Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Fallout 4 - Zadanie dodatkowe: Powrót do służby

Misja dla Bractwa Stali, w której próbujemy uruchomić Liberty Prime.

Misja aktywuje się w dzienniku po ukończeniu zadania „Wewnętrzny wróg" oraz po przekazaniu holotaśmy z Instytutu prefekt Ingram (zadanie „Sieć informacji" związana z misją główną „Poziom molekularny").

Liberty Prime i magnes

Po przekazaniu informacji Ingram wyrusz za nią do magazynu, gdzie opowie ci o największej broni Bractwa Stali - ogromnym robocie nazywanym Liberty Prime, który wymaga naprawy. Ingram nie jest w stanie poradzić sobie z pracą sama i potrzebuje wsparcia doktor Li.

Wróć na Prydwen i udaj się do sprowadzonej z Instytutu pani naukowiec (obrazek powyżej), którą spotkasz w hangarze z pancerzami wspomaganymi. Po jej przekonaniu wróć do Ingram i przekaż jej dobre wieści.


Uwaga - Ingram może ci również przekazać wiadomości o profesor Scara przebywającej w Diamond City. Na miejscu spotkasz doktor Duff, która powie ci, że nie widziała się dawno z panią naukowiec, ale może podać ci na nią namiary. Udaj się we wskazane miejsce na mapie, gdzie znajdziesz Scarę. Przekonaj ją do pomocy korzystając z charyzmy lub przedmiotu przekazanego ci przez Ingram.


Następnie udaj się w pobliże Libert Prime na lotnisku Bractwa. Po rozmowie z Ingram otrzymasz nowe zadanie stworzenia i zamontowania siłowników elektromagnetycznych, a konkretnie zdobycia magnesu wysokoenergetycznego.

Na północny zachód od bazy Bractwa Stali zostanie zaznaczony na mapie szpital Medford Memorial (może też być inny), do którego się udaj. Przed wejściem rozpraw się z grupą supermutantów, uważając zwłaszcza na samobójcę z ładunkiem wybuchowym. Następnie wejdź do budynku i rozpraw się z kolejną grupą rywali, którzy cię zaatakują.

Po oczyszczeniu parteru będziesz musiał dostać się do lokacji na górze. Możesz w tym celu skorzystać ze schodów z prawej, a potem otworzyć przejście. Kontynuuj, aż dotrzesz do skrzyni z magnesem (obrazek powyżej), który podnieś.

Następnie wróć na lądowisko Bractwa i podejdź do wyznaczonego stołu warsztatowego, gdzie stwórz cztery siłowniki elektromagnetyczne (możesz je postawić w dowolnym miejscu), po czym porozmawiaj z prefekt Ingram.

Zdobycie atomówek

W trakcie kolejnej rozmowy dowiesz się, że do pełni szczęścia potrzebne są bomby atomowe typu 28, których Bractwo bezskutecznie poszukuje od dawna. Skryba Haylen posiada jednak namiary na pewien magazyn wojskowy, w którym mogą się jeszcze jakieś znajdować.

Skrybę (obrazek powyżej) odnajdziesz w punkcie Echo, który pojawi się na południowym zachodzie mapy, w pobliżu Morza Blasku. Jest to radioaktywna lokacja, więc warto wyruszyć do niej w pancerzy wspomaganym. Udaj się na posterunek i porozmawiaj z Haylen. Otrzymasz od niej nadajnik, dzięki któremu łatwiej będzie ci zlokalizować bomby.

Po zakończeniu rozmowy skieruj się na południowy zachód, w stronę magazynu, który pojawi się na mapie. Okaże się, że to punkt wartowniczy Prescott znajdujący się w budynku w kształcie piramidy. W środku otwórz drzwi bezpieczeństwa, przejdź w lewo i wciśnij przycisk, dzięki czemu otworzą się drzwi. Skieruj się na schody i zacznij kierować się na dół.

W nowej lokacji znów udaj się w lewo, przejdź przez kolejne drzwi i podejdź do komputera na biurku, po czym przerwij procedurę startową. Przejdź przez drzwi, które się otworzą i zacznij schodzić na dół do centrum pomieszczenia. Zlokalizuj tunel prowadzący do kolejnej części bazy i zacznij się nim kierować eliminując napotkane ghule (obrazek powyżej).

Kontynuuj marsz tunelem, na skrzyżowaniu skręć w lewo, a potem cały czas podążaj głównym przejściem. Na końcu dotrzesz do dużej, czerwonej bramy. Wejdź na górę po schodach z lewej i przejdź przez drzwi.

W pomieszczeniu, do którego wejdziesz, natkniesz się na Brata Henriego (obrazek powyżej), z którym zacznij rozmawiać. Dyskusję możesz zakończyć na dwa sposoby - jeśli posiadasz rozwiniętą charyzmę, to przekonaj go do swoich racji i uniknij starcia albo rozpocznij otwartą walkę.

W drugim przypadku uważaj zwłaszcza na niebezpiecznego robota bojowego, którego załatw w pierwszej kolejności. Potem rozpraw się z wieżyczką i samym Henrim. Twoim celem jest zdobycie hasła do komputera - Henri sam ci je podaruje, jeśli go przekonałeś w rozmowie. Jeśli nie, to będziesz musiał przeszukać jego ciało.

Skorzystaj z komputera z prawej i otwórz przy jego pomocy bramę na dolę, przez którą następnie przejdź. Podejdź do żółtej maszyny z prawej (obrazek powyżej) i umieść na niej emiter. Aby opuścić lokację skorzystaj z windy z lewej. Bądź ostrożny, bo będzie na niej silny, świecący ghul. Załatw go i pojedź windą na górę, po czym wróć do Ingram.

Porozmawiaj z nią, wciśnij klawisz uruchamiający Liberty Prime i przeprowadź jeszcze jedną rozmowę z Ingram.

Następnie: Fallout 4 - Ślepa zdrada

Powrót do spisu treści: Fallout 4 - Poradnik, Solucja - opis przejścia i sekrety

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule

Fallout 4

PS4, Xbox One, PC

Powiązane tematy
O autorze
Awatar Michał Basta

Michał Basta

Senior Guide Writer

Michał pracuje głównie nad poradnikami, ale od czasu do czasu wspiera zespół także innymi tekstami i materiałami.
Komentarze