Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Sony odblokowało siódmy rdzeń procesora PS4 dla deweloperów

Więcej mocy!

Architektura PlayStation 4 w dużej mierze faworyzuje układ GPU nad CPU, co w przypadku części gier prowadzi do problemów z wydajnością. To także obszar, w którym przewagę ma Xbox One. Sytuacji nie poprawia fakt, że dwa z ośmiu rdzeni procesora przeznaczone są wyłącznie na system operacyjny. Wcześniej w tym roku Microsoft odblokował sporą porcję zasobów w siódmym rdzeniu i Sony właśnie zdecydowało się na podobny krok.

Informacje o takiej treści pojawiły się w piątek wieczorem na forum dyskusyjnym Beyond3D, znalezione w liście zmian wprowadzonych w aplikacji FMOD, służącej do obsługi dźwięku na konsoli.

Kluczowa jest poniższa linia, mówiąca o odblokowaniu siódmego rdzenia:

  • PS4 - Added FMOD_THREAD_CORE6 to allow access to the newly unlocked 7th core.

Przez weekend skontaktowaliśmy się z naszymi źródłami w studiach deweloperskich i możemy potwierdzić, że twórcy rzeczywiście mają dostęp do Core 6 (licząc Core 0 jako pierwszy rdzeń). Jest jednak kilka zastrzeżeń. Po pierwsze, wątpliwe jest, że wydane już gry automatycznie zyskają na tych zmianach, o ile ich twórcy nie zdecydują się powrót i przygotowanie stosownych aktualizacji.

Po drugie, tajemnicą pozostaje, jakie dokładnie zasoby odblokowano. Gdy Microsoft zdecydował się na podobny krok, dostępne moce obliczeniowe wahają się w zależności od aktualnego wykorzystania systemu operacyjnego. Dla przykładu: proste korzystanie z komend głosowych potrafi zająć połowę rdzenia.

Nie jest obecnie jasne, czy identycznie sprawa wygląda na PlayStation 4, ale jedno ze źródeł potwierdza, że narzędzie do monitorowania systemu PS4 - Razor - dzieli aktywność pomiędzy użytkownika i system, co zdaje się sugerować, że odblokowany rdzeń nadal odpowiada także za pracę systemu operacyjnego.

Ogólnie niewątpliwie jest to dobra wiadomość. Moc procesora to ważny aspekt PS4 i im więcej zasobów dostępnych dla deweloperów, tym lepiej. Zaktualizujemy wiadomość, gdy tylko poznamy więcej szczegółów.

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Richard Leadbetter

Richard Leadbetter

Technology Editor, Digital Foundry

Rich has been a games journalist since the days of 16-bit and specialises in technical analysis. He's commonly known around Eurogamer as the Blacksmith of the Future.
Komentarze