Skip to main content
Jeśli klikniesz link i dokonasz zakupu, możemy otrzymać małą prowizję. Zobacz politykę redakcyjną.

Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 12: Porwanie

Na morzu wśród piratów.

Drake został obezwładniony przez ludzi Talbota i przekazany piratom. Porwany, musi się wydostać ze statku, ale wpierw chce uratować Sully'ego.

Ucieczka

W momencie, gdy zbliży się do ciebie przeciwnik wciśnij (□), następnie błyskawicznie uwolnisz się z więzów. Przed tobą krótki pojedynek na pięści z kilkoma napastnikami. Wykorzystaj umiejętności walki wręcz.

Wejdź po drabinie na kontener, przeskocz na drugą stronę na kolejnego, a w prawym rogu podniesiesz Pudełko na zapałki - konik morski.

Wróć do miejsca, w którym wszedłeś po drabinie. Kieruj się na lewo do skrzyń, wejdź na nie i wespnij się po gzymsie. Kieruj się w lewo przeskakując na kolejne wystające ze ściany elementy, do momentu aż dojdziesz do żółtej drabinki znajdującej się na ścianie. U jej szczytu skocz na zwisający fragment rusztowania.

Wyjdź po drabinie

Gdy się go złapiesz, chwyć się kolejnych mocowań, aż klatka się zarwie. Spokojnie, nie spadniesz w dół. Rozbujaj się, przeskocz na linę przed sobą a z niej w kierunku ściany i puść się, a wylądujesz w pobliżu drzwi. Wejdź nimi.

Po tym jak Drake odzyska kaburę, idź przed siebie. Na rozwidleniu dróg skręć w prawo a w niewielkim pomieszczeniu pośród skrzyń, podniesiesz z podłogi Srebrny amulet z Figa.

Odwróć się i idź do pomieszczenia na wprost (czyli na lewo od korytarza) otwierając drzwi (∆). Wydostaniesz się na zewnątrz. Skocz na linę przed tobą. Rozhuśtaj się i złap się drążka przed sobą. Z niego przedostań się na kolejny na wprost. Przejdź na lewo i rozkołysz się tak by doskoczyć do łańcucha. Chwyć się go i zejdź w dół do wody.

Płyń w prawo do ściany a następnie zanurkuj (○). Dopłyń do boi, okrąż ją i dostań się do kontenerów na wprost. Wejdź na nie i zaatakuj z ukrycia przestępcę stojącego przed tobą (□). Idź w prawo i przejdź przez drzwi po lewej stronie.

Pierwsza walka

Dostaniesz się do nowego pomieszczenia. Dojdź do końca, na prawo, a dostrzeżesz przed sobą w oddali wieżę. Spójrz na lewo, na pociętej metalowej ścianie statku znajdują się wystające elementy. Doskocz do nich i zejdź do wody.

Uważaj, bo wkrótce zostaniesz dostrzeżony. Unikaj snajperów. Podpłyń do drabinki przed sobą, lekko na prawo. Zrzuć do wody stojącego tyłem pirata i zabierz broń leżącą u jego stóp. Zeskocz do wody i chowając się za metalowym podestem. Zastrzel kilku piratów stojących na kutrze po lewej stronie.

Następnie zanurkuj i płyń przed siebie do kolejnego kutra, przepłyń na lewo i wejdź po metalowych elementach na jego pokład. Uważaj na ostrzał z kaemu stojącego po prawo w oddali.

Chowaj się przed snajperami

Na kutrze znajduje się jeden pirat, pozbądź się go, po czym zabij wojaka ze wspomnianym karabinem maszynowym. Możesz to robić biegając po kutrze i czekając, aż porzuci kaema, lub wejdź na gniazdo kutra (u góry), gdzie podniesiesz snajperkę. Ciut wyżej leży granatnik, dzięki nim pozbędziesz się natręta.

Za chwilę rozpęta się istne piekło. Podnieś granatnik i broń się przed nadciągającymi ze wszystkich stron (także za twoimi plecami!) napastnikami. Chowaj się przed snajperami. Ataki będą długie, ale stosunkowo proste do odparcia.

Teraz dostań się do kutra z zamontowanym działkiem. Wejdź na niego od środka - wprost z wody. Podejdź do niego i wybij napastników na największym statku z prawej strony.

Teraz stojąc przy działku zeskocz na wprost, przed dziób kutra. Następnie wzdłuż lewej ściany idź po kontenerach. Po chwil przed sobą zobaczysz niewielką dziurę w ścianie, przepłyń przez nią. Skieruj się w lewo i wdrap się na podwyższenie. Odwróć się i przeskocz dziurę i biegnij na wprost by podnieść Zabytkowa srebrna papuga.

Wspinaczka

Wróć do kutra, na którym znajduje się karabin stacjonarny. Wespnij się po drabinie na szczyt masztu. Przejdź na prawo po linie i skocz naprzeciw na żółtą, zniszczoną barierkę. Wchodź po niej do momentu aż się zawali na skutek ataku żołnierza. Zastrzel go i wejdź na górę.

Zeskocz na dół i idź na wprost. Po chwili nadbiegnie około 10 przeciwników, pojawią się przed tobą oraz po twojej lewej stronie. Chowaj się za przeszkodami i wyeliminuj wszystkich.

Po walce zepchnij metalowe pudło stojące z prawej strony pod ścianą (wciskaj kółko). Teraz zejdź niżej i przejdź po żółtej belce. Na jej końcu skocz przed siebie chwytając się wystających ze ściany elementów.

Zepchnij pudło

Poruszaj się w lewo po kolejnych elementach, aż dojdziesz do końca. Opuść się łapiąc się żółtego pręta. Rozhuśtaj się i skocz przed siebie. Po prętach kolejny skok na wprost. Wespnij się na podest. Przeskocz na sąsiedni podest, ten ze świecącą żarówką obok czerwonego kurka.

Odwróć się do niej tyłem i przeskocz na metalowe belki kierując się na wprost, a potem w lewo. Wtedy na belce podniesiesz Bransoletka z turkusami i perłami.

Wróć do podestu ze świecącą żarówką, na którym po raz pierwszy stanąłeś po skoku z metalowych drążków. Na lewo wejdź po ścianie i dostań się poziom wyżej. Następnie wbiegnij po schodach na samą górę do momentu, aż będziesz musiał przejść po metalowej belce.

Dochodząc do jej końca odwróć się w prawo na metalową urwaną belkę. Z niej skocz przed siebie chwytając się liny. Z niej skocz na drabinkę i obejrzyj animację.

Wejście po wielkiej ścianie statku

Teraz przejdź przez barierkę i kieruj się w lewo po metalowych elementach ogromnej ściany statku. Na ostatniej, piątej „drabince" zejdź na dół i po gzymsie kieruj się dalej w lewo. Zrzuć stojącego przed tobą pirata i wejdź na podest.

Uważaj na wrogów nad tobą

Skocz na wprost łapiąc się czerwonej rączki. Chowając się zastrzel dwóch wrogów stojących ponad tobą. Potem kieruj się w górę ściany po metalowych elementach ściany znajdujących się po twojej prawej stronie. Kontynuuj wspinaczkę aż dostaniesz się do pomieszczenia na górze - wcześniej po drodze będziesz się musiał jeszcze rozprawić z kilkoma oponentami.

Przeskocz na podest naprzeciwko pomieszczenia, w którym się znajdujesz. Odwróć się w prawo i złap się żółtego pręta. Poczekaj i zabij trzech żołnierzy poniżej. Rozkołysz się i zeskocz na podest pod tobą.

Na prawo wejdź na skrzynię i wdrap się po żółtych prętach na ścianie. Uważaj, będą do ciebie strzelać z góry. Dostań się do pomieszczenia po lewej u góry. Wdrap się tam, wejdź na skrzyni w prawym rogu pomieszczenia a przejdziesz do nowej lokacji.

W drodze do wieży radiowej

Idź w prawo po kładce i skocz na prawą ścianę, wspinając się po wystających elementach. Zastrzel napastnika u góry. Kieruj się w lewo po rurkach, potem w prawo wdrap się po wystającym fragmencie statku i wisząc na poziomych rurkach zabij piratów przed sobą. Potem skocz na wprost.

Przejdź po kładce i wdrap się na drabinę z prawej strony. Biegnij przed siebie trzymając się lewej strony, skocz łapiąc się dwóch rurek przed sobą. Ostateczny skok wykonaj na linę. Wdrap się po niej na samą górę a potem skręć w lewo by podnieść Pierścień z niebieskim kamieniem.

Zeskocz przez drzwi w prawo i pokonaj tę samą drogą aż do liny, tej samej, co wcześniej. Tym razem jednak rozkołysz linę i skocz w lewo łapiąc się betonowej ścianki. Wejdź na górę a zobaczysz statek Ramzesa.

Radio znajdziesz w pomieszczeniu na prawo

Dojdź do krawędzi patrząc na wspomniany statek Ramzesa. W jednym miejscu brakuje barierki. Opuść się na dół schodząc po konstrukcji, kieruj się w lewo a zobaczysz błyskotkę. To Złota broszka - skarabeusz.

Wróć na mostek i wejdź przez podwójne drzwi. Włączy się animacja, podczas której zobaczysz, że radio jest zniszczone. Potem idź w prawo do rogu pomieszczenia, tuż obok drzwi leży Złota moneta z Aksum. Teraz zawróć i podejdź do tyrolki (∆).

Wydostań się z wody i płyń w lewo, wejdź na podest. Schowaj się za skrzyniami i zabij trzech napastników. Skocz na wprost na rurkę i dalej dostań się do nowego pomieszczenia.

Wejdź po żółtych rurach na górę, a potem wdrap się po drabinie. Biegnij przed siebie, zeskocz w dół. Schowaj się rogiem i zabij napastnika na wprost. Idź w jego kierunku i skręć w lewo przez pół-otwarte drzwi (kilkukrotnie wciśnij trójkąt). Skocz przed siebie i obejrzyj animację.

Następnie: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Rozdział 13: Wzburzony ocean

Powrót do spisu treści: Uncharted 3: Oszustwo Drake'a - Poradnik, Solucja - opis przejścia i skarby

Nie jesteś zalogowany!

Utwórz konto ReedPop, dołącz do naszej społeczności i uzyskaj dostęp do dodatkowych opcji!

W tym artykule
Powiązane tematy
O autorze

Damian Milczarek

Contributor

Komentarze