Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Skryci, tajni i podziemni

Misja dla Trasy, w której przenikamy w struktury Instytutu.

Misja aktywuje się automatycznie po ukończeniu zadania „Nauka rzemiosła" i w trakcie wykonywania misji głównej „Poziom molekularny", po tym, jak uda ci się stworzyć teleport i dotrzeć do bazy Instytutu.

Dotarcie do Instytutu i namierzenie agenta

Po dotarciu do Ojca przekonaj go, że zależy ci na tym, aby sprzymierzyć się z Instytutem. Jeśli podejdziesz do organizacji negatywnie mówiąc, że nie chcesz, żeby coś cię z nią łączyło, to stracisz szansę na poznanie agenta, a po powrocie na powierzchnię automatycznie rozpocznie się misja „Spalona przykrywka".

Po przekonaniu Ojca do siebie będziesz musiał odwiedzić szefów poszczególnych działów, którzy zostaną zaznaczeni znacznikami. Po rozmowie z każdym z nich zlokalizuj któryś z komputerów (obrazek powyżej) i wgraj do niego holotaśmę „Skaner sieciowy" i skopiuj zaszyfrowaną wiadomość do komputera.

Po chwili otrzymasz wiadomość zwrotną, w której tajemnicza osoba o kryptonimie „Patriota" napisze, że będzie chciała spotkać się z tobą w pomieszczeniu technicznym. Udaj się do niego i porozmawiaj z Liamem (obrazek powyżej), którego tu spotkasz. Po chwili wyrusz za chłopakiem, który zaprowadzi cię do jednego z syntków.

Zdobycie klucza dostępu w Polymer Labs

Okaże się, że większa grupa myślących maszyn chce uciec z Instytutu. Aby zrealizować ten cel musisz im jednak pomóc. Po wysłuchaniu planu Liama wróć do sztabu Trasy i porozmawiaj z Desdemoną, po czym napisz raport na komputerze w pobliżu robota z lewej. Następnie pomów z robotem PAM, który poda ci namiary, gdzie można odnaleźć poszukiwany klucz dostępu „Code Defender".

Okaże się, że hasło może być w fabryce Polymer Labs na zachód od twojej pozycji. Po wejściu do środka będziesz musiał dotrzeć do wyznaczonego miejsca. Możesz się tam dostać na dwa sposoby. Pierwszy, to wejście na piętro po schodach z prawej i przejście przez drzwi przed tobą (bardzo trudny zamek do otworzenia).

Druga możliwość, to przejście z parteru do pomieszczeń z prawej. Po minięciu komory skanującej dotrzesz do laboratoriów - te na dole są oznaczone numerami C4 i C5. Wejdź na górę po schodach z prawej, po czym przejdź jeszcze w prawo (po drodze spotkasz nieco ghuli). Z lewej strony znajdziesz laboratorium C1. Wejdź do niego, skorzystaj z kładki i zacznij iść szybem wentylacyjnym, aż do miejsca, gdzie będziesz mógł zeskoczyć na dół (obrazek powyżej).

Po zejściu na dół wkradnij się do terminala Bergmana, stojącego na biurku. Skorzystaj z opcji przywracania hasła, po czym opuść ośrodek (przeszukaj komputer Bergmana pod kątem pomieszczenia czystości, dzięki czemu aktywujesz terminale otwierające drzwi w tej lokacji) i wróć do Desdemony.

Plan rebelii i misje dla Instytutu

Po przemowie Desdemony porozmawiaj z nią, po czym udaj się do Instytutu na spotkanie z Z1 i Liamem.

Po dotarciu na miejsce skieruj się do Z1 (obrazek powyżej), któremu opowiedz o planie buntu wszystkich syntków. Początkowo twój rozmówca będzie miał mieszane uczucia, ale w końcu przyzna ci rację. Następnie udaj się do Liama i przekaż mu hasło Bergmana.

Teraz musisz odczekać około doby (na przykład przespać się w łóżku) i wrócić do Z1, który powie ci o kolejnych szczegółach planu. Twoim celem będzie wyeliminowanie strażników przebywających w tunelu. Udaj się do windy.

Po dotarciu na odpowiednie piętro opuść kabinę. Trafisz do lokacji z kilkoma strażnikami (obrazek powyżej). Ustaw się w dogodnym miejscu i rozpocznij z nimi walkę. Są dość wytrzymali, dlatego warto wspomagać się na przykład granatami. Możesz też liczyć na wsparcie okolicznych syntków, biorących udział w buncie.

Po rozprawieniu się ze strażnikami wróć do windy i pojedź nią na górę. Porozmawiaj z Z1, po czym udaj się do kwatery Ojca, z którym porozmawiaj. Powiedz mu, że jesteś pod wrażeniem Instytutu i chcesz tu zostać. Ojciec zleci ci następne zadanie - „Nadzór syntków", które powinieneś teraz wykonać.

Następnie otrzymasz od Ojca nowe zadanie - „Bitwa o Bunker Hill" oraz cel opcjonalny - poinformowania o nim sztab Trasy. Udaj się do kryjówki organizacji i opowiedz wszystko Desdemonie. Następnie weź udział w szturmie na Bunker Hill, ale po dotarciu do syntków (obrazek powyżej) wypuść je wolno. Następnie porozmawiaj z Ojcem na dachu budynku ITW i powiedz mu, że pomimo niewypełnienia misji nadal chcesz współpracować z Instytutem.

Kolejnym celem będzie rozpoczęcie zadania „Nowe oblicze ludzkości". Po naradzie przystąp do wykonywania kolejnych misji - „Mass Fusion", „Przygwożdżenie", „Mocy, przybywaj!".

Po ukończeniu tej ostatniej podbiegnie do ciebie syntek, który powie, abyś spotkał się z Z1-14 (obrazek powyżej) w swojej kwaterze. Syntek zdradzi ci, że Bractwo namierzyło Instytut oraz Trasę. Po zakończeniu rozmowy udaj się do Desdemony. W tym momencie misja zakończy się, a w dzienniku uruchomi się kolejna - „Na skraju wojny".

Następnie: Fallout 4 - Na skraju wojny

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Fallout 4

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.

Komentarze