Rise of the Tomb Raider - Kompleks radziecki: Więzienie

Opis przejścia: Uciekamy z więzienia Trójcy i ratujemy Jacoba.

Kiedy znajdziesz się w celi, podejdź do przeciekającej rury w kącie sali. Wyrwij ją, tym samym zdobywając prowizoryczną broń. Użyj jej aby przebić się przez ścianę obok i wejść do niewielkiego pomieszczenia - wewnątrz znajdziesz łuk kompozytowy oraz linę.

126

Wróć do swojej celi i użyj nowego sprzętu aby się uwolnić - musisz wystrzelić linę w stronę deski obwiązanej sznurem, która znajduje się u szczytu drzwi więziennych. Pociągnij za sznur i przeskocz przez szczelinę, tym samym wydostając się na zewnątrz.

127

W nowym pomieszczeniu rozejrzyj się po okolicy - wejdź do korytarzyka obok i skręć w lewo aby wyjść na zewnątrz. Idź dalej, podążając za Jacobem. Zejdź na dół budynku po niewielkiej klatce schodowej i wejdź do sali z wyświetlaczem. Wyjdź z pomieszczenia wyważając drzwi po lewej. Wejdź na górę budynku korzystając z drabiny, a następnie wespnij się na ścianę obok.

Po krótkiej cutscence trafisz na plac strzeżony przez dziesięciu żołnierzy. Wykorzystaj leżące obok deski oraz pióra z gniazda dla ptaków aby zmontować kilka strzał, a następnie po kolei rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami.

Użyj trybu skupienia aby sprawdzić, czy widzą siebie nawzajem, a następnie rozdziel tych, którzy się osłaniają (możesz użyć do tego leżących dookoła butelek). Pamiętaj, że wojaków w budynku pośrodku chroni szyba, której nie przebijesz zwykłą strzałą - musisz wejść do pomieszczenia od tyłu i własnoręcznie zabić stojących tam mężczyzn.

133

Wciśnij świecący na czerwono przycisk w pomieszczeniu pośrodku domku, a otworzysz bramę naprzeciwko. Teraz musisz skorzystać z nowej umiejętności, o której Lara sobie znienacka przypomni. Stań obok słupa obwiązanego sznurem, a następnie wystrzel strzałę z liną w poprzeczną belkę naprzeciwko - musisz trafić w tę, która także jest osłonięta liną. Dzięki temu stworzysz połączenie między oboma punktami i będziesz mógł wspiąć się wyżej.

141

Będąc na schodach wskocz na okno, a następnie przeskocz na parapet po prawej. Podciągnij się do góry i chwyć się czerwonego znaku. Przejdź na prawo i zeskocz w dół, chwytając się kolejnego okna. Ostatecznie wejdź do budynku i obejrzyj cutscenkę.

142

Gdy trafisz do kanału, idź przed siebie i wyjdź na powierzchnię w pokoju naprzeciwko. Wyważ drzwi naprzeciwko i wejdź do następnego pomieszczenia - tego z wodą pod napięciem. W tym momencie musisz rozwiązać prostą zagadkę środowiskową - ponieważ wejście do wody może cię zabić, powinieneś wyciągnąć z niej kabel. W tym celu stań obok kołowrotka i wystrzel strzałę z liną w urządzenie obwiązane sznurem. Gdy przymocujesz sznurek do kołowrotu, zakręć nim aby pozbyć się zagrożenia. Następnie przejdź na drugą stronę kałuży.

146

Gdy spróbujesz wyważyć drzwi naprzeciwko, zostaniesz napadnięty przez trzech żołnierzy Trójcy. Lara automatycznie odbierze karabin szturmowy jednemu z nich - zastrzel wszystkich wrogów i wyjdź na zewnątrz.

147

Czeka cię brawurowa ucieczka z ośrodka. Biegnij przed siebie zabijając kolejnych przeciwników, dopóki nie wyświetli się następna cutscenka. Gdy to nastąpi, zmontuj granat odłamkowy z puszki obok i rzuć nim w pobliskich wrogów. Ich także zlikwiduj, po czym wejdź do środka kolejnego budynku. Zabij dwóch następnych wojaków - jeden z nich w czasie upadku zrobi dziurę w podłodze.

148

Ostatecznie zeskocz w dół, trafiając do jaskini. Przechodząc dalej natrafisz na ognisko - rozwiń umiejętności Lary oraz ulepsz swój ekwipunek, po czym przejdź przez wąską szparę w płocie naprzeciwko. Czeka cię tutaj długa i wyczerpująca walka ze sporą gromadą przeciwników. W decydującym momencie na plac boju wejdą ciężkozbrojni, opancerzeni żołnierze - wykorzystaj granaty aby pozbawić ich rynsztunku, a następnie dobij celną serią z karabinu.

152

Idąc dalej natrafisz na koparkę. Przejdź pod jej łopatą i wejdź do domu naprzeciwko. Zejdź po schodach do piwnicy. Idź dalej, przechodząc przez tory kolejowe i kolejne pociągi. Wskocz do wagonu po prawej i obejrzyj cutscenkę. Kiedy dobiegnie końca, będziesz musiał uciekać przed helikopterem - biegnij co sił, dopóki nie wyświetli się kolejna animacja. Po niej musisz przepłynąć pod wodą do szczeliny - jeśli nie będziesz wystarczająco szybki, Lara utonie.

162

Finalnie wyłonisz się na powierzchni, ale okaże się, że helikopter ciągle cię ściga. Biegnij więc przed siebie przeskakując nad kolejnymi rozpadlinami i czepiając się lin, aż dotrzesz na koniec trasy. Po obejrzeniu animacji znajdziesz się w kryjówce Jacoba - Lara będzie cała i zdrowa. Wybiegnij na zewnątrz aby odkryć nowy obóz i zjedź po linie do kompleksu radzieckiego - witaj z powrotem w tartaku!

Następnie: Rise of the Tomb Raider - Syberia: Kompleks radziecki (cz. 2)

Powrót do spisu treści: Rise of the Tomb Raider - Poradnik, Solucja - opis przejścia i wszystkie sekrety

Reklama

Powiązane materiały

Na stronie

Komentarze (0)

Ukryj komentarze z niską oceną
Sortuj:
Wątki z odpowiedziami