Twórcy Payday 2 przepraszają za ostatnie kontrowersje

„Zawaliliśmy sprawę.”

Twórcy Payday 2 - studio Overkill - przeprosili społeczność po miesiącu kontrowersji związanych z wprowadzeniem transakcji cyfrowych.

1

Problemy zaczęły się w połowie października, gdy deweloperzy dodali do swojej kooperacyjnej strzelanki zmieniające statystyki skórki na broń, dostępne za prawdziwe pieniądze.

Wkrótce potem system w nieznacznym stopniu „złagodzono”, co nie uspokoiło graczy. Producent Almir Listo w specjalnym komunikacie bronił decyzji o wprowadzeniu transakcji, tłumacząc się potrzebą zebrania funduszy na dalszy rozwój gry.

Czarę goryczy przelano w ubiegłym tygodniu, gdy wśród opcji zakupu pojawiły się skórki zwiększające tempo gromadzenia punktów doświadczenia. W geście protestu ze stanowisk zrezygnowali nawet moderatorzy na Steamie.

Teraz głos ponownie zabrał Almir Listo, wystosowując list otwarty do społeczności, z przeprosinami i planami na przyszłość.

„Ostatnie kilka tygodni było jednymi z najtrudniejszych w historii tej społeczności” - napisał. „Gracze są na nas źli, sytuację szeroko opisują media i nawet moderatorzy zdecydowali się na strajk.”

„Chciałbym przeprosić za wszystkie przykrości ostatnich tygodni. W przeszłości udawało nam się zrobić wiele rzeczy dobrze, ale w ostatnim okresie zawaliliśmy sprawę. Musimy poprawić wiele spraw i postaramy się zrobić to jak najszybciej.”

Studio Overkill spotkało się ze strajkującymi moderatorami i wsłuchało się w sugestie społeczności na temat modyfikujących statystyki skórek. Ośmiu deweloperów od tego tygodnia zacznie pojawiać się na steamowym forum dyskusyjnym gry.

Twórcy zamierzają zapłacić za podróż grupy twórców modyfikacji i przyjąć ich w swojej siedzibie oraz spotkać się z innymi graczami. W planach są turnieje esportowe i głosy postaci.

Wszystkie zapowiedzi sprowadzają się więc obecnie do planów i dyskusji, ale bez konkretnych zmian w temacie kontrowersyjnych transakcji. Społeczność zapewne oceni, czy wystarczą takie słowa.

Masz chwilkę? Zobacz także:

Reklama

Skocz do komentarzy (1)

Autor

Daniel Kłosiński

Daniel Kłosiński

Autor

Daniel współpracuje z Eurogamer.pl od początku istnienia serwisu. Obecnie wspiera dział informacyjny oraz zajmuje się tłumaczeniami tekstów Digital Foundry.

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (1)

Komentarze zostały zamknięte.

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami