Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Skarby (znajdźki) II

Poszukiwanie błyskotek i drogocennych bonusów.

Rozdział 8: Cytadela

Srebrna moneta sasanidzka - podejdź do bramy, która - jak się okaże- będzie zamknięta. Wdrap się na kamienie po lewej stronie i wskocz na żółte gzymsy znajdujące się na bramie. Przemieszczaj się po nich w prawą stronę i wskocz na mury. Zejdź na dół po schodach.

Gdy będziesz mijał zagrodzony plac budowy - kamienna bariera w murze jest w tym miejscu przerwana - to wskocz za nią. Opuść się a na jednym z przęseł mostu (drugie na prawo od ciebie) podniesiesz skarb.

Pradawny metalowy słoń - po przeskoczeniu przez okno, schowaj się za najbliższym murkiem. Momentalnie dostrzeżesz, że piętro niżej za kolumnami czekają na ciebie przeciwnicy. Jest ich około 10, postaraj się pierwszego zabić jednym strzałem w głowę. Z kolejnymi poradzisz sobie raczej łatwo, pamiętaj o byciu cały czas w ukryciu. W momencie, gdy doskoczy do ciebie oponent, wykorzystaj umiejętności walki wręcz.

Zeskocz na dół skręć w lewo, otwierając Sully'emu wrota. Naprzeciwko są kolejne, które otworzysz kołowrotkiem (∆). Przejdź przez zwodzony most, który właśnie opuściłeś. Idź na wprost, a potem odwróć się w prawo o 45 stopni i spójrz na róg murów. U góry mieni się błyskotka. Zestrzel ją a podniesiesz skarb.

Moneta z czasów krucjat - gdy podniesiesz słonia, to skręć w prawo, a przed tobą pojawi się metalowa furtka zamknięta na kłódkę. Przestrzel ją oraz wejdź do środka. Od razu zrób dwa kroki w prawo podchodząc do posągu - na nim leży moneta.

Emaliowane miedziane naczynie - wróć do głównej ścieżki, kierując się przed siebie. Po chwili skręcisz w prawo i przeskoczysz niewielki płotek, dostając się do wiadra (skocz chwytając się go). Opuść się nim w głąb studni, po czym zeskocz na podłogę.

Wskocz na murek przed sobą, gdzie zaczai się na ciebie pierwszy oponent. Zabij go i idź na wprost dochodząc do końca korytarza. Następnie skręć w lewo do kolejnego pomieszczenia. W nim pod prawą ścianą leży skarb.

Marmurowy bożek z czworgiem oczu - wespnij się po schodach w górę. Na dziedzińcu pod sobą dojrzysz spacerujących wrogów. Przeskocz przez murek po prawej i podnieś snajperkę. Rozpocznie się teraz krótka potyczka, której celem jest wyeliminowanie wszystkich wrogów. Uważaj na snajpera stojącego u szczytu budynku po lewej.

Zeskocz na dół i idź na wprost, nieco skręcając w lewo. Po chwili dojdziesz do wejścia, do wieży - jest ono podświetlone reflektorami. Stojąc przed wejściem spójrz na lewo, na róg budowli. Stoi na niej biała figurka, zestrzel ją a podniesiesz artefakt.

Średniowieczny ołowiany jeździec - gdy podniesiesz marmurowego bożka, wróć do wejścia, do wieży. Biegnij przed siebie schodami kierującymi cię do góry. Przejdź przez metalową bramę. Po jej przejściu kieruj się w prawo, a po chwili pod oknem znajdziesz skarb.

Bizantyjski krzyż relikwiarzowy - podbiegnij do podświetlonej wieży, korzystając ze schodów. Gdy dojdziesz do drzwi, włączy się animacja. Okazuje się, że to nie tej wieży szukaliśmy. Użyj dziennika (touchpad) a potem stań na symbolu na podłodze. Włącz lunetę (L2).Spójrz na dziedziniec przed sobą, na posadzce znajduje się symbol. Następnie unieś lunetę pionowo do góry do momentu, w którym Nate dostrzeże trzy kolumny.

Zaraz rozgorzeje potężna bitwa, podczas której wspierać cię będzie Sully, korzystający z wyrzutni rakiet. Schowaj się za murkiem, po czym kieruj się schodami po prawo. Wejdź do pomieszczenia i zeskocz przez dziurę w posadzce. Od razu zabij dwóch żołdaków nadbiegających w twoją stronę.

Wybiegnij na dziedziniec, chowając się za małym murkiem na prawo. Wyeliminuj przeciwników pojawiających się w okolicy do momentu, aż w budynku naprzeciwko pojawią się snajperzy. Wtedy Sully wystrzeli rakietę w ich kierunku. Będzie to ostatni akord bitwy. Wbiegnij po schodach kierując się w miejsce wybuchu.

Przejdź przez dziurę pozostawioną po rakiecie, tuż po przekroczeniu murów, odwróć się w prawo a podniesiesz skarb.

***

Rozdział 9: Droga środka

Moneta króla Boemunda III - schodź w głąb jaskini, w ciasnym przesmyku podejdź do Cuttera, pomagając mu w przejściu (wypychaj do przodu lewą gałkę). Po sekundzie znajdziecie się w niewielkiej komnacie. Gdy podejdziesz do Charliego, ten wpadnie w szał i cię zaatakuje.

Walka polega przede wszystkim na unikaniu ciosów (∆) i ich kontrowaniu (□). Po krótkiej chwili kolega zacznie cię dusić, wciskaj wtedy rytmicznie (○). Na ratunek przybędą Sully oraz Chloe.Kontynuuj marsz korytarzem na wprost. Skręć w lewo i zeskocz w dół a przed tobą pojawi się pomieszczenie z wielkim globusem.

Poczekaj do momentu, aż Sully zapali wszystkie pochodnie. Następnie idź w lewo przy ścianie, a pomiędzy dwoma pochodniami znajdziesz monetę.

Zabytkowa szeroka bransoleta - w lokacji zaroiło się od pająków. Musisz przeskoczyć poziom niżej, Nate wskazuje drogę skoku, najpierw jednak trzymając (L1) wskaż palenisko pod sobą i puść (L1) dzięki temu je zapalisz. Odstraszy to pająki, następnie wykonaj skok w te miejsce.

Z paleniska weź pochodnię, zerknij do góry i w lewo - zobaczysz kolejne palenisko. Rzuć (L1) w nie pochodnią a potem skocz na wprost łapiąc się łańcucha, potem skacząc na kolejny, a z niego na schody po prawej. Szybko wbiegnij po nich i przejdź po belce, aby dojść do paleniska.

Weź pochodnię i wyceluj w kolejne palenisko na wprost, potem skocz łapiąc się łańcucha i przedostając się do rzeczonego paleniska. Weź (∆) pochodnię, odwróć się w prawo a poniżej zobaczysz strumień wody, a obok niego następne palenisko. Wrzuć w nie pochodnię.

Po zeskoczeniu do ostatniego paleniska, na lewo zobaczysz śluzy. Podejdź do mechanizmu i użyj go (∆). Po otwarciu śluzy, dziura w ziemi wypełni się wodą. Idź blisko prawej ściany i wskocz do wody. Następnie odwróć się w kierunku tejże ściany i spójrz powyżej na prawą belkę. Ujrzysz skarb.

Lilijka krzyżowca - podpłyń do Sully'ego, a potem skieruj się w lewo by otworzyć kolejne śluzy (∆). Teraz podejdź do globusa; stań na podeście i obracaj globusem (∆). Zapalone światła symbolizują fragmenty kontynentów. Tak nim obracaj by dopasować kształty globusa do kształtów świateł. Następnie wejdź na górę do nowo otwartego przejścia.

Wchodząc po krętych schodach trafisz wreszcie do grobowca. Po lewej stronie znajduje się rozbity grób, podejdź do niego a podniesiesz skarb.

***

Rozdział 10: Badania historyczne

Zabytkowa spinka do płaszcza - wraz z rozpoczęciem rozdziału idź za prowadzącą cię Eleną. Gdy zejdziesz po schodach i zobaczysz pierwszy stragan, skręć skrajnie w lewo. Za straganem podniesiesz skarb.

Srebrny sztylet dżambia - po podniesieniu spinki ponownie podejdź do Eleny i kieruj się za nią. Dojdziesz do targu, zejdź ze schodów i ostro skręć w prawo. Na prawo od fontanny leży sztylet.

Złota bransoleta z Jemenu - wróć na targ i daj się prowadzić dziennikarce. Omijając blokadę policyjną, przejdziesz przez furtkę, do której doprowadzi cię Elena. Wejdź po schodach na górę, trafisz na niewielki dziedziniec. Tuż przy ścianie, po lewej stronie za ostatnim sklepem, podniesiesz bransoletę.

Tradycyjny srebrny paciorek - wejdź po drabinie na budynku z prawej strony. Wespnij się po elementach otoczenia, dzięki czemu dostaniesz się na balkon, a z niego do wnętrza budynku.

Wejdź do środka, skręć w prawo na schody prowadzące do góry, a potem skręć w lewo i dobiegnij do okien i czerwonych sof. Podniesiesz tam paciorek.

Srebrny naszyjnik z bursztynem - śledź Talbota. Przeskocz w lewo łapiąc się wystających ze ściany metalowych prętów. Za rogiem budynku skocz na drewniany podest, z niego na pręt i skocz na gzyms budynku naprzeciwko. Po nim przejdź za róg bloku. Ostatecznie opuść się po rynnie.

Wejdź przez czerwone, bogato zdobione drzwi, którymi przed chwilą przechodził Talbot. W środku domu idź jedyną drogą przed siebie. Po animacji, znajdziesz się w zaułku, atakować będą cię oponenci. Korzystaj już ze zdobytych umiejętności walki wręcz, rozprawiając się z wrogami.

Po bójce wybiegnij przez bramę na wprost, wskaże ci ją Elena z Sullym. Tuż za bramą skręć za róg budynku, gdzie z ziemi podniesiesz skarb.

Bursztynowy naszyjnik Kahraman - po bójce wybiegnij przez bramę na wprost, wskaże ci ją Elena z Sullym. Biegnij na wprost za Eleną, zejdź po schodach, od razu skręć w prawo by przed kramem wśród skrzynek podnieść skarb.

Naszyjnik z czerwonych paciorków - po bójce wybiegnij przez bramę na wprost, wskaże ci ją Elena z Sullym. Biegnij na wprost za Eleną, zejdź po schodach. Teraz wejdź po skrzynkach na prawo i przeskocz na skrzynki po drugiej stronie a wśród nich schowany jest skarb.

***

Rozdział 11: Jako na górze, tak i na dole

Srebrny pierścień z koralem - stoisz przy studni głębinowej. W jej środku znajduje się drabina. Zejdź po niej na sam dół. Potem na lewo i zawiśnij na drążku, ponownie przejdź na lewo. Odwróć się tak, by wyjść na zewnętrzną cześć studni. Trzymając się gzymsu przedostań się na sam jego koniec gdzie zgarniesz skarb.

Sztylet ze srebra i skóry - schodząc w głąb studni zeskocz na ziemię. Znajdziesz się w wielkim podziemnym pomieszczeniu. Obejrzyj dziennika Drake'a (touchpad).

Po lewej stronie odszukaj przewróconej kolumny. Tuż za nią podejdź do ściany i wciśnij (przycisk do góry). Zobaczysz tajemnicze napisy, rozszyfruj je wciskając (touchpad). Idź w lewo wzdłuż ściany i odszukaj na ziemi płytę z narysowanym księżycem.

Stań na rzeczonej płycie, wyjmij mapę (L2) i odwróć się w kierunku kolumn. Drake wskaże, że kolumna przed tobą to ta właściwa, podejdź do niej i wciśnij dwukrotnie (∆).

Otworzy się przejście tuż przed tobą, przejdź przez nie. Pokonasz trzy małe pomieszczenia z posągami, tuż potem obok wielkiego koła zębatego odwróć się w lewo by podnieść skarb.

Brosza z perłami i szmaragdem - kieruj się korytarzem na wprost. Zobaczysz, że środkowe drzwi zostały zamknięte. Skieruj się do drzwi po lewo, dojdź do końca i rozwiąż zagadkę. Polega ona na odpowiednim umieszczeniu rozproszonych po podłodze kół zębatych. Dopasowujesz je rozmiarami oraz zawartymi na nich rysunkami.

By sięgnąć ostatnie duże koło zębate, wejdź schodami po prawo. Wdrap się na kolumnę, potem w lewo po gzymsie. Przeskocz na drążki w głębi, potem po wielkiej krokwi przejdź na lewo. Na końcu zeskocz na podłogę i zsuń na dół zębatkę. Włóż ją do mechanizmu.

Podejdź do koła obrotowego umiejscowionego przed mechanizmem (∆) i obróć je. Na koniec skieruj się za prawą kolumnę (w głębi, za Sullym) by odnaleźć broszę.

Srebrny wisiorek z puzderkiem - by sięgnąć ostatnie duże koło zębate, wejdź schodami po prawo. Wdrap się na kolumnę, potem w lewo po gzymsie. Przeskocz na drążki w głębi, potem po wielkiej krokwi przejdź na lewo. Na końcu zeskocz na podłogę i zsuń na dół zębatkę. Włóż ją do mechanizmu. Podejdź do koła obrotowego umiejscowionego przed mechanizmem (∆) i obróć je.

Tą samą drogą, którą wszedłeś do pomieszczenia, wyjdź do głównej lokacji. Przejdź przez drzwi na prawo. W pomieszczeniu z figurami, zejdź po schodach i od razu za nimi skręć w lewo, by z podłogi podnieść wisiorek.

Filigranowa srebrna bransoletka - W pomieszczeniu z figurami, zejdź po schodach. Pójdź na środek sali i podnieś reflektor zamontowany na sztycy. Sprawi on, że nietoperze zrzucą ci skarb. Podejdź do ściany na prawo od wejścia, by zgarnąć bransoletkę.

Amazonitowo-bursztynowy naszyjnik - po filmiku zaatakują cię pająki, aby przed nimi uciec kieruj się do wyjścia, tą samą drogą, którą doszedłeś do obecnego pomieszczenia. Biegnąc odtrącaj pająki pochodnią (□). Dojdziesz do miejsca, w którym wraz z Sullym podniesiesz drzwi (∆). Przez moment strzelaj w nadbiegające pająki.

Kieruj się korytarzem podążając za Eleną. Przy studni zaatakują cię przeciwnicy. Chowając się za kolumnami, wybij ich. Uważaj, walka będzie dość wymagająca. Po bitwie podejdź do Sully'ego (∆). Wydostań się na powierzchnię po drabinie.

Po wyjściu ze studni, kieruj się przed siebie wychodząc na plac. Skręć ostro w prawo, zejdź schodami i przed sobą znajdziesz bramę, a przy niej weźmiesz naszyjnik.

Srebrny wisiorek z kapsułką - po wyjściu ze studni, kieruj się przed siebie wychodząc na plac. Dojdź do fontanny, następnie skręć w prawo i wejdź między stragany. Na ławce po lewej znajdziesz skarb.

Amazonitowo-bursztynowy kolczyk - po wyjściu ze studni, kieruj się przed siebie wychodząc na plac. Dojdź do fontanny, skręć na lewo od fontanny, dojdź do grupki kobiet ubranych na czarno. Przy kolumnie na ziemi podniesiesz skarb.

Srebrna jemeńska bransoleta - ścigaj Talbota, biegnąc za nim. Prowadzi jedna jedyna droga, więc nie ma możliwości byś pobiegł w złą stronę. Pamiętaj przemieszczać się za ściganym w miarę szybko tak, by nie złapali cię żołnierze. W momencie, gdy oponent zatrzaśnie przed tobą bramę, skocz w lewo i przeskocz przez okno.

Gdy przejdziesz przez drzwi i wydostaniesz się na duży targ, to stracisz z oczu Talbota. Wtedy skieruj się w prawo po schodkach, potem na lewo wśród rupieci podniesiesz skarb.

***

Rozdział 12: Porwanie

Pudełko na zapałki - konik morski - w momencie, gdy zbliży się do ciebie przeciwnik wciśnij (□), następnie błyskawicznie uwolnisz się z więzów. Przed tobą krótki pojedynek na pięści z kilkoma napastnikami. Wykorzystaj umiejętności walki wręcz.

Wejdź po drabinie na kontener, przeskocz na drugą stronę na kolejnego, a w prawym rogu podniesiesz skarb.

Srebrny amulet z Figa - wróć do miejsca, w którym wszedłeś po drabinie. Kieruj się na lewo do skrzyń, wejdź na nie i wespnij się po gzymsie. Kieruj się w lewo przeskakując na kolejne wystające ze ściany elementy, do momentu aż dojdziesz do żółtej drabinki znajdującej się na ścianie. U jej szczytu skocz na zwisający fragment rusztowania.

Gdy się go złapiesz, chwyć się kolejnych mocowań, aż klatka się zarwie. Spokojnie, nie spadniesz w dół. Rozbujaj się, przeskocz na linę przed sobą a z niej w kierunku ściany i puść się, a wylądujesz w pobliżu drzwi. Wejdź nimi.

Po tym jak Drake odzyska kaburę, idź przed siebie. Na rozwidleniu dróg skręć w prawo a w niewielkim pomieszczeniu pośród skrzyń, podniesiesz z podłogi skarb.

Zabytkowa srebrna papuga - na kutrze znajduje się jeden pirat, pozbądź się go, po czym zabij wojaka ze wspomnianym karabinem maszynowym. Możesz to robić biegając po kutrze i czekając, aż porzuci kaema, lub wejdź na gniazdo kutra (u góry), gdzie podniesiesz snajperkę. Ciut wyżej leży granatnik, dzięki nim pozbędziesz się natręta.

Za chwilę rozpęta się istne piekło. Podnieś granatnik i broń się przed nadciągającymi ze wszystkich stron (także za twoimi plecami!) napastnikami. Chowaj się przed snajperami. Ataki będą długie, ale stosunkowo proste do odparcia.

Teraz dostań się do kutra z zamontowanym działkiem. Wejdź na niego od środka - wprost z wody. Podejdź do niego i wybij napastników na największym statku z prawej strony.

Teraz stojąc przy działku zeskocz na wprost, przed dziób kutra. Następnie wzdłuż lewej ściany idź po kontenerach. Po chwil przed sobą zobaczysz niewielką dziurę w ścianie, przepłyń przez nią.Skieruj się w lewo i wdrap się na podwyższenie. Odwróć się i przeskocz dziurę i biegnij na wprost by podnieść skarb.

Bransoletka z turkusami i perłami - wróć do kutra, na którym znajduje się karabin stacjonarny. Wespnij się po drabinie na szczyt masztu. Przejdź na prawo po linie i skocz naprzeciw na żółtą, zniszczoną barierkę. Wchodź po niej do momentu aż się zawali na skutek ataku żołnierza. Zastrzel go i wejdź na górę.

Zeskocz na dół i idź na wprost. Po chwili nadbiegnie około 10 przeciwników, pojawią się przed tobą oraz po twojej lewej stronie. Chowaj się za przeszkodami i wyeliminuj wszystkich.

Po walce zepchnij metalowe pudło stojące z prawej strony pod ścianą (wciskaj kółko). Teraz zejdź niżej i przejdź po żółtej belce. Na jej końcu skocz przed siebie chwytając się wystających ze ściany elementów.

Poruszaj się w lewo po kolejnych elementach, aż dojdziesz do końca. Opuść się łapiąc się żółtego pręta. Rozhuśtaj się i skocz przed siebie. Po prętach kolejny skok na wprost. Wespnij się na podest. Przeskocz na sąsiedni podest, ten ze świecącą żarówką obok czerwonego kurka.

Odwróć się do niej tyłem i przeskocz na metalowe belki kierując się na wprost, a potem w lewo. Wtedy na belce podniesiesz skarb.

Pierścień z niebieskim kamieniem - idź w prawo po kładce i skocz na prawą ścianę, wspinając się po wystających elementach. Zastrzel napastnika u góry. Kieruj się w lewo po rurkach, potem w prawo wdrap się po wystającym fragmencie statku i wisząc na poziomych rurkach zabij piratów przed sobą. Potem skocz na wprost.

Przejdź po kładce i wdrap się na drabinę z prawej strony. Biegnij przed siebie trzymając się lewej strony, skocz łapiąc się dwóch rurek przed sobą. Ostateczny skok wykonaj na linę. Wdrap się po niej na samą górę a potem skręć w lewo by podnieść skarb.

Złota broszka - skarabeusz - przejdź po kładce i wdrap się na drabinę z prawej strony. Biegnij przed siebie trzymając się lewej strony, skocz łapiąc się dwóch rurek przed sobą. Ostateczny skok wykonaj na linę. Zeskocz przez drzwi w prawo i pokonaj tę samą drogą aż do liny, tej samej, co wcześniej. Tym razem jednak rozkołysz linę i skocz w lewo łapiąc się betonowej ścianki. Wejdź na górę a zobaczysz statek Ramzesa.

Dojdź do krawędzi patrząc na wspomniany statek Ramzesa. W jednym miejscu brakuje barierki. Opuść się na dół schodząc po konstrukcji, kieruj się w lewo a zobaczysz błyskotkę.

Złota moneta z Aksum - wróć na mostek i wejdź przez podwójne drzwi. Włączy się animacja, podczas której zobaczysz, że radio jest zniszczone. Potem idź w prawo do rogu pomieszczenia, tuż obok drzwi leży skarb.

Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Skarby (znajdźki) III

Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i komplet sekretów

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze