Rise of the Tomb Raider - Syberia: Zaginione miasto

Opis przejścia: trafiamy do Kitieżu i kończymy grę, stając naprzeciwko Konstantina oraz Any.

Ta lokacja jest ostatnią w grze - trafisz do niej bezpośrednio ze Ścieżek Nieśmiertelnych, przechodząc przez lodowiec za starożytnym mostem. To właśnie tutaj czeka cię finał gry. Nie martw się jednak: jeśli nie zdążyłeś zdobyć jakichś znajdziek lub nie zaliczyłeś zadań pobocznych - po zakończeniu głównego wątku fabularnego będziesz mógł swobodnie eksplorować wszystkie krainy i kontynuować przygodę.

785

Od razu po wejściu do lokacji biegnij przed siebie - po krótkim czasie natrafisz na ognisko, w którym możesz rozbić obóz (Wejście do miasta Kitież). Zjedź po lince do miasta, po chwili lądując na dachu budynku. Ulice są nieustannie patrolowane przez nieumarłych żołnierzy, więc musisz zachować daleko idącą ostrożność i poruszać się powoli.

786

W mieście ukryto całe mnóstwo interesujących znajdziek, można tu zaliczyć cztery wyzwania, zaś na północnym wschodzie znajduje się zaś wejście do grobowca Komnata egzorcyzmu. Warto więc poświęcić nieco czasu i zająć się eksploracją okolicy.

Chcąc pchnąć fabułę do przodu, pobiegnij na schody na północno-zachodnim skraju miasta, kierując się w stronę bramy do twierdzy. Gdy dotrzesz na miejsce, przejście zostanie zablokowane, a Lara stanie się celem ataków Nieśmiertelnych (nawet jeśli oczyściłeś wcześniej teren z przeciwników).

787

Twoim celem jest w tej chwili dotarcie do trebusza na południu. Biegnij więc przed siebie, pokonując kolejnych wrogów i unikając pocisków miotanych przez machinę. Ostatecznie wespnij się na dach budynku przed wieżą z trebuszem - przed sobą powinieneś dostrzec drewniany fragment ściany, którego wcześniej tu nie było. Wbij w niego strzały wspinaczkowe i przeskocz na lodowiec po prawej.

788

Wbij czekany w lodową skałę i wespnij się na szczyt wieży. Czeka cię tu walka z kilkoma nieumarłymi żołnierzami - zlikwiduj ich strzelając w rozstawione w okolicy czary z łatwopalnym materiałem. Po walce wbij czekan w kołowrót, a następnie obróć machinę w stronę bramy (poziomą belkę na dole możesz traktować jak celownik). Naciągnij ramię urządzenia klawiszem strzału, a następnie wypuść pocisk. W ten sposób zniszczysz bramę i odblokujesz przejście do dalszej części lokacji.

789

Przejdź przez zburzone właśnie wrota, a trafisz na sporej wielkości krużganek w zamku. Znajdziesz tutaj płonące ognisko, przy którym możesz rozbić obóz (Plac Cytadeli).

790

Skręć w lewo i przejdź przez portyk prowadzący do dalszej części zamku. Zostanie wyświetlona animacja, podczas której Lara zdobędzie nowy ekwipunek - strzały silnie przebijające. Od razu będziesz miał okazję z nich skorzystać, ponieważ zostaniesz zaatakowany przez pokaźny oddział nieśmiertelnych. Wykorzystaj nowy sprzęt oraz pobliskie kadzie z łatwopalnym materiałem, a szybko pozbędziesz się zagrożenia.

791

Gdy zabijesz wszystkich przeciwników, okaże się, że powrót do wcześniej odwiedzonego placu jest już niemożliwy - brama została zablokowana. Przejdź więc przez korytarz obok i zakręć kołowrotem, aby otworzyć drzwi do dalszej części zamku. Wejdź na balustradę i skręć w prawo - przestrzel barykadę, a otworzysz sobie drogę powrotną na plac.

792

Stań na drewnianej kładce wiszącej nad przepaścią po lewej. U góry powinieneś dostrzec dyndający słup obwiązany liną - strzel w niego z łuku, a przeniesiesz się na drugą stronę rozpadliny. Podejdź do liny po lewej i spuść się po niej na ścianę budynku naprzeciwko. Aby nie zginąć w otchłani na dole, musisz wbić czekany w mur i wspiąć się po nim do góry.

793

W tym miejscu masz do rozwiązania prostą zagadkę. Spójrz na niewielki żuraw po prawej - zwisa na nim dziwny pojemnik. Strzel z łuku w olinowanie na końcu urządzenia i pociągnij za sznur - dzięki temu obrócisz mechanizm w stronę zlodowaciałej ściany. Gdy pojemnik znajdzie się na miejscu, wskocz na niego, tym samym rozbijając przeszkodę w drobny mak.

794

Wbij strzały wspinaczkowe w drewnianą część budynku i wespnij się wejdź po nich na szczyt wieży. Musisz być dość precyzyjny, ponieważ niewłaściwe umieszczenie strzał uniemożliwi Larze dotarcie na miejsce - musisz zadbać nie tylko o właściwą odległość między nimi, ale także o to, by archelożka miała dość miejsca, by na nich stanąć.

795

Wejdź na trebusz i z pomocą kołowrotu obróć go w taki sposób, aby pozioma belka na dole znajdowała się naprzeciwko drewnianej kładki na wieży naprzeciwko. Przeskocz w to miejsce, obróć się do tyłu i wystrzel bełt z liną w olinowaną belkę na trebuszu. Przywiąż linkę do stojaka obok, tym samym łącząc urządzenie z budynkiem, na którym stoisz.

796

Wróć na trebusz i obróć go - w ten sposób odblokujesz mechanizm spustowy. Skieruj urządzenie w stronę bramy i wyceluj w pocisk w taki sposób, aby zniszczyć pierwszą część blokady. Kiedy to zrobisz, Nieśmiertelni zniszczą twoją maszynę miotającą.

797

Zejdź na dół, odszukując drewniany pal obwiązany liną. Stań przy nim i spójrz w prawo, nieco poniżej poziomu na którym się znajdujesz - dostrzeżesz tam belkę, do której możesz przytroczyć strzałę ze sznurem. Zjedź na dach budynku, po czym wespnij się na jego wyższą kondygnację.

798

Stań na skoczni i strzel z łuku w olinowaną belkę naprzeciwko. Gdy pociągniesz za sznur, urządzenie obróci się, dzięki czemu będziesz mógł na nie wskoczyć. Przejdź na jego drugą stronę, a staniesz pod wieżą z kolejnym trebuszem.

799

Wbij czekany w ścianę i wespnij się do góry, obchodząc budynek z lewej strony. Przeskocz na belkę naprzeciwko i stań na niej - z tego miejsca możesz wskoczyć na metalowy pojemnik wiszący obok. Gdy się na nim znajdziesz, podskocz do góry, aby uczepić się kolejnej belki. Z niej możesz wskoczyć na dach wieży.

800

Pokonaj stacjonujących tu żołnierzy, korzystając przy tym z dzbanów z łatwopalną cieczą. Kiedy obejdziesz trebusz dookoła, okaże się, że jego główny mechanizm zamarzł od zimna - musisz go więc odblokować.

801

W pierwszej kolejności zeskocz w dół, trafiając na niewielki placyk. Wejdź po schodach z lewej strony na górną kondygnację budowli i zwróć wzrok w stronę drewnianego żurawia podtrzymującego metalowy zbiornik. Strzel z łuku w końcówkę ramienia urządzenia, tym samym obracając je o 90 stopni.

802

Wróć na platformę z trebuszem i po belce podejdź do obróconego właśnie ramienia. Wskocz na nie i przejdź po nim na wież

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami