby się rozhuśtać i przeskoczyć ponad przepaścią. Wbij czekan w ścianę i wejdź na następny budynek - znajdziesz tu płonące ognisko, w którym można rozbić obóz (Zrujnowana wieża).

818

Przejdź po drewnianej kładce obok i wskocz na ścianę naprzeciwko, wbijając w nią czekany. Wejdź po kamiennych schodkach na sam szczyt budynku - zostanie wyświetlona cutscenka, w której zobaczysz armię Nieśmiertelnych walczącą z oddziałami Trójcy.

819

Stojąc na gzymsie idź w prawo, a następnie wspinaj się do góry. Gdy trafisz na parapet u góry, obejdź go z lewej strony. Skocz na ścianę po lewej i wbij w nią czekany - konstrukcja natychmiast zacznie się załamywać, dlatego musisz wykonać błyskawiczny sus w lewo i jeszcze raz użyć czekanów. Ostatecznie wejdź wyżej chwytając się kamiennych stopni i skacząc do góry.

820

Wejdź na ścianę i podskocz do góry, chwytając się wystającego krzyża przy użyciu czekana z linką. Po chwili zostaniesz złapany przez żołnierza Nieśmiertelnych - musisz go szybko zabić, bo w przeciwnym wypadku sam zginiesz. Gdy kilkukrotnie strzelisz mu w głowę, potwór ostatecznie spadnie w przepaść.

821

Wespnij się na sam szczyt wieży i poczekaj na koniec cutscenki. W tym miejscu czeka cię potyczka z absurdalnie dużą ilością żołnierzy Trójcy - często zmieniaj osłony i postaraj się jak najszybciej zdejmować kolejnych przeciwników, strzelając im w głowy. Warto korzystać tutaj z karabinu maszynowego - wrogów jest zbyt wielu aby się rozdrabniać.

822

Biegnij przed siebie, eliminując kolejnych wrogów. Ostatecznie dotrzesz do przepaści - przeskocz ją, a odkryjesz ostatnie ognisko w grze (Ostatnia Przepaść). Jeśli nie ulepszyłeś jeszcze jakichś broni lub masz inne, niezałatwione jeszcze interesy, to najlepszy moment aby się z nimi uporać. Dalej czeka cię bowiem walka z kilkoma falami wrogów, bossami oraz samo zakończenie gry.

823

Kiedy będziesz gotów, użyj czekana z linką aby przeskoczyć ponad rozpadliną i uczepić się ściany naprzeciwko. Następnie skręć w lewo i wespnij się na sam szczyt lodowca. Kiedy pojawi się helikopter wroga, poczekaj aż Sofia wystrzeli pocisk z trebusza i traf go w locie, gdy będzie przelatywał nad pojazdem wroga. W ten sposób chwilowo się go pozbędziesz.

824

Po chwili na plac boju wkroczą oddziały Trójcy oraz Nieśmiertelnych - szybko rozgorzeje między nimi walka, zaś Lara znajdzie się między młotem a kowadłem. Postaraj się w miarę szybko wyeliminować przeciwników i ustawicznie lecz swoje rany - kluczem do zwycięstwa jest właściwe krycie się między osłonami i celne oko podczas wymiany ognia.

825

Ponownie zmierz się z helikopterem, wykorzystując tę samą sztuczkę. Po chwilowym zwycięstwie jeszcze raz pokonaj pobliskich żołnierzy Tym razem może być nieco trudniej, ponieważ przeciwko tobie staną sami żołnierze Trójcy, nie nękani przez Nieśmiertelnych. Ostatecznie po raz trzeci i tym razem ostateczny rozpraw się z helikopterem.

826

Gdy pozbędziesz się latającego natręta, spadniesz na niższy poziom budynku, gdzie znajduje się kilku żołnierzy Nieśmiertelnych. Po upadku nie zostałeś znaleziony przez wrogów - możesz ich więc zlikwidować w cichy i dyskretny sposób. Gdy pokonasz pierwszą ich grupę, na miejscu pojawi się drugą - ją również wyeliminuj.

827

Kiedy zaczniesz przechadzać się po pomieszczeniu, Lara zostanie napadnięta przez Konstantina, który odbierze jej całą broń. Aby pokonać tego bossa, musisz więc kluczyć między osłonami i zbierać niebieskie pojemniki, robiąc z nich prowizoryczne granaty. Ukrywaj się przed wrogiem i rzucaj w niego granatami - kiedy będzie ogłuszony, podbiegaj do niego i próbuj go dobić.

828

Za drugim razem będziesz musiał wykonać szybki unik, a następnie wcisnąć klawisz odpowiedzialny za dobicie wroga. Po krótkiej cutscence staniesz naprzeciwko umierającego Konstantina, który po paru chwilach zapadnie się w przepaść.

829

Wbiegnij po schodach na szczyt i spotkaj się z Aną. To już koniec gry - po wyświetleniu ostatniej cutscenki będziesz jednak mógł powrócić do wszystkich wcześniejszych lokacji, korzystając z opcji szybkiej podróży przy dowolnym obozie.

830

Chcąc ukończyć grę w 100%, po wyświetleniu napisów końcowych w menu głównym musisz wybrać opcję „Kontynuuj" - dopiero wówczas zyskasz brakujące 2% (o ile zająłeś się wcześniej wszystkimi sekretami, znajdźkami, wyzwaniami, grobowcami i zadaniami pobocznymi).

831

Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami