Rise of the Tomb Raider - Syberia: Opuszczona kopalnia

Opis przejścia: przedzieramy się przez Opuszczoną kopalnię aby dotrzeć do Geotermalnej doliny.

Po przemierzeniu huty na terenie Kompleksu radzieckiego (Syberia) trafisz z Jacobem do długiej jaskini - to właśnie Opuszczona kopalnia. Na początku podążaj za mężczyzną, a kiedy lokacja zacznie się walić, biegnij cały czas przed siebie. Jeśli się pospieszysz, nic ci się nie stanie.

238

Gdy trafisz do większej pieczary, natkniesz się na trzech żołdaków Trójcy. Zlikwiduj ich w dowolny sposób, w ten sposób zabezpieczając teren. Kiedy spróbujesz uruchomić windę, mechanizm zatnie się.

239

Podejdź więc do wagonika na torach i przesuń go w kierunki ściany z zawalonym przejściem. Wskocz do góry, a na stole naprzeciwko znajdziesz nóż - niezwykle przydatny przedmiot, który będzie ci potrzebny podczas następnych misji oraz eksploracji terenu w poszukiwaniu znajdziek.

240

Korzystając z nowo nabytego noża przetnij linę leżącą obok, aby odblokować dostęp do skalnej półki naprzeciwko. Przeskocz na nią, a następnie przetnij dwie kolejne liny, tym samym spuszczając zepsutą windę na dół groty.

241

Wejdź na dach windy, po czym obróć się w prawo i doskocz do lodowego jęzora, wbijając się w niego czekanami. Wespnij się do góry, a następnie skocz w lewo, aby chwycić się drewnianego parapetu. Teraz wystarczy wejść po nim na wyższą kondygnację.

242

Idąc przed siebie długim korytarzem uważaj na to, aby nie wpaść w pułapkę - podłoga wali się w jednym miejscu, przez co Lara może wpaść na ostre kolce. Zaraz za schodami znajduje się natomiast rozpalone ognisko (Korytarz Panteonu), przy którym możesz ulepszyć umiejętności archeolożki oraz jej ekwipunek.

243

Idąc dalej dojrzysz gmach panteonu. Szybko okaże się, że w okolicy nie brakuje żołnierzy Trójcy - musisz sobie z nimi poradzić. Dwóch pierwszych, zlokalizowanych na krużganku po lewej, najlepiej zabić po cichu - czterech następnych można natomiast zlikwidować przy pomocy koktajli Mołotowa i wybuchowych kanistrów, które leżą dookoła.

244

Podejdź do dziwnej maszyny nad przepaścią - wskocz na linę i przejdź po niej na drugą stronę rozpadliny. Gdy już się tam znajdziesz, spójrz w prawo i wskocz na kolejną linę, aby zsunąć się na wóz wiszący nad czeluścią. Trzymając się go przejdź w lewo, a następnie wdrap się na bezpieczny grunt.

245

Podejdź do wózka stojącego naprzeciwko i zepchnij go w przepaść. Podbiegnij do wozu i wykorzystaj strzały z liną, aby przyczepić mały wagonik do kołowrotu naprzeciwko. Zakręć kołowrotem aby przemieścić obiekt na samą górę skarpy, po czym przetnij linę nożem - wóz uderzy w ciężarówkę z takim impetem, że pojazd spadnie w przepaść, tym samym otwierając drzwi do świątyni.

246

Gdy żuraw stojący z boku zleci w czeluść na dole, przejdź przez ruiny i wskocz na kamienną platformę obok. Zjedź po kolejnej linie do następnej części lokacji, po czym przejdź przez krótki korytarzyk aby znaleźć się w atrium dawnej kaplicy. Czeka cię tu walka ze sporym oddziałem dobrze uzbrojonych przeciwników - skorzystaj więc z karabinu maszynowego oraz materiałów wybuchowych, aby pokonać wszystkich wrogów.

247

Skręć w korytarz z lewej strony, aby zobaczyć schody i lodową ścianę naprzeciwko. Kiedy tylko staniesz na stopniach, zsuną się one do dołu z kolcami - a Lara razem z nimi. W ostatniej chwili musisz się więc wybić z progu i przeskoczyć na ścianę naprzeciwko, wbijając się w nią czekanami. Teraz wystarczy wejść do góry.

248

W dalszej części podziemia czeka cię sala z podłogą wyściełaną kolcami - musisz więc skakać po kolumnach, aby dotrzeć dalej. Gdy staniesz na pewnym gruncie, obejrzyj się w lewo i zniszcz drewnianą ścianę naprzeciwko, korzystając z łuku.

249

W korytarzu naprzeciwko znajduje się pułapka - kiedy tylko podejdziesz do lodowego jęzora po prawej, podłoga załamie się. Użyj więc czekanów aby chwycić się ściany i wespnij się na nią. Tutaj czeka cię niemiła niespodzianka - do znanego ci już krużganka dotarły posiłki Trójcy. Uporaj się więc z przeciwnikami, wykorzystując do tego porozwalane dookoła materiały łatwopalne oraz ulubioną broń.

250

Podczas ostatniej walki z oddziałami Trójcy z pewnością zauważyłeś, że jeden z wrogów czaił się na kamiennej platformie. Użyj pozostawionej tam drabinki linowej aby wspiąć się na szczyt - obróć się w prawo aby zobaczyć drewnianą ściankę pomalowaną białą farbą. Wespnij się po niej na skalną platformę.

251

Przeskocz na następny występ skalny, po czym zsuń się po linie na dźwig z wielkim wiadrem. Trzymając się drewnianego uchwytu skręć w prawo, a następnie wejdź na górę maszyny. Zeskocz na grań po prawej i dokładnie przyjrzyj się lokacji.

252

W tym momencie musisz rozwiązać prostą zagadkę środowiskową. Podejdź do wózka z kołowrotem, stojącego na szynach - przetocz go o kilka metrów do przodu, w taki sposób, aby znalazł się naprzeciwko wiadra podtrzymywanego przez żuraw.

253

Strzel w wiadro stojąc obok kołowrotu i połącz oba elementy liną. Gdy to zrobisz, zakręć kołowrotem przy pomocy wajchy z drugiej strony urządzenia, aby wypełnić wiadro wodą. Gdy cel zostanie osiągnięty, żuraw spadnie w przepaść, tym samym otwierając wrota do wielkiej świątyni naprzeciwko.

254

Podczas następnej sekwencji biegnij przed siebie, przeskakując nad kolejnymi przeszkodami w walącej się jaskini. Ostatecznie dotrzesz do nowej lokacji - Geotermicznej doliny.

Następnie: Rise of the Tomb Raider - Syberia: Geotermiczna dolina

Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami