Rise of the Tomb Raider - Sekrety: Planetarium (Syberia)

Wszystkie znajdźki: freski, zestawy surwiwalowe i księgi występujące przy starożytnej maszynie.

Dostęp do tego miejsca odblokujesz po wizycie w Bazie badawczej - dopiero wówczas przywódca Ocalałych zdradzi ci swoją tajemnicę i ujawni wejście do Kitieżu. Właściwe przejście znajduje się na północno-zachodnim skraju Geotermicznej doliny, pod kamiennymi schodami.

Zejdź po schodach w dół, po czym obróć się w prawo - powinieneś dojrzeć zamurowane przejście. Przedrzyj się przez nie za pomocą czekana, a następnie idź cały czas przed siebie. Po dłuższym marszu powinieneś dotrzeć do sporej groty.

Możesz także otworzyć mapę w nowym oknie lub pobrać ją na dysk.

#Zestaw surwiwalowy 1

Przejdź po poziomej belce na drewnianą kładkę naprzeciwko, po czym podejdź do ściany w którą można wbić strzały wspinaczkowe z szerokim grotem. Zeskocz w dół, na przeciwległym skraju skalnej półki znajdując zestaw surwiwalowy.

Wbij strzały w ścianę obok, po czym przeskocz po nich na platformę naprzeciwko - będziesz musiał się od niej odbić, aby wskoczyć wyżej. W ten sposób staniesz na niewielkiej kładce, z której będziesz widział kolejne deski, w które można umocować strzały.

#Torba 1

Stwórz przejście z wbitych w ścianę bełtów, tworząc przejście na skalną półkę u góry. Znajdziesz na niej torbę poszukiwacza.

Przeskocz dalej, trafiając na twardy grunt. W tej części jaskini znajdziesz ognisko, w którym można rozbić obóz (Ceremonialna przełęcz).

#Zestaw surwiwalowy 2

Idź dalej, wchodząc do lodowatej wody za jaskinią z obozem. Obróć się w prawo i wejdź na skałę - zakopano w niej zestaw surwiwalowy.

Przejdź do następnej pieczary - znajdziesz w niej długie schody oraz złocone kopuły starych budynków. Zejdź na sam dół lokacji, na lewo od metalowej bramy znajdując skalną szczelinę. Przeciśnij się przez nią i wejdź do korytarza naprzeciwko.

Skacz cały czas w dół, dzięki kolejnym platformom przenosząc się na coraz to niższe kondygnacje kompleksu. Ostatecznie staniesz przed zniszczoną kratą - gdy przez nią przejdziesz, trafisz do centralnej części Planetarium.

Twoim oczom ukaże się skomplikowane urządzenie skonstruowane przez starożytnych mieszkańców Kitieżu. Aby przejść dalej, musisz rozwiązać zagadkę środowiskową. Zacznij od wbicia strzały z liną w okrągły pojemnik zwisający na czymś w rodzaju wagi - pociągnij za sznur aby obrócić konstrukcję, po czym wskocz na nią. Przejdź po kładce na drugą stronę, po czym zeskocz na środkową część urządzenia.

Ponownie użyj strzał z liną, aby obrócić następną „wagę", która znajduje się z lewej strony (to ta z uchwytami na czekan z linką). Musisz zrobić to dwukrotnie.

Odrobinę po lewej znajduje się jeszcze jedna waga - ją również obróć dwa razy, w ten sposób przemieszczając drewnianą deskę w stronę rury z dwiema zawieszonymi kulami.

Wskocz na drewnianą ścianę zawieszoną na rurze naprzeciwko głównej konstrukcji i wespnij się do góry. Obróć się w bok - jeśli wszystko zrobiłeś dobrze, powinieneś uzyskać rezultat identyczny z tym na obrazku poniżej.

Skocz w przepaść, w ostatniej chwili korzystając z czekana z linką i przenosząc się na rurę naprzeciwko. Następnie obróć się w bok i chwyć się deski, wchodząc na szczyt następnej konstrukcji.

Obróć się w prawo i wejdź po drewnianej platformie na wyższy poziom budynku. Skręć w prawo i podejdź do dziwnego mechanizmu w centrum sali. Użyj go aby odblokować górną część planetarium.

#Fresk 1

Wejdź na drewnianą kładkę po lewej i skocz przed siebie, używając czekana z linką aby przenieść się na środek urządzenia. Pobiegnij przed siebie, a znajdziesz się po przeciwnej stronie jaskini. Obróć się w lewo - w pieczarze znajdziesz grecki fresk.

Podejdź do drugiego z dziwacznych urządzeń i użyj go aby wprawić całą konstrukcję w ruch. Następnie stań na skoczni obok i poczekaj na właściwy moment, aby skoczyć do przodu i chwycić się czekanem wirującego uchwytu. Jeśli ci się to uda, znajdziesz się pośrodku machiny.

W drugiej kolejności wskocz na wirującą, płaską deskę i wespnij się na rurę.

Obok ciebie powinna kręcić się „waga" z dwiema poziomymi belkami. Wskocz na którąś z nich i mocno się jej trzymaj.

Kiedy nadejdzie właściwy moment, puść się belki aby zeskoczyć na rurę poniżej.

Z niej wskocz na „wagę" z dwiema płaskimi deskami i stań na jej skraju.

Poczekaj, aż urządzenie zbliży się do centralnej osi maszyny, po czym wskocz na nią, czepiając się niewielkich uchwytów dookoła obrotowego słupa. W tym momencie wystarczy wspiąć się do góry.

#Księga 1

Przejdź po obracającej się kładce aby trafić do jaskini naprzeciwko. Znajdziesz w niej starożytną księgę, dzięki której Lara nauczy się trzymać aż trzy strzały w przygotowaniu podczas strzelania z łuku (Klasa strzelecka).

#Zestaw surwiwalowy 3

Przechodząc dalej zobaczysz rozwidlenie w jaskini - jedna ścieżka prowadzi w dół, a druga do góry. Wybierz tę po lewej (czyli w dół) i zeskocz ze skarpy. W śniegu zakopano zestaw surwiwalowy.

Wbij strzały wspinaczkowe w ścianę obok, po czym wespnij się do góry. Obejrzyj się w bok i zamocuj kilka kolejnych bełtów w ścianie po lewej, ostatecznie przechodząc po nich dalej.

Operację będziesz musiał powtórzyć jeszcze raz na następnej ścianie: dopiero przeskakując dalej trafisz na twardy grunt. W ten sposób dostaniesz się do nowego obszaru - witaj na Ścieżce nieśmiertelnych.

Następnie: Rise of the Tomb Raider - Sekrety: Ścieżka Nieśmiertelnych (Syberia)

Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!