Might & Magic Heroes 7 - Interfejs mapy

Szczegółowy opis interfejsu.

Interfejs gry Heroes 7 jest przejrzysty i funkcjonalny, jednak aby z niego w pełni skorzystać trzeba najpierw się w nim odnaleźć. Poniżej znajdziesz opis i wytłumaczenie wszystkich elementów interfejsu, które towarzyszą graczowi przez całą grę.

042

W lewym dolnym rogu ekranu znajduje się minimapa. Jest ona w pełni interaktywna, do tego możesz dostosować ją do swoich preferencji za pomocą przycisków znajdujących się po jej lewej stronie.

Poszukiwanie skarbów (#1) otwiera i zamyka mapę do skarbu, którą można zdobyć odwiedzając obeliski. Opcje minimapy (#2) rozwijają menu, w którym możesz wybrać co ma być wyświetlane, a co nie.

Kolejny przycisk (#3) jest odpowiedzialny za włączanie i wyłączanie stref wpływów, a ostatni przycisk (#4) za przełączanie się pomiędzy powierzchnią a podziemiami. Nad mapą (#5) są domyślnie wyświetlane wszystkie miasta, jakie posiadasz. Przycisk znajdujący się na każdym mieście przenosi bezpośrednio do ekranu budowy. Jego kolor symbolizuje jakie akcje można wykonać.

Zielony informuje że aktualnie można coś wybudować w zamku, szary że już w tej turze został wybudowany jakiś budynek, czerwony że brakuje surowców na dalszą rozbudowę, a miasto jest już w pełni rozbudowane.

Pod listą miast znajduje się podłużny przycisk (#6), który pozwala ją zwinąć lub rozwinąć. Podobne działanie mają przyciski w lewym górnym rogu (#7), które pokazują lub ukrywają dziennik gry oraz jej czat.

Na górze ekranu, znajduje się także belka z listą wszystkich posiadanych surowców (#8). Najechanie kursorem na dowolny z nich wyświetli jego nazwę, dokładną ilość oraz dzienny przychód.

Na dole ekranu (#9) znajduje się lista kontrolowanych bohaterów. Zielony pasek obok ikony bohatera to ilość punktów ruchu, jakie posiada on w danej turze, a niebieski to ilość punktów many. Cyfra pod ikoną symbolizuje poziom bohatera.

Kontrolowany bohater jest wyróżniony większą ikoną od pozostałych. Klikając lewym przyciskiem myszy możesz wybrać bohatera i przenieść kamerę w jego miejsce pobytu. Prawy przycisk z kolei wyświetla szczegółowe informacje na temat bohatera i posiadanych przez niego wojsk.

Dodatkową funkcją, którą łatwo przeoczyć, jest wyświetlanie aktywnych statusów, pod działaniem których jest dany bohater. Aby je zobaczyć, wystarczy przytrzymać przez chwilę kursor myszy nad danym bohaterem. Wyświetli to ikony statusów, które po namierzeniu kursorem wyświetlą czas i sposób działania.

Zdecydowana większość przycisków znajduje się jednak w prawym dolnym rogu, wokoło klepsydry rozpoczynającej następną turę. Zaczynając od lewej strony, pierwszy z nich otwiera księgę zaklęć (#10), kolejny otwiera okno armii i ekwipunku (#11), a ostatni okno umiejętności bohatera (#12).

Pierwszy z przycisków na prawdo od klepsydry (#13) rozkazuje kontynuowanie ruchu bohatera, o ile ten został już zdefiniowany. Kolejny otwiera listę dostępnych misji (#14), a ostatni (#15) standardowe menu gry, dostępne także pod przyciskiem escape.

Nad tymi przyciskami znajduje się mała, słabo widoczna ikonka symbolizująca oko (#16). Odpowiada ona za włączanie i wyłączanie powiadomień, które będą wyskakiwały podczas wykonywania różnych akcji gry.

043

Ponieważ każda mapa jest szczegółowo zrobiona, odnalezienie budynków i przedmiotów z którymi można wejść w interakcję może być pewnym problemem. Twórcy gry rozwiązali ten problem, sprawiając że wciśnięcie klawisza Alt podświetla wszystkie interaktywne obiekty widoczne na mapie.

Liczba miejsc, które możesz odwiedzić w świecie gry jest ogromna, jednak nie musisz się martwić tym, aby pamiętać wszystkie budynki i jednostki z wyglądu. Klikając prawym przyciskiem myszy na dowolnym obiekcie, z którym możesz wejść w interakcję, dowiesz się co to za obiekt i do czego służy.

Powrót do spisu treści: Might & Magic Heroes 7 - Poradnik i opis przejścia

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami