Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Skarby (znajdźki) I

Poszukiwanie błyskotek i drogocennych bonusów.

Rozdział 1: Jeszcze jedna kolejka

Medalion bokserski - antyk - Będąc w barze stoczysz walkę z kilkoma przeciwnikami. Gdy uporasz się ze wszystkimi, w tym z osiłkiem, to wyjdź z łazienki. Gdy zobaczysz Sully'ego, skręć w prawo i podejdź do automatu stojącego w rogu. Na nim leży

Mosiężne puzderko na zapałki - chwilę po tym jak podniesiesz pierwszy skarb w grze, skręć w lewo i wchodząc za kontuar, skieruj się w prawo, pomiędzy butelkami leży kolejny.

***

Rozdział 2: Wielkość od skromnych początków

Pierścień ze szmaragdem i brylantami - Po wejściu do muzeum, otwórz dziennik Drake'a (touchpad) i przejrzyj jego zawartość. Następnie wejdź do sali głównej muzeum; skieruj się w prawo. Tuż przed tobą, przy trzeciej z rzędu armacie znajdziesz pierścień.

Zabytkowa portmonetka - wciąż będąc w głównej Sali muzealnej, trzymając się prawej strony, wejdź do pomieszczenia przed sobą, przechodząc pod dzwonkami zawieszonymi we framudze drzwi. Dzięki temu podniesiesz z posadzki skarb.

Zabytkowa kolumbijska chochla - po dostaniu się schodami na pierwsze piętro, podejdź do gabloty ustawionej na środku pomieszczenia i wciśnij (klawisz w górę). Obejrzyj animację. Po jej zakończeniu, wylądujesz na ulicy.

Idź przed siebie, po chwili miniesz niebieski samochód, skręć za nim w prawo a pod pierwszymi drzwiami domu znajdziesz chochlę.

Gliniane naczynie Chimu - po odnalezieniu chochli, wróć do głównej drogi. Za chwilę ta się rozwidli, więc skręć w prawo. Schowaj się (kółko) za stoiskiem z owocami i śledź Sullivana. Skręć w drogę na prawo. Za niebieskim stoiskiem z prawej strony, na stoliku stoją słoiki, a tuż za nimi stoi posuzkiwane naczynie.

Starożytna figurka Chupicuaro - idź dalej drogą między straganami, która skręca w lewo. Tuż za kolejnym straganem po lewej stronie są schody. Wejdź nimi na górę. Na ich końcu podniesiesz figurkę.

Szamanistyczna głowa jaguara - będąc w rzeźni, skręć w prawo i podejdź do drzwi oraz wciśnij (trójkąt). Dojdź do kolejnych drzwi na wprost, którymi przeszedł przed sekundą Sully. Niestety te okazują się być zamknięte. Wskocz na gzymsy na lewo od drzwi. Z niego skocz na balkon po lewej i idąc dalej po klimatyzacjach dostaniesz się do żółtej rynny. Wespnij się po niej.

Na końcu rynny, idź w prawo cały czas się jej trzymając. Potem przeskocz pod balkon, łapiąc się wystających metalowych elementów. Doskocz do okna, gdzie będziesz widział jak Sully dorabia klucz. Wskocz na kolumnę na prawo i obejrzy filmik.

Przeskocz na prawo po gzymsach na duży balkon. Wejdź na niego i idź przed siebie a na jego końcu podniesiesz głowę jaguara.

Zabytkowy kolumbijski nóż stołowy - stojąc plecami do budynku, przejdź maksymalnie w prawo, aż będziesz mógł skoczyć na budynek na wprost. Idź przed siebie, skręć na dachu w prawo i dojdź do napisu z reklamą hotelu. Wskocz na niego, a w literce „O" znajdziesz ukryty nóż.

***

Rozdział 3: Robota na poziomie

Inkaski gwizdek w kształcie psa - złap się liny przed tobą. Po niej przedostaniesz się na dach muzeum z lewej strony. Stamtąd wskocz na daszek pokryty dachówką, z niego na balkon po prawej. Biegnij na wprost do ściany, a potem w lewo by przeskakiwać po wystających ze ściany elementach metalowych.

Z nich zeskocz na daszek, opuść się i wejdź na balkon. Biegnij na sam jego koniec, by pod obrazem ze statkiem, podnieść skarb.

Srebrny wisior Chimu - gdy podniesiesz gwizdek, zawróć do zielonych drzwi po lewej (trójkąt), otwórz je a dostaniesz się do muzeum. Następnie skręć w prawo podchodząc do stroju płetwonurka, by zgarnąć wisiorek.

Moneta z XVII wieku - gdy już podniesiesz wisiorek, odwróć się i idź pod drzwi z lewej strony od tych, którymi wchodziłeś do muzeum. Przy obrazach pod oknem i obok drzwi podniesiesz monetę.

***

Rozdział 4: Zaciekły pościg

Brosza - koń z brylantami - rozpoczynając rozdział biegnij na wprost, a w miejscu gdzie stoi Sully skręć w lewo, przeciskając się w wąskiej szparze między blokami. Obejrzyj krótki filmik. Od razu skręć w ślepą uliczkę po prawo, by podnieść konia.

Brosza - koralowa kamea - Przedostań się na lewo po poziomej rynnie, potem na czerwone deski i dalej ku górze. Po chwili będziesz wisiał nad ulicą u szczytu rynny. Przedostań się na lewo. Teraz zeskocz (kółko) na dach pod sobą. Zbiegnij niżej, potem złap się metalowych elementów zamocowanych na budynku, tuż pod anteną satelitarną.

Z nich przejdź za róg domu, przeskocz na reklamy; potem na lewo złap się skrzynki i balkonu, a na koniec wejdź do środka. Idź w prawo złap się rynny, opuść się na poniższą, potem ponownie się opuść łapiąc się parapetu. Z niego skocz na rynnę poniżej, po prawo. Kieruj się w prawo aż dojdziesz do drewnianego podestu, na nim znajdziesz skarb.

Wiktoriański wisiorek na łańcuszku - wróć na rynnę, którą dotarłeś na wcześniejszy podest. Dojdź po rynnie do okna, przeskocz na jego drugą stronę. Potem kieruj się w lewo po kolejnej rynnie znajdującej się pod tobą. Korzystając z białego parapetu, zeskocz na podłogę.

W lewym rogu budynku (za ścianą) znajduje się kupka śmieci, w tym skrzynia. Wdrap się na nią a na jej szczycie podniesiesz skarb.

Srebrna bransoletka z różami - idź przed siebie, wąskim tunelem. Po minucie skręcisz w lewo by zobaczyć zamknięte drzwi z prawej strony. Przestrzel kłódkę i otwórz drzwi (trójkąt).Przeciśnij się między rurami, potem kieruj się do pomieszczenia po lewej przez drzwi.

Z lokacji w głębi zaatakuje cię czterech wrogów, szybko się z nimi rozprawisz, nie stawiają dużego oporu. Następnie idź w prawo - za turbiną na podłodze znajdziesz skarb.

Osobliwy artefakt - na prawo znajdziesz drabinkę, wejdź po niej i idź przed siebie. Na końcu podestu zeskocz na dół i idź w prawo przez otwarte drzwi. Dostałeś się do wielkiego szybu. Po prawej złap się wystających rur. Przeskakuj po kolejnych w lewo, a następnie wdrap się na górę aż do siatki. Znajdziesz tam artefakt.

Bransoleta z walecznym lwem - po tym jak znajdziesz artefakt, zsuń się nieco w dół, przeskocz na rurę po lewej, potem na jeszcze jedną poniżej aż znajdziesz się przy kolejnej siatce, a w niej znajdziesz bransoletę.

Brosza z perłami, brylantami i rubinami - przeskocz na rurę po prawej stronie, a z niej na tę pod tobą, dzięki czemu będziesz mógł zjechać na sam dół szybu. Przejdź przez jedyne otwarte drzwi. Schowaj się za przeszkodą po lewej i poczekaj aż wejdzie dwóch napastników, po czym ich zastrzel.

W nowej lokacji wskakuj na górę po rurach by dostać się do drabiny, a tę opuść towarzyszom. Po wejściu na górę, czeka cię kolejna wspinaczka. Na lewo zobaczysz zapaloną lampkę, pod nią elementy wyposażenia, po których się wespniesz.

Wisząc na pierwszym gzymsie skocz dwukrotnie w górę i przejdź skrajnie na lewo, a zobaczysz błyszczący się skarb, będzie to brosza.

***

Rozdział 5: Londyńskie metro

Wiktoriański miedziany pens - obejrzyj dłuższą scenę filmową. Zeskocz z balkonu na przeciwnika pod tobą (kółko), następnie chowając się za stołem ogłusz kolejnego (kwadrat). Rozejrzyj się po pokoju a znajdziesz kominek, nad nim wisi wielka głowa słonia. Na lewo od kominka jest gzyms, po którym wdrapiesz się by dosięgnąć na podeście monetę.

Wiktoriański złoty suweren - zerknij do notatnika (touchpad). Na prawo od stołu podejdź do kolumny, na niej wisi oręż, po którym wespniesz się na górę, potem na obraz i skocz na kolumnę z prawej. Zobaczysz na niej głowę złotej łani. Skocz na nią (trójkąt). Po chwili do pokoju wbiegną wrogowie, zastrzel ich.

Gdy spadniesz na podłogę, schowaj się za najbliższą kolumną. Jeśli zabraknie ci amunicji, zaatakuj wrogów pięściami. Przejdź przez drzwi, potem wbiegnij na schody po prawej. Ruszaj na koniec korytarza po lewo, a pod jedną z gablot leży skarb.

Srebrny zegarek kieszonkowy - zeskocz na dół i wróć tą samą drogą, którą dotarłeś do biblioteki. Tym razem nie skręcając na schody, ale biegnąć dziurą na wprost. Na twojej drodze, co i rusz pojawią się wrogowie - zabijaj ich i podnoś amunicję. Po chwili czeka cię dłuższa potyczka - chowaj się za ścianami i zbliżając się do oponentów, strzelaj do nich z bliskiej odległości. Po zabiciu jednego z nich, podnieś jego karabin.

Będąc w sali z wagonami, wskocz na ten po lewej. Pójdź na jego koniec i dostań się pod zegar, zobaczysz tam srebrzący się skarb. Strzel w niego, a z dachu wagonu podniesiesz zegarek.

Manierka w stylu Art. Nouveau - zeskocz z wagonu i idź w prawo, drogę oświetlają ci reflektory. Schowaj się za skrzyniami i uważaj na wrogi ostrzał. Wybij przeciwników i wbiegnij w przejście po lewej. Tu ponownie zastaniesz dwóch oponentów. Potem wbiegnij po schodach, zabij wrogów w kolejnym pomieszczeniu i wdrap się po drabinie na lewo. Wybiegnij z korytarza i skieruj się na prawo.

Schowaj się za przeszkodami, zaatakuje cię wielu żołnierzy, w tym snajperzy. Strzelaj do nich dopiero, gdy się do ciebie zbliżą. Potem biegnij przed siebie, aż dotrzesz do nieczynnej stacji metra. Ponownie stoczysz niewielką potyczkę; schowaj się w ustronnym miejscu i zabijaj wrogów.

Na koniec przejdź obok pociągu i zeskocz na tory. Tuż pod pojazdem leży skarb.

***

Rozdział 6: Château

Zabytkowa pieczęć do wosku - wraz z rozpoczęciem rozdziału idź ścieżką przed siebie, gdy dojdziesz do strumienia, to skręć w prawo idąc jego nurtem aż dojdziesz do niewielkiej jaskini. W jej wnętrzu podniesiesz skarb.

Pozłacana bransoleta z kameą - wyjdź z jaskini i skręć w prawo, przed sobą w oddali mając wodospad. Idź w jego kierunku, wdrap się po kilku stopniach, następnie zeskocz w dziurę poniżej. Idąc między korzeniami wąską dróżką dojdziesz do Château.

Skręć w lewo i idź przed siebie ścieżką skręcającą w prawo. Przed tobą pojawi się figurka mężczyzny grającego na flecie. Po jego lewej stronie - ciut powyżej znajduje się drzewo w pobliżu, którego leży

Bransoletka z brylantami i perłami - idź przed siebie, a przedostając się przez zniszczone ogrodzenie, dojdziesz pod zamek. Z lewej strony znajdują się drzwi, podbiegnij do nich. Sully powie ci, że nie da rady tędy przejść, więc wskocz czerwone cegły wystające z muru na prawo od drzwi. Po nich przedostań się w górę na balkon nad twoją głową.

Z niego przeskocz w prawo na budynek naprzeciwko, łapiąc się rynny. Wejdź na jej szczyt i przeskocz na poziomą rynnę, na prawo od ciebie. Na jej końcu opuść się na cegły pod tobą. Trzymając się nich przedostaniesz się za róg budynku.

Po prawo przed sobą zobaczysz wielką dziurę w ścianie wieży, złap się gzymsu tuż pod nią. Jednak nie wchodź od razu do niej, tylko trzymając się gzymsu, okrąż wieżę. Następnie wespnij się po kamieniach i wejdź przez okno. W nowym pomieszczeniu znajdziesz skarb.

Złota moneta - Ludwik XVI - na balkonie użyj dźwigni (∆), którą podniesiesz jeden z leżących na podłodze żyrandoli. Ponownie skocz na ten, na którym przed chwilą byłeś, a potem na nowo podniesiony z ziemi żyrandol. Z niego przeskocz na balkon nad drzwiami i dojdź do belki przesuwając ją (∆).

Zeskocz poziom niżej, przejdź przez drzwi, skręć w prawo, a następnie w lewo schodami w dół. Przejdź przez zniszczoną kuchnię, skieruj się w lewo i wdrap się na parter. Zeskocz w lewo, za tobą zbiegnie Sully. Dojdziesz do wielkich schodów; wejdź po nich i obejrzyj animację.

Teraz skręć w lewo i wbiegnij pod schody w kierunku ściany - podniesiesz tam monetę.

Szmaragdowa brosza z kameą - po podniesieniu monety odwróć się i przeskocz przez otwarte okno na wprost potem do pomieszczenia po lewej. W lewym rogu znajdziesz zabarykadowane przejście, wciśnij (∆).

Teraz skręć w prawo a trafisz do nowej komnaty, w której rogach rozstawione są figury rycerzy. Przejdź do mniejszego pomieszczenia na końcu, spójrz na lewo i poszukaj obrazu mężczyzny zawieszonego nad oknem. Dostrzeżesz wtedy błyskotkę, zestrzel ją a podniesiesz broszkę.

Sprzączka do pasa w stylu Art. Nouveau - gdy chwilę wcześniej uporasz się z ustawieniem rycerzy w odpowiedniej kolejności, to przejdź przez tajne przejście w kominku. Zaraz spadniesz do podziemnych jaskiń. Gdy się otrząśniesz, skieruj się skrajnie na prawo, ponieważ za jedną ze skał znajdziesz skarb.

Pierścień z rubinami i brylantami - po bitwie wejdź na dziedziniec i skieruj się do lewej części ogromnego budynku. Na ścianach zobaczysz wysunięte cegły, wejdź po nich i przez okno dostaniesz się do środka. Tam czeka cię jeden napastnik, zabij go i idź drzwiami na prawo. Podnieś granaty przed sobą i rzuć nimi w dół (L2 + L1). Zeskocz.

Idź w lewy róg dziedzińca, podniesiesz tam pierścień.

Srebrny imbryczek w stylu rokoko - chowając się za murkiem, obrzucaj granatami napastników na placu poniżej. Dzięki temu Sully przemieści się bliżej ciebie. Następnie odpieraj ataki z prawej strony, nieco w głębi, gdzie pojawią się oponenci. Ponownie rzucaj granatami, ale także strzelaj. Potyczka, choć długa, to nie będzie przesadni wymagająca. Jedynie uważaj, by nie dać się zajść przeciwnikowi od tyłu, ponieważ wykorzystują schody z prawej strony.

Dokładnie te, którymi dostałeś się na mur. Po strzelaninie pozbieraj amunicję, a potem wejdź schodami na prawo, dostając się na balkon, skąd przed chwilą zbiegali bandyci. Podejdź do wielkich metalowych drzwi i otwórz je wraz z Sullym (∆).

Po otwarciu drzwi, skręć ostro w prawo i wespnij się na ścianę - zobaczysz wystające cegły; wejdź po nich na piętro. Następnie na lewo po stropowej belce na jej drugą stronę, gdzie podniesiesz skarb.

Wisiorek z miniaturą - zeskocz poziom niżej, a potem wskocz do dziury w podłodze. Obejrzyj animację. Po niej skieruj się na lewo od trupa, przejdź przez otwarty właz. Po rozwiązaniu łamigłówki, przejdź tajemnym przejście z prawej strony, przebiegnij pierwsze dwa pomieszczenia i skręć w lewo.

Po przejściu przez drzwi spójrz od razu w górę na dach laboratorium alchemika. Zobaczysz błyskotkę, zestrzel ją i podnieś wisiorek.

***

Rozdział 7: Nie wychodź ze światła

Złota szpila z perłą - podejdź do przejścia i podsadź kompana (∆). Następnie podskocz (X) i biegnij przed siebie, co sił w nogach. Będziesz uciekał dłuższą chwilę, podczas której tylko czasem będziesz musiał wdrapać się na jakąś skałę (X) do momentu, aż wchodząc po okrągłych schodach na ich szczycie skoczysz (X) przez dziurę. Teraz jesteś bezpieczny.

Kieruj się w lewo i zeskocz przez dziurę, następnie idź przed siebie przez rumowisko. Skręć w prawo, potem na lewo przez kuchnię - po lewej stronie jest rozwalona ściana. Skocz na równorzędną ścianę, na której znajdują się wystające cegły.

Po cegłach kieruj się w prawo, potem skocz na żyrandol, z niego na ścianę po prawej stronie. Teraz po cegłach skacz w lewo. Następnie tuż pod lewą ręką złap się wystającego sufitu, ten po chwili się zawali umożliwiając Sully'emu wejście na niego. Wdrap się na górę.

Po wejściu na zarwaną podłogę zrób trzy kroki do przodu i obróć się w lewo. Przeskocz łapiąc się futryny. Wejdź do pomieszczenia, gdzie na podłodze przed tobą leży szpila.

Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Skarby (znajdźki) II

Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i komplet sekretów

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze