Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Twórca Beyond: Dwie Dusze o zmianie koloru skóry niektórych postaci

W wersji na PS4 wpływ na karnację miało między innymi oświetlenie.

David Cage z Quantic Dream zareagował na komentarze związane z lekką zmianą koloru skóry niektórych postaci w jednym z etapów w Beyond: Dwie Dusze.

W wersji na PlayStation 4 paru strażników i pracowników ambasady Arabii Saudyjskiej ma jaśniejszą karnację niż w oryginalnym wydaniu na PS3. Nasi koledzy z Eurogamera zwrócili na to uwagę porównując oprawę obydwu wersji.

W mediach społecznościowych pojawiły się głosy oskarżające deweloperów o celowe „wybielenie” skóry arabskich postaci. Cage zaprzeczył i opublikował oficjalne oświadczenie w tej sprawie.

„Zmieniliśmy oświetlenie, a także metody cieniowania skóry, co automatycznie zmieniło niektóre odcienie (co widać także na twarzy Jodie). Niektóre ciemnoskóre postacie są nawet odrobinę ciemniejsze (o czym jednak nie poinformowano)” - napisał szef Quantic Dream.

„Wszystkie postacie otrzymały też zupełnie nowe modele, co w niektórych przypadkach skutkowało zmianą twarzy. Czasem modyfikacji mógł ulec odcień skóry, ale dotyczy to tylko kilku z ponad trzystu postaci”.

Cage zaznaczył także, że w produkcjach Quantic Dream zawsze starano się promować wielokulturowość, tolerancję, równość płci i ras. Dlatego też niedawne oskarżenia nazwał „absurdalnymi”.

Beyond: Dwie Dusze jest już dostępne na PlayStation 4. Gra otrzymała wyższą rozdzielczość, efekt motion blur, poprawione oświetlenie i cieniowanie. Wersja PS4 pozwala też na rozegranie całej historii według chronologii wydarzeń, ale dopiero po jednorazowym ukończeniu przygody.

U góry wersja na PS3, na dole edycja PS4

Masz wolną chwilkę? Zobacz także:

Read this next