Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Skarby (znajdźki) III

Poszukiwanie błyskotek i drogocennych bonusów.

Rozdział 13: Wzburzony ocean

Srebrna bransoleta plemienna - zeskocz na dół, idź w prawo i zaatakuj po cichu (□) spacerującego przeciwnika. Ponownie idź w prawo i w ten sam sposób rozpraw się z piratem stojącym obok kontenera. Pobiegnij w głąb lokacji, przygotuj się na krótką wymianę ognia.

Po przejściu na kolejną barkę, skręć w lewo, przedostań się przez mały most i wejdź do żółtego kontenera. W nim leży skarb.

Starożytna bransoleta ze złota i koralu - zeskocz na dół, idź w prawo i zaatakuj po cichu (□) spacerującego przeciwnika. Ponownie idź w prawo i w ten sam sposób rozpraw się z piratem stojącym obok kontenera. Pobiegnij w głąb lokacji, przygotuj się na krótką wymianę ognia. Po przejściu na kolejną barkę, skręć w lewo, przedostań się przez mały most i wejdź do żółtego kontenera.

Zawróć przechodząc na kolejną barkę, kieruj się w stronę wieży strażniczej. Okrąż ją z lewej strony, a w rogu po zewnętrznej stronie budynku leży Starożytna bransoleta ze złota i koralu.

Zabytkowe srebrne pudełko - Po przejściu na kolejną barkę, skręć w lewo, przedostań się przez mały most i wejdź do żółtego kontenera.

Zawróć, okrąż tę wieżę strażniczą z prawej strony. Pod dachem, za skrzyniami leży na beczkach skarb.

***

Rozdział 14: W poszukiwaniu guza

Osobliwa brosza z maską - rozpoczynając rozdział, tuż po wejściu na pokład kieruj się w prawo do momentu, aż trafisz na drogę po lewo. Skręć i pod drzwiami zobaczysz skarb.

Brylantowy wisiorek - wejdź na pokład następnie idź główną drogą skręcając w lewo i wbiegnij po schodach.

Za chwilę spadnie na ciebie łódka, w ostatniej chwili odskoczyć. Idź wciąż prosto, skręć dwukrotnie w lewo po drodze mijając szalupę ratunkową po prawej stronie. Dojdziesz do zabarykadowanego przejścia, gdzie na podłodze leży skarb.

Naszyjnik ze szmaragdem i perłami - nim dosięgniesz skarbu, przygotuj się do wymagającej potyczki. O ile początkowa faza bitwy będzie prosta, bo wystarczy chować się za kontenerami i zabić trzech wrogów, o tyle, gdy pojawi się większy gabarytami oponent, potyczka staje się wymagająca.

W osiłka strzelaj ciągle tak, by odpadały płyty go chroniące. Dobrym sposobem jest rzucenie granatów w jego kierunku. W końcu, gdy go pokonasz zajmij się pozostałymi wrogami. Zeskoczą z górnego pokładu, tak jak osiłek. Najlepiej zaczekać tam na nich i rozprawić się w walce wręcz. Na koniec wejdź na niewielką skrzynię na środku placu, z niej w prawo na pomarańczowy kontener. Na jego końcu wśród innych kontenerów znajdziesz skarb.

Zabytkowy wisiorek z Minerwą - po bitwie przejdź przez czerwone drzwi, otworzysz je rytmicznie kilkukrotnie wciskając przycisk (∆). Idź po lewej stronie basenu, w lewym rogu lokacji leży skarb.

Wisiorek z rubinem i perłami - w wielkiej sali zakradnij się do przeciwnika siedzącego przed tobą i po cichu zlikwiduj (□). Za chwilę rozgorzeje kolejna bitwa. Uważaj, będzie ona bardzo wymagająca. W pierwszej kolejności zabij najsłabszych oprychów a potem dwóch osiłków. Tych podobnie jak wcześniej, zarzuć granatami.

Pamiętaj by być w ciągłym ruchu i chować się za osłonami. Uważaj, bo po chwili z balkonu zeskoczą kolejni wrogowie, w tym osiłki. Na balkonach pojawi się jeden posiadacz wyrzutni rakiet oraz dwóch snajperów. Zabij ich, czym prędzej. Na koniec trzech napastników otworzy drzwi po lewej stronie na wysokości fortepianu.

Gdy się z nimi rozprawisz, to przejdź przez drzwi i skręć w prawo idąc korytarzem. Przy zamkniętych drzwiach leży skarb.

Georgiański angielski kompas - po wielkiej bitwie przejdź przez drzwi z lewej strony. Skręć w lewo, mijając z lewej strony salę, w której przed chwilą walczyłeś. Omiń pirata stojącego do ciebie tyłem i dojdź do końca korytarza. Pod drzwiami leży skarb.

Bransoleta z rubinami i brylantami - po wielkiej bitwie przejdź przez drzwi z lewej strony. Skręć w lewo, mijając z lewej strony salę, w której przed chwilą walczyłeś. Po lewej stronie zabij po cichu strzegącego przejścia oponenta. Wejdź do środka przez drzwi na lewo. W pokoju przed tobą zabij pirata, a na lewo przy barku z alkoholem leży skarb.

Ametystowa spinka do mankietu - po dostaniu się do kajuty z barkiem, przejdź przez kolejne drzwi na wprost barku, skręć w lewo. Poczekaj za rogiem aż przyjdzie wróg i po cichu go załatw. Skręć w prawo, skradaj się korytarzem na wprost potem na lewo przez otwarte drzwi. Zejdź po schodach na sam dół, a pod nimi znajdziesz skarb.

Złoty pierścień z ametystem - zejdź po schodach na sam dół. Wyjdź spod schodów i przejdź w prawo przez drzwi z czerwonym światłem.

Po chwili znajdziesz się w nowym, wielkim pomieszczeniu. W oddali zobaczysz przetrzymywanego Sullivana. Nie zeskakuj jeszcze do niego. Skręć w lewo, za skrzyniami leży skarb.

***

Rozdział 15: Pływaj albo giń

Srebrny pierścień do serwetek rokoko - gdy Drake'a przygniecie metalowy element, wciskaj szybko (∆). Płyń, czym prędzej na wprost, po prawej jest krata. Otwórz ją (∆). Przepłyń przez niewielki otwór.

Momentalnie zacznij biec i dwukrotnie przeskocz dziury, co uratuje ci życie. Wygramol się na podłogę i idź korytarzem przed siebie. Gdy drogę zagrodzi ci woda, złap się czerwonego kabla z prawej strony i wejdź po nim.

Z czerwonego kabla przedostań się na lewo. Wejdź po drzwiach i wspinaj się na górę. Gdy jedne drzwi się otworzą, wejdź do pomieszczenia. W nim dostań się na sofę po prawo, wyżej na stolik i z niego skocz na lewo do drzwi. Wejdź do kolejnej lokacji, przeskocz (○) do łazienki po lewej by podnieść skarb.

***

Rozdział 16: Wóz albo przewóz

Wisiorek z mozaiką - idź w lewo do metalowych wrót, gdzie kuca Elena i pomóż jej je podnieść (∆). Po wejściu do środka hangaru, wdrap się na najwyższą stertę pudeł. Znajduje się tuż przed tobą, nieco po prawo, pod przeciwną ścianą. Na niej leży skarb.

Brosza - śpiewający ptak - w pewnej chwili w oddali zobaczysz skierowane w niebo reflektory. Biegnij w ich stronę po dachach budynków. Na kolejnym hangarze, odnajdź otwarte okno w dachu i zeskocz na dół. Po chwili wrota hangaru otworzy dwóch Arabów; niezwłocznie ich zabij. Odwróć się, za sekundę nadjedzie pojazd z kolejnymi przeciwnikami do wyeliminowania.

Gdy sytuacja się uspokoi, zawróć do wrót, którymi Elena dostała się do pomieszczenia. Na prawo znajdują się skrzynie. Wejdź na nie i nieco w głębie, na jednej ze skrzyń leży broszka.

Emaliowany pierścień - ptak - podejdź do ogrodzenia poza budynkiem, Nate powie, że brama jest zamknięta i nie można nią przejdź. Powróć do auta, z którego wcześniej wysiedli napastnicy. Przepchnij je wraz z Eleną pod ogrodzenie (○).

Gdy auto rozwali bramę, uporaj się z kilkoma przeciwnikami. Potem wejdź na skrzynię po lewej stronie, tuż przy ścianie budynku. Dostań się do niego przez uchylone okno. Uważaj na szwędających się po okolicy oponentów, nie zaalarmuj ich.

Skręć w lewo i obejdź samochód. Tuż za nim, nieopodal ściany, leży skarb.

***

Rozdział 18: Pływaj albo giń

Kalcytowa figurka kobiety - po bezpiecznym lądowaniu na pustyni, idź w kierunku szczątków samolotu. Dostrzeżesz go w oddali po smudze dymu. Nim do niego dojdziesz, to załączy się animacja. Drake samodzielnie podniesie niezbędne przedmioty i ruszy przed siebie.

Gdy odzyskasz kontrolę nad postacią, kieruj się w prawo po wydmach. Po dłuższej chwili dotrzesz do studni. Na lewo od niej leży dzban, rozbij go a w środku znajdziesz figurkę.

***

Rozdział 19: Osada

Starożytna alabastrowa capra - zbiegnij z wydmy w kierunku wrót do miasta. Tuż przed nimi skręć w lewo trzymając się blisko murów. Po chwili zobaczysz przed sobą a leżące wśród gruzów skarby.

Moneta z królestwa Katabanu - wróć do wrót, które pozostaną dla ciebie zamknięte. Spójrz w prawo, a zobaczysz wielką dziurę w murach. Wejdź do środka i po drabinie na lewo, wejdź na górę. Tam przejdź na prawo przez wyłom w murze.

Dostaniesz się na dach, który od razu się zarwie pod twoim ciężarem. W nowym pomieszczeniu podbiegnij do prawej ściany by podnieść monetę.

Zabytkowa srebrna bransoletka - po wyjściu ze studni idź na wprost, a gdy dobiegniesz do schodów, to odwróć się. Pod ścianą naprzeciwko leży skarb.

Zabytkowa obrączka z agatem - wyskoczysz na dziedziniec pełen wrogów. Nate samodzielnie schowa się za osłoną. Zaraz z prawej strony podbiegnie do ciebie przeciwnik ze strzelbą, zaatakuj go od razu obezwładniając, a przejmiesz jego broń. Wróć za osłonę i wyeliminuj pozostałych żołnierzy. Na koniec pozbieraj amunicję.

Zejdź schodami by stoczyć kolejną, tym razem krótką potyczkę. Idź przed siebie, a po chwili jeden z oponentów zburzy kolumnę, która podpierała posadzkę. Spadniesz na dół. Podnieś się i zabij wroga oraz biegnij na wprost. W prawym rogu lokacji podniesiesz obrączkę.

Srebrny naszyjnik z krwawnikiem - nieopodal miejsca, w którym wylądowałeś po zarwaniu podłogi, stoi jedyna w tej lokacji kolumna obłożona czerwonymi deskami. Strzelaj w nią by ją zburzyć. Gdy kolumna się zarwie, odsłoni przejście. Podejdź do miejsca i wskocz na wsporniki na ścianie i wyjdź na górę.

Wchodź schodami na górę, po drodze zabij wroga i snajpera w oddali. Wchodząc do większego pomieszczenia - tuż po wyjściu ze schodów - skręć w lewo. W lewym rogu pomieszczenia, za kolumną leży skarb.

Starożytne sabejskie popiersie - po bitwie idź na wprost, wejdź nieco wyżej i przed sobą znajdziesz szczelinę, przez którą musisz się przecisnąć. Gdy przez nią przejdziesz, przeskocz przez barierkę i wyląduj na piasku. Skieruj się w prawo by podnieść popiersie.

Starożytna moneta z królestwa Saby - po przejściu przez szczelinę, przeskocz balustradę. Na dole wylądujesz na piasku, skieruj się w prawo a w rogu lokacji podniesiesz skarb.

Zabytkowa beduińska bransoleta - zabij żołnierza stojącego w oddali ponad bramą. Używa bazooki, którą może cię łatwo zabić. Gdy już skończysz rozprawiać się z wrogami, podejdź do rzeczonej bramy. Skręć w prawo i wewnątrz budynku pod ścianą leży skarb.

***

Rozdział 20: Karawana

Rzeźbiona sabejska twarz - po wydostaniu się z burzy piaskowej już po chwili dotrzesz do wrót świątyni. Te są uchylone, więc wejdź do środka. Od razu skręć w lewo, na górce piachu zobaczysz leżący skarb.

Sabejska brązowa rzeźba byka - przedostałeś się do wielkiego pomieszczenia z olbrzymimi posągami. Skieruj się w prawo i wejdź po drabinie. Na górze uruchom mechanizm w wielkiej czerwonej posągowej głowie przytrzymując (∆).

Okaże się, że by uruchomić mechanizm, należy zwolnić drążek umiejscowiony w posągu po lewej stronie. Zeskocz na półkę niżej, z prawej strony, tuż za mechanizmem poruszanym przez towarzysza. Dzięki temu podniesiesz skarb.

Królewska gra z Ur - po prawo złap się mechanizmu, który wyniesie cię do góry i wróć do Sully'ego stojącego na balkonie. Skocz na żyrandol po lewej. Przejdź na jego drugą stronę by podnieść skarb.

***

Rozdział 21: Atlantyda Pustyni

Brązowy człowiek z Naszkum - przejdź przez bramę a zobaczysz schody prowadzące do zaginionego miasta. Zejdź po nich i na rozwidleniu dróg skieruj się w lewo. Dojdź do krawędzi zarwanej posadzki, gdzie leży skarb.

Sabejska alabastrowa stela - zawróć do miejsca, w którym drogi się rozdzielają. Tym razem skręć w prawą odnogę. Schodząc zauważysz, że w jednym miejscu brakuje balustrady po lewej stronie, a w głębi jest otwarte przejście do wnętrza wieżyczki. Skocz do jej środka - na podłodze leży stela.

Głowa akadyjskiego posągu - po bitwie obok windy wejdź schodami na prawo do wieży. W jej głębi, tuż przy oknie porzucono Głowa akadyjskiego posągu.

Sabejski symbol księżyca - nagle świat zacznie wibrować, a przed tobą pojawi się Sully. Mierzycie do siebie z pistoletów - pociągnij za cyngiel. Budzisz się będąc odurzonym narkotykami. Odwróć się i idź aż zobaczysz przed sobą wielki pomnik. U jego stóp leży skarb.

Posąg Gudei - zwróć uwagę, że w basenie widać twoje odbicie, stanęło ono przy lewej zębatce. Także idź w lewo i ponownie wciśnij (∆). Teraz przejdź do podobnego koła po drugiej stronie basenu (∆).

Spójrz w wodę, ujrzysz świecącą się „kulę". Podejdź do niej (∆). Gwałtownie obudzisz się z halucynacji. Biegnij na wprost, przez korytarz ze statuetkami. Za drugą po lewej kryje się skarb.

***

Rozdział 22: Marzyciele dnia

Złoty kielich z Ur - kończąc poprzedni rozdział stoimy na schodach, następnie skręcamy w prawo wchodząc pod nie. Za kolumną leży skarb.

Złota hetycka bogini - maszeruj w lewo, podążając śladami przyjaciela. Podejdź do kołowrotka i uruchom go (∆). Wyjdź z windy jedynym przejściem i kieruj się przed siebie. Idź w lewo i przejdź między kolumnami biegnąc przed siebie.

Gdy dojdziesz do schodów, omiń je biegnąć nieco na prawo do zamkniętych drzwi. Pod nimi znajdziesz ostatni w grze skarb.

Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i komplet sekretów

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze